Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Robbert uit het mooie Haarlem!

Gestart door Uyleman, 09-05-2012 12:58 u

Vorige topic - Volgende topic

Uyleman

Nou bij deze dan!,

Naam is Robbert woon in Haarlem en ben 26 jaar.

Al enige tijd veel bieren aan het proeven en een grote passie/liefde voor bier is daardoor ontwikkeld.
Veel vrienden/collega's zijn ook bierliefhebbers dus regelmatig organiseren we proeverijen en dergelijk.

Toen ik bedacht om zelf maar eens wat te gaan ondernemen. Ik had al enige kennis van brouwen en een aantal aspecten die erbij komen kijken en door de boeken, PDF's, webpagina's en heel heel veel info die ik van deze website+forum heb gehaald.

Het blikbrouwen heb ik overgeslagen en ben begonnen met een 10 liter pan, dit is in enkele maanden uitgegroeid tot een aardige (en doorgaande) investering. Ik kan nu 40 liter brouwen en ben momenteel plannen aan het maken om een RIMS of dergelijks te maken. ieder geval met een pomp zodat het meeste ''Handenwerk'' (met volle pannen tillen enz) verleden tijd wordt. Tevens dingen als goede degelijke filters en alle andere zaken aan het maken. De vergisting koelkasten staan wel al incl. Thermoschakelaars (Ze staan ook vol met gistend bier :) )

Het programma BrouwVisie van Dhr Moerman kan ik zo langzamerhand dromen en ben ik dagelijks bezig met ideeën en receptjes te bedenken.
Alleen de keuken wordt voller en voller... Dus een verhuizing en een flinke schuur die ik kan ombouwen zou geen overbodige luxe zijn ;)

Na elk topic wel eens gelezen te hebben dacht ik laat ik me ook maar eens voorstellen :)
En ben wel benieuwd naar thuisbrouwers in Haarlem en omstreken waar ik hun installatie eens mag bewonderen om wat ideeën op te doen of misschien zelfs een collaboration-brew mee te doen!!

Groeten Robbert! 

Christian1990

Hallo Robert,

Welkom op het forum, Ziet er goed uit wat je allemaal op de planning hebt.  :proost:

CrUeLtYY

Welkom op het forum niet in de buurt van haarlem woonachtig maar wens je veel brouwplezier toe.
En foto van je installatie en spullen altijd welkom

George81

Welkom Robert, je klinkt gedreven en dat is goed, gaan met die banaan.

Uyleman

Citaat van: George81 op 14-05-2012  13:35 uWelkom Robert, je klinkt gedreven en dat is goed, gaan met die banaan.

Dank je George, En dat ben ik ook zeker!!

Ik zou alleen wel eens met een andere brouwer willen zitten en kijken hoe hij/zij sommige zaken zou oplossen qua brouwen en qua installaties( HERMS/ RIMS) en onder het genot van een biertje hierover te lullen!

Verder nog aan het zoeken naar een TC-10 of andere Thermo schakelaar/oplossing. Heb er weer een koelkast bij dus wil die ook ombouwen! en nog op zoek naar een schrootmolen! dus mocht iemand wat over hebben... :)

Vergelijkbare Topics (7)

43008

Reacties: 8
Gelezen: 985

33686

Gestart door Borosito

Reacties: 1
Gelezen: 1014

28887

Reacties: 5
Gelezen: 2319

25477

Reacties: 3
Gelezen: 1962

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.