Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Eerste opzet etiket

Gestart door Robin K, 24-09-2012 20:49 u

Vorige topic - Volgende topic

Robin K

Aangezien het toch wel wat leuker staat dan een kaal bruin flesje heb ik ook een etiket ontworpen.
De achtergrondkleur is nog iets waar ik verder over na moet denken, maar groen en Irish gaan wel
goed samen. Verder dient er nog de nodige aandacht voor het tekst gedeelte te komen. 

BierHenk

Het 'Ierse' groen uit de vlag is #009A49  in R,G,B,  0,154,73.

Robin K

Ik heb gewoon een standaard kleur groen gepakt in Inkscape, dus niet echt daarop gelet.
Het is ook niet zeker of ik deze kleur als achtergrond blijf houden, daar ga ik de komende tijd eens
over nadenken.

Eens kijken of ik een kleur kan vinden die er uitspringt of echt heel fout is  ;D
(zolang het maar opvalt tussen alle andere etiketten).

BierHenk

Ja het valt op (zowel het groen als het geel) en Ja, het is fout. >:D

Ronald_

Zo, ik ga eens onaardig doen: Ik vind deze etiketten niet mooi!  >:D

En dat komt zeker niet door de zwaarden, dat gedeelte is echt hartstikke mooi en zorgvuldig gemaakt! Maar die felle kleuren als achtergrond, waarom? En die dunne letters die je erop hebt gebruikt.. niet mijn stijl en zeer druk voor de ogen.

Je kan het echter heel makkelijk vele malen mooier krijgen door een wat simpeler lettertype te gebruiken wat meer rust aan je ogen geeft. Dit in combinatie met een iets rustigere achtergrondkleur zal dit etiket zeker mooi maken!

Opvallen? Dat doet dit zeker! ;)

Zelf zou ik ook nog overal dit lettertype weghalen, behalve bij "De twee zwaarden" en de biernaam en vervangen voor een rustig er font.

Nogmaals; het begin is er zeker, maar ik zou het zelf wat strakker willen zien!

seed7

Ben het voor een groot deel met Ronald's kritiek eens. Gebruik zo min mogelijk lettertypen. Twee zwaarden en Irish Red harmonieren samen goed met de celtic knots. Hobbybrouwerij zou ik in een ander strakker font zetten. Het font dat je daarvoor kiest ook gebruiken voor inh. en % en alle tekst achter op. De uitgebreide tekst achterop "nooit" in italics (schuinschrift), het is slecht leesbaar. Italics wordt normaal gesproken alleen gebruikt om een enkel woord in een tekst te accentueren.

Ten aanzien van de kleur, met name geel maar ook (dit) groen en zeker de combinatie van die twee wordt als "goedkoop" ondervonden/ervaren. Het is b.v. een kleuren combinatie die je bij prijsvechter (supermarkten) tegen komt.

Probeer iets te doen met het contrast tussen de zwaarden en de tekst er overheen, ze zitten elkaar nu een beetje in de weg.

Tenslotte, als je hier nog wat mee verder speelt kun je tot een heel goed etiket komen. De achtergrond achter de zwaarden zou je b.v. een "faux uni" kunnen proberen Succes.

s7.

Robin K

Ronald & S7 bedankt voor de input.

De kleur was ook meer als grap bedoelt en is, zoals ik al aangaf, nog iets dat ik moet gaan aanpassen.
Lettertype heb je gelijk in, dat zei mijn vrouw ook al, maar soms als je er te lang mee bezig bent zie het zelf niet meer.

Ik ga alle opmerkingen meenemen en verwerken in de volgende versie.

Robin

Robin K

broeder

Hoi,

De nieuwe poging doet het al een stuk beter.
but...
* "huisbrouwerij Alkmaar" zou ik persoonlijk iets prominenter maken en de afstand tot het sierkader een tikkeltje vergroten.

* De tekst aan de linkerkant mag voor de leesbaarheid nog wel iets groter, je hebt voldoende ruimte daarvoor.

Succes,
groet broeder Willem

seed7

Zo, da's een stuk rustiger om naar te kijken dan dat blaartrekkende groen :)

Voor mijn gevoel wringen de afbeelding en de tekst de twee zwaarden nog steeds (zat dus niet zozeer in het contrast). Beiden vechten (da's zwaarden eigen) om het centrum van het beeld en daarmee om de aandacht. Wat ik zou proberen (wat jij doet met je helemaal zelf weten) is om de zwaarden te verkleinen en boven de tekst te plaatsen, misschien met een beetje overlap. Gewoon nog even lekker mee spelen!

Naar alle etiketten kijkend die voorbij komen heb ik een idee. Ik denk dat ik binnenkort maar eens een POV-Ray scene schrijf met twee bierflesje, dan kan ik jullie etiketten daarop mappen en het geheel foto-realistisch renderen en het resultaat hier up-loaden. Gaat wel even duren voor ik het voor elkaar heb.

s7.

Christian1990

De zwaarden zijn nogal 'hard', als je deze (b.v. met photoshop) doorzichtig maakt voor een paar procent dan gaan ze iets beter op en dan 'vechten' ze ook niet in het midden. ook zou het misschien mooi zijn als het bovenste zwaard een soort schaduw over het onder liggende zwaard zou geven dat is iets natuurlijker.

gr. Christian

Jacques

Degenen die boven de 40 zijn hebben problemen met kleine lettertjes. Hier zijn de lettertjes wel heel klein terwijl er ruimte is om ze wat groter te maken. Degenen die leesbril verslaafd zijn, net als ik, zullen je dankbaar zijn.

Robin K

Dank voor alle opmerkingen, ik ga me eens meer verdiepen in het Inkscape programma.
Ik vond het al een hele klus om dit gedaan te krijgen zo voor de eerste keer.

Ik heb geen idee hoe het op de fles er uit komt te zien ik ga dat morgen eens proberen
en dan kan ik ook inschatten of je er een bril bij op moet zetten  ;D

@s7  Ik denk dat als je dat voor elkaar kan krijgen dat het een goed hulpmiddel is om een
indruk te krijgen hoe het ontwerp er uit gaat zien  :groots:

Robin

Vergelijkbare Topics (7)

22322

Reacties: 4
Gelezen: 3230

40128

Reacties: 8
Gelezen: 2225

20422

Gestart door davadox

Reacties: 16
Gelezen: 5960

25909

Reacties: 10
Gelezen: 7073

5673

Gestart door Lenx

Reacties: 14
Gelezen: 5471

35250

Gestart door remolen

Reacties: 11
Gelezen: 5048

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.