Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Iemand ervaring met BAV?

Gestart door davadox, 10-04-2012 17:51 u

Vorige topic - Volgende topic

davadox

Veel over gehoord en je komt ze op veel biersite's tegen maar ik vind het er een beetje "dood" uitzien.
Iemand ervaring met BAV?

Groetjes

davadox

BBA

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je bedoelt met BAV (http://acronyms.thefreedictionary.com/BAV, Bavaria?, Brouwerij Artikelen Verzamelaars?), dus ik weet ook niet of ik er ervaring mee heb  ;)

davadox

BBA

:nut:   ^-^

Nou, geen ervaring mee dus. Voor mezelf zie ik er ook geen meerwaarde in, want het gaat mij meer om het bier en het brouwproces dan om allerlei frutsels daar omheen.

MO

Ik snap je vraag niet. BAV is een verzamelaars club. Niet alleen etiketten maar alle brouwerij artikelen. Het staat toch redelijk uitputtend uitgelegd op bav.nl

Bier- en Verzamelaarsvereniging BAV
In 1983 is de vereniging opgericht als vereniging voor Brouwerij Artikelen Verzamelaars. In de tussentijd heeft zij zich ontwikkeld tot een vereniging waar niet alleen verzamelaars, maar ook brouwerijen, slijters en cafehouders bij zijn

Lidmaatschapspas=voordeelpas
Met onze lidmaatschapspas krijg je iets extra of korting bij de deelnemende brouwerijen, cafes, slijterijen, musea en uitgevers.

BAV-journaal
Zes keer per jaar informeren wij je met het BAV-journaal over de ontwikkelingen in de bierwereld, nieuwe verzamelitems en onze activiteiten.

Excursies
Enkele keren per jaar organiseren wij voor onze leden een excursie naar een brouwerij of collega-verzamelaar. Eenmaal per jaar gaan we ook de landsgrenzen over voor een bezoek aan een Belgische of Duitse brouwerij.

Bier en Verzameldagen
Op de 3e zaterdag in april en de 3e zaterdag in september organiseren we i.s.m. een brouwerij een ruilbeurs, waartoe je als lid gratis toegang hebt. Dit is de plek om collegaverzamelaars te ontmoeten en nieuwe items aan je collectie toe te voegen.

BAV-shop
We hebben ook een eigen shop, waar je terecht kunt voor nieuwe verzamelitems, bierboeken en catalogi. De shop is er niet alleen op internet, maar we staan er ook mee op regionale ruilbeurzen en bierfestivals.

Etiket van het jaar verkiezing
Op de voorjaarsbeurs kiezen onze leden de 10 mooiste etiketten, waaruit tijdens de najaarsbeurs een deskundige jury uit de bierwereld het mooiste etiket van het jaar kiest.

davadox

Wat snap je niet aan de vraag of er iemand ervaring heeft met BAV dan?
Ik was benieuwd of er mensen zijn die er lid van zijn/geweest en of ze het leuk of niet leuk vonden.

RobinB

Het was wel breder te interpreteren, ik snapte je vraag ook niet. :)
Het had natuurlijk ook over ervaringen met de webshop/levering kunnen gaan.

Nu is het wel duidelijk(er); ik kan je helaas niet helpen.

pinkgron

@Davadox.Ik ben al bijna 25 jaar lid van de BAV, bezoek 2x per jaar de BAV ruilbeurs en schrijf voor de BAV over de Noordelijke bierbrouwerijen. Ik weet niet wat je precies wilt weten, maar je kunt me altijd mailen voor gerichte info.

davadox

Citaat van: pinkgron op 01-05-2012  17:35 u@Davadox.Ik ben al bijna 25 jaar lid van de BAV, bezoek 2x per jaar de BAV ruilbeurs en schrijf voor de BAV over de Noordelijke bierbrouwerijen. Ik weet niet wat je precies wilt weten, maar je kunt me altijd mailen voor gerichte info.

Ik ben eigenlijk geïnteresseerd in een ouwe brouwerij bij me om de hoek De Gekroonde Bel uit Oosterhout en ben daar al heel lang en veel over na aan het zoeken op internet maar heel veel is daar niet over te vinden.
Nu had ik al eens op de BAV site gekeken of er daar iets van die orde over te vinden was.
Ik had van BAV ook een oud exemplaar toegezonden gekregen maar het valt me op dat er qua verzamelen in het tijdschrift en op de site het veelal alleen maar over bierdoppen en etiketten gaat ,of zie ik het verkeerd?

http://bierbrouwerijen.org/index.php?title=Gekroonde_Bel_de,_Bierbrouwerij_-_Oosterhout

http://www.cambrinus.nl/brw/BEL1.HTM

http://www.bieretiketten.nl/2/eti-page.php?paginanr=gekroondebel---001-00

Groetjes

MO

Er zijn zeker een aantal BAV leden met een overmatig interesse in verdwenen brouwerijen. Ik kan je helaas geen namen noemen.

Vergelijkbare Topics (7)

15131

Reacties: 4
Gelezen: 2182

33959

Reacties: 33
Gelezen: 6953

28877

Reacties: 31
Gelezen: 10273

26710

Reacties: 34
Gelezen: 12185

5337

Reacties: 3
Gelezen: 3814

43797

Reacties: 3
Gelezen: 974

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.