Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Jackson, Michael Jackson's Grote Belgische Bieren

Gestart door Caspar, 03-01-2005 20:38 u

Vorige topic - Volgende topic

Caspar

<a href="http://partnerprogramma.bol.com/click/click?p=1&t=url&s=691&url=http://www.bol.com/nl/p/Nederlandse-boeken/de-grote-Belgische-bieren/666783779/index.html&f=TXL&name=bespreek">
Grote Belgische bieren
Michael Jackson
</a>
Klik op het plaatje om het boek te bestellen.

Achternaam schrijver: Jackson
Voornaam schrijver: Michael

Titel boek: Michael Jackson's Grote Belgische Bieren

Druk: 4e volledig herziene en uitgebreide editie
Jaar uitgifte: Augustus 2002
Naam uitgever en plaats vestiging uitgever: Media Marketing Communications NV, Antwerpen
ISBN nr.: 90-5373-010-9

Aantal pagina's: 369

Onderwerp boek: Een beschrijving van de bieren afkomstig uit België en hun brouwers.

Beschrijving/bespreking boek:

Michael Jackson's Grote Belgische Bieren is een zeer compleet overzicht van alle typen en merken Belgische bieren welke op de markt verkrijgbaar zijn. Dit naslagwerk is een soort dagboek van Micheal, waarin de ervaringen van menig bezoeken aan een van zijn favoriete bierlanden beschreven staan. Het boek begint met een korte beschrijving van de ingrediënten waaruit bier bestaat, waarna de auteur al gauw dieper ingaat op de biertypen en de Belgische varianten waarin zij verkrijgbaar zijn. De auteur geeft een zeer uitgebreide beschrijving van de smaak van verschillende bieren / merken, suggesties met welke grondstoffen ze gebrouwen zijn, hij beschrijft natuurlijk de brouwers, hun brouwerijen en persoonlijke belevenissen. Van Geuze Boon tot Trappist Westveteren, van Piere Celis en zijn Hoegaerde tot Broeder Antoine en zijn Rochfort, alles is te vinden in dit boek. Naast de bieren, besteedt de auteur ook aandacht aan gerechten met bier.     

Wat vind je goed aan dit boek?

Het is een zeer compleet boek en fantastisch om te lezen als je een liefhebber bent van Belgische bieren. Na het lezen van de belevenissen en proefervaringen krijg je spontaan zin om alle honderden bieren stuk voor stuk uit te testen. Ik vond vooral de bezoeken van Micheal Jackson aan de brouwerijen erg leuk om te lezen.

Wat vind je minder goed aan dit boek?

Er worden zo ontzettend veel bieren beschreven, dat dit boek misschien saai en eentonig kan worden voor lezers die niet zo'n bierfreak zijn als ik. De uitgebreide beschrijvingen van de biersoorten, brouwerijen en bezoeken compenseren dit wel.

Voor wie is het boek bedoeld (beginners, gevorderden, experts)?

Iedereen die liefhebber is van de Belgische bieren.

Eindcijfer boek (een rapportcijfer van 1 tot en met 10): 8

Bieker

Ik heb de editie 2006. Vind het een geweldig boek. Goed geschreven met veel informatie en wetenswaardigheden. Rapportcijfer zeker een 8.5

EBC

Ik kan het niet laten...

Michael en ik, terwijl hij mijn exemplaar signeert. Antwerpen, Bierpassieweekend 23 juni 2001.

Oscar

Citaat van: EBC op 30-11-2006 &nbsp;19:53 uMichael en ik, terwijl hij mijn exemplaar signeert. Antwerpen, Bierpassieweekend 23 juni 2001.

Leuke foto's was ie toen nog goed..? ik bedoel vorig jaar zat ie (Michael Jackson), naar mijn idee, nogal "altzheimerig" bij het ZBF te signeren....

Groeten en gezondheid
Oscar

EBC

Tja een beetje 'beroepsdeformatie' misschien? Indertijd was ie niet echt meer helder, maar wie is dat wel tijdens zo'n weekend...
Zijn handschrift was toch nog goed te lezen.

Herman

Hé Jasper, om de een of andere reden had je in mijn gedachten een baard ;)

EBC

Haha, maar deze foto is al 5 jaar oud...wie weet... :hoera:

We hebben geen smiley met een baard...

Je herkent Michael toch wel he?

Herman

Yep. Is gewoon grappig om es een foto te zien bij de gebruikersnaam, net zoals het lezen van een boek, dan heb je ook altijd een beeld bij een persoon. Enneh, ik dacht niet aan Sinterklaas of zo hoor ;)

Johannes

Citaat van: Herman op 30-11-2006 &nbsp;21:44 uHé Jasper, om de een of andere reden had je in mijn gedachten een baard ;)

Damn Herman, je was me voor  ;D

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.