Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Etiket, wat vind je er van?

Gestart door Raymond293, 21-05-2012 20:01 u

Vorige topic - Volgende topic

Raymond293

Ik ben ook eens aan de photoshop geslagen om wat leuke etiketjes in elkaar te flansen.
Ze moesten matchen aan mijn website en moesten qua opzet hetzelfde lijken. De kleur duidt het bier aan :)

Wat vind je er van?

Gerb

Leuk gedaan, ik mis nog een Beatrix. Een royale tripel! Verder nog wat kaal natuurlijk, de rest van de informatie kan nog redelijk de aandacht afleiden van het logo. En waarom Beijerse brouwerij?

BierHenk

Citaat van: Gerb op 21-05-2012  20:22 uLeuk gedaan, ik mis nog een Beatrix. Een royale tripel! Verder nog wat kaal natuurlijk, de rest van de informatie kan nog redelijk de aandacht afleiden van het logo. En waarom Beijerse brouwerij?
Locatie volgens profiel: (oud-)Beijerland.
Waarom dan niet Oud-Beijersche Brouwerij? :biersmile:

Raymond293

Oud-Beijerland is wat lang, Beijers is echt een lokale uitspraak :)

En inderdaad nog er kaal, alle info die er bij hoort staat er nog niet op... Heb me eerst druk gemaakt over de globale layout, de kleine letterjes volgen later.

TobyJustus

Drents Hopbier

Citaat van: Raymond293 op 21-05-2012  20:01 uWat vind je er van?

Zie mijn andere post over Beschrijving Koninklijke Nederlandsche Beijersche Brouwerij/Beijerse Brouwerij
Bouwen van een ketelhuis en stoomschoorsteen. balklaag, doorsneden

Hopbier

Ronald_

Een Bruine tripel, een oranje dubbel en een rode pilsner?

Hopmans

De etiketten zien er zeer professioneel uit.
Knap gedaan.

1 kanttekeningetje: De lintjes aan weerszijde van het middenstuk nemen wel een hoop tekst-ruimte in beslag.

Kleine_Schriek

Je hebt nu je een bedrijf bent, toch wel een photoshop licentie  >:D
Maar je hebt er gevoel voor, mooi zeg!

Raymond293

Citaat van: Hopmans op 22-05-2012  09:57 uDe etiketten zien er zeer professioneel uit.
Knap gedaan.

1 kanttekeningetje: De lintjes aan weerszijde van het middenstuk nemen wel een hoop tekst-ruimte in beslag.

Ja, dat is inderdaad een nadeel! Moet even kijken of ik wel genoeg info overhoud voor de overige tekstuele zaken die erop moeten

En Antoinette, persoonlijk heb ik geen Photoshop licentie... maar gelukkig het bedrijf waarvoor ik werk wel ;D
Anders had ik weer een mooie aftrekpost te pakken, die licenties zijn flink prijzig. Daar kan je heel wat bier voor brouwen ;)

Hopmans

Gewoon GIMP of Paint...

^-^

Raymond293

Mspaint en dan freehand lijntjes trekken... ik denk dat je wel de originaliteitsprijs haalt ;D

Adrie

Voor dit soort werk kun je veel  beter een vectortekenprogramma gebruiken. Inkscape is open source en erg goed.

Hopmans

Wel eens van gehoord.
Even kijken op internet.

Oscar

Citaat van: Raymond293 op 21-05-2012  20:01 uDe kleur duidt het bier aan :)

Een donkere tripel.... :biersmile:

Muldermans

Ik vind ze heel mooi! Wel wat kaal nog.

Inkscape is echt geweldig, gebruik ik ook om afbeeldingen voor mijn snijplotter te maken.

RobinB

Citaat van: Oscar op 22-05-2012  23:50 uEen donkere tripel.... :biersmile:

Yep en een vrij lichte dubbel.
Ik zou die twee omdraaien. :)

Raymond293

Mhmm, ja das inderdaad wel handiger ;D
Overigens zien deze etiketten er niet mooi uit op een fles. Het logo en vaantje is veel te breed waardoor je het geheel niet kan zien.

Alles moet kleiner, wat weer als voordeel heeft dat ik meer ruimte heb voor tekstuele uitingen :)

Raymond293

Beetje work in progress geweest....ze zien er momenteel zo uit :)

Raymond293

Heee...ik zie een spelvout ;D
Naja, nog wat werk te doen zo te zien..hahaha

Hopmans

Is de hoeveelheid graan niet een beetje "overdone"?
Ik zou er nog wat hop doorheen gooien.

???

Ronald_

QR codes zijn leuk, maar test het uit! Ik heb wel eens een QR op een etiket gehad, maar die was te vervormd om 2d te scannen..

Raymond293

Heb het met hop geprobeerd, maar dat ziet er niet zo mooi uit.
Op de fles zie je het graan bijna niet, alleen als je het flesjes gaat draaien.

Met andere woorden, op de fles is het graan mooier dan als plat plaatje :)

BBA

Ziet er mooi uit, maar zou je de tekst niet gewoon horizontaal zetten? Nu is de kans groot dat je het flesje (met gist) gaat schuin houden om de tekst makkelijker te kunnen lezen.

Gerb

Dat ziet er allemaal degelijk uit, inclusief de woorden ambachtelijk en verfijnd. Niets mis mee, maar ik denk niet dat het nou heel gaat opvallen in het schap. Als ik moet kiezen, zou ik deze aan mij voorbij laten gaan. En met de inhoud zal niets mis zijn, maar tegenwoordig is bier ook 'beleving', hoe erg je ook tegen marketing bent. De verpakking trekt mensen over de streep. Heb je bewust voor dit traditionele artwork gekozen?

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.