Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Broeder plaatst weer wat etiketten, deel 8

Gestart door broeder, 12-03-2013 19:56 u

Vorige topic - Volgende topic

broeder

deel 8    deel 8      deel 8     deel 8     deel 8      deel 8     deel 8    deel 8      deel 8     deel 8
Het vorig deel 7 kan je hier bekijken: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,22238.0.html

Hier komende de volgende serie fles-klevers. Gelukkig zijn dit bewaard gebleven bestandjes,
dus een stuk mooier als kopieen.
We beginnen met kinderbier... Nondeju wasdat nouweer!.
"Willem... ik wil ook een eigen bier", was de vraag van een jongen met down-syndroom
welke wij al een aantal jaartjes verzorgen. Nou dat doe je dan toch.
Een lekker kindvriendelijk recept, zelf bottelen en een eigen etiket.
Aangezien het cafe van Gert en Carina van brouwerij Mommeriete dezelfde naam draagt als de jongen,
was de keuze voor foto al snel gemaakt.
Ook natuurlijk op school uitgedeeld, prachtig iedereen een "biertje."

Een lekkere Grand-Cru genaamd Leonardo.
In grove lijnen is het recept voor dit bier afkomstig van Pierre Celis van de enige echte Hoegaarden.
Voor het etiket heb ik een combinatie van tekeningen en schilderwerken van Leonardo gebruikt.
Overigens... deze Leo was een maatje van me in een vorig leven. Ik ging vaak met hem mee klussen
en moest dan wat kleurtjes mengen, die hij dan gebruikte voor het schilderwerk.
Zo moest hij ook eens een wandje sauzen en tevens een muurschildering maken in het kerkje Santa Maria Della Grazie te Milaan.
Wat vlakverdeling betreft ging het een beetje mis bij het figuren Jezus en Johannes. Ook die Johannes
zal wel wat vraagtekens oproepen, kwam niet echt lekker mannelijk over.
Hij vertelde met een grijns dat daar later wel weer over geleuterd zou worden door "deskundigen".
Zo hebben we ook dubbel gelegen van het lachen over het feit dat hij eens met een zatte kop
een portret had afgemaakt en de volgende dag erachter kwam dat ie het eigenlijk verpest had.
De klant had het toch maar voor de halve prijs meegenomen als cadeautje voor zijn vrouw Lisa.

Het volgende etiket heb ik gemaakt voor een amber-achtig biertje ter gelegenheid van
een 100-jarig jubileum van een bedrijf van kenissen. Heeft verder geen tekst nodig vind ik.

Notre Dame de Saint Remy. Al eerder in deze reeks etiketten geplaatst, nu een restylede versie.

Goh laat ik eens wat bieren inzenden voor het ONK-bierbrouwen.
Ben benieuwd wat de deskundigen van mijn sapjes zeggen en wat ik kan eventueel verbeteren.
En... moet je eens kijken een gedeelde 4de plaats... tof toch? Daar ben ik toch wel trots op.

Binnenkort meer,
broeder Willem

seed7

Wat een kleurrijk geheel weer. Hoewel het geheel niet mijn "stijl" is zit ik er weer met een grote glimlach van te genieten,

Ingo

Adbrouwt

:groots:
Wederom complimenten, kinderbier je moet er maar op komen en dan nog tracteren op school. :nut:
Het verhaal van Leo schept verwachtingen natuurlijk, binnenkort de reïncarnatie etiketten hoop ik.
Dit zijn natuurlijk de krenten uit de spreekwoordelijke forum pap. Dit smaakt zeker naar meer.

Vergelijkbare Topics (7)

30782

Reacties: 14
Gelezen: 5488

20209

Reacties: 77
Gelezen: 25721

12562

Gestart door DP

Reacties: 14
Gelezen: 8081

22843

Reacties: 15
Gelezen: 6919

35858

Reacties: 4
Gelezen: 3199

34804

Reacties: 3
Gelezen: 3309

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.