Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bier onderzoek!

Gestart door bierstudent, 20-03-2013 17:27 u

Vorige topic - Volgende topic

bierstudent

Hallo bierliefhebbers!

Wij zijn een groepje studenten Commerciële Economie aan de hogeschool Leiden, voor een project op school zijn wij bezig met het schrijven van een marketingplan over bier merken. Om een goed marketingplan te kunnen schrijven is het voor ons erg belangrijk om een korte enquête te houden. Graag willen wij jullie uitnodigen deel te nemen aan deze korte enquête wat ± 3 minuten in beslag zal nemen! Ons dank is groot!

Opzet van de enquête: eerst worden er enkele algemene vragen gesteld, vervolgens krijgt u enkele vragen over drie verschillende bier merken (Grolsch, Hertog Jan en Amstel) waar wij momenteel voor bezig zijn.

HIER kunt u de enquête vinden

Met vriendelijke proost,
Project groep bier

Ps. Mochten de laatste twee vragen niet van toepassing zijn kunt u deze vragen beantwoorden met de laatste antwoord mogelijkheid

ThomasM

Ik denk dat jullie eerst even kritisch naar jullie opzet moeten kijken.
Als ik aangeef dat ik iets anders drink dan het bier wat hier wordt gevraagd is er geen mogelijkheid om te zeggen dat ik geen Grolsch drink bijvoorbeeld.
Moeten jullie dit nog statistisch verwerken?

bierstudent

Citaat van: ThomasM op 20-03-2013  17:33 uIk denk dat jullie eerst even kritisch naar jullie opzet moeten kijken.
Als ik aangeef dat ik iets anders drink dan het bier wat hier wordt gevraagd is er geen mogelijkheid om te zeggen dat ik geen Grolsch drink bijvoorbeeld.
Moeten jullie dit nog statistisch verwerken?

ik snap precies wat je bedoelt! Ik zal het in de groep gooien en zeker mee nemen voor de volgende keer. Helaas kunnen we het voor nu niet meer veranderen, omdat we maximaal 1 enquete per groep kunnen invoeren en deze achteraf niet meer kunnen wijzigen.
Dit moet inderdaad ook statistisch verwerkt worden.

Bedankt voor je deelname en feedback!

hansm

Heren,

Ik denk dat u met deze site een beetje op een verkeerde plek terecht bent gekomen. Hobbybrouwers zijn over het algemeen speciaalbierdrinkers. Als ze al eens pils drinken, maken ze het zelf.

Persoonlijk drink ik nooit Grolsch, Amstel, Hertog Jan of Heineken. En daarmee valt de hele enquête een beetje in het water. Bovendien drink ik alle seizoenen, drink ik het overal en maakt het imago van grote pilsmerken me niet zoveel uit.

Maar je kan er natuurlijk wel wat mee. Misschien blijkt uit de enquête dat groei voor grote pilsmerken kansloos is. Je kan proberen vrouwen aan de pils te krijgen, maar de speciaalbiermarkt heeft veel meer potentie op dit moment.

Schrijf een marketingplan voor de introductie voor een nieuw speciaalbier! ;D

bierstudent

Citaat van: hansm op 20-03-2013  18:09 uHeren,

Ik denk dat u met deze site een beetje op een verkeerde plek terecht bent gekomen. Hobbybrouwers zijn over het algemeen speciaalbierdrinkers. Als ze al eens pils drinken, maken ze het zelf.

Persoonlijk drink ik nooit Grolsch, Amstel, Hertog Jan of Heineken. En daarmee valt de hele enquête een beetje in het water. Bovendien drink ik alle seizoenen, drink ik het overal en maakt het imago van grote pilsmerken me niet zoveel uit.

Maar je kan er natuurlijk wel wat mee. Misschien blijkt uit de enquête dat groei voor grote pilsmerken kansloos is. Je kan proberen vrouwen aan de pils te krijgen, maar de speciaalbiermarkt heeft veel meer potentie op dit moment.

Schrijf een marketingplan voor de introductie voor een nieuw speciaalbier! ;D

De reden dat wij deze enquete hier hebben geplaatst is dat er hier mensen zijn met affiniteit voor bier, omdat er geen bier drinkersforum of zoi bestaat hebben we gekozen voor dit forum!
Een speciaal bier kunnen wij helaas niet kiezen, want wij hebben de merken toegewezen gekregen en moeten schrijven voor de gewone pils van dit merk.

Jij ook bedankt voor je deelname en feedback!

William

Citaat van: bierstudent op 20-03-2013  18:24 uDe reden dat wij deze enquete hier hebben geplaatst is dat er hier mensen zijn met affiniteit voor bier, omdat er geen bier drinkersforum of zo bestaat hebben we gekozen voor dit forum!

Maar daarmee maak je direct een selectie die de uitkomsten van de enquête sterk zal beïnvloeden en waarschijnlijk nutteloos maakt.

Zoek een forum / community waar je weet dat er veel bierdrinkers zijn: bijvoorbeeld voetbal maar die niets speciaals met bier hebben.

hansm

Citaat van: bierstudent op 20-03-2013  18:24 uEen speciaal bier kunnen wij helaas niet kiezen, want wij hebben de merken toegewezen gekregen en moeten schrijven voor de gewone pils van dit merk.

Gaat het over het merk, of over pils? (in de enquête lijkt het alsof jullie in eerste instantie aan pils denken).
Maar als het over het merk gaat... Er zijn ook speciaalbieren van deze grote pilsmerken. De een wat specialer dan de ander, maar oké. Ik wil de enquête best wel invullen voor de bokbieren van Amstel, Heineken, Hertog Jan en Grolsch ;)

[edit] sorry, niet goed gelezen. Blijkt dus alleen over pils te gaan [/edit]

bierstudent

Citaat van: William op 20-03-2013  18:33 uMaar daarmee maak je direct een selectie die de uitkomsten van de enquête sterk zal beïnvloeden en waarschijnlijk nutteloos maakt.

Zoek een forum / community waar je weet dat er veel bierdrinkers zijn: bijvoorbeeld voetbal maar die niets speciaals met bier hebben.

Wij richten ons op bierdrinkers in het algemeen, ik ben het volledig eens dat er op een voetbal forum ook bierdrinkers zullen zitten. maar ik ben het niet eens dat de onderzoeksresultaten zodanig beïnvloed zullen worden dat deze nutteloos zullen worden.

Bedankt voor je deelname en feedback!

heijligers

De bierdrinkers hier drinken geen fabriekspils, waar jullie onderzoek over gaat.
De atwoordmogelijkheden zijn niet volledig.
Als vrouw drink ik nooit bier, maar dit moet ik wel invullen  :weetniet:

Je hebt hier niet de juiste doelgroep. De antwoorden zijn daardoor gekleurd.
Als je een inderzoek naar vrijetijdsbesteding van 55plussers doet ga je toch ook geen enquetes afnemen op de golfclub.

Ik heb het geprobeerd in te vullen, maar kon niet verzenden zonder onjuiste antwoorden te geven.

Tip: bezint eer ge begint.
Een enquete maken is niet gemakkelijk en daar moet over worden nagedacht, iets dat ik hier mis.

Tot zover de positiefkritische feedback.

Proost  :biersmile:

dennisbier

Ik heb wel eens een slechte enquete gezien, maar dit slaat alles.
Ik maak hem dan, nee ik krijg hem gewoon niet af.

De-Geert

Sorry, ik heb ook een poging gewaagd maar ik krijg hem ook niet af. Ik mis her en der de optie "niet van toepassing". Daarnaast kan je het niet eens of oneens zijn met een vraag, alleen met een stelling.
En zoals William terecht aangeeft heb je hier een enorme bias.

Desalniettemin succes.

ThomasM

Ik denk dat als jullie onderzoek op deze manier de soep inloopt, jullie toch nog wel een voldoende kunnen krijgen door zeer kritisch weer te geven waar het fout is gegaan en een vervolg/een lijst verbeterpunten te formuleren.
Fouten maken mag best, het gaat erom dat je er van leert.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.