Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Hoe kan ik recepten van de ene BrouwVisie naar de ander krijgen

Gestart door Hai, 02-01-2012 14:46 u

Vorige topic - Volgende topic

Hai

Ik heb op een computer BrouwVisie staan, nu wil ik de recepten op een andere computer ook in BrouwVisie zetten of kan ik dit synchroniseren.

rringenoldus

Ik maak gebruik van dropbox... hier kun je bestanden online zetten en vervolgens delen met al je computers en eventueel anderen...

Ik heb BrouwVisie online opgeslagen en open het gewoon vanaf al mijn computers...

Oscar

Citaat van: Hai's op 02-01-2012  14:46 uIk heb op een computer BrouwVisie staan, nu wil ik de recepten op een andere computer ook in BrouwVisie zetten of kan ik dit synchroniseren.

Je kunt de tabellen of gewoon de gehele map overkopieren. Of zet het geheel op een stick  :)

Hai

Citaat van: rringenoldus op 02-01-2012  14:49 uIk maak gebruik van dropbox... hier kun je bestanden online zetten en vervolgens delen met al je computers en eventueel anderen...

Ik heb BrouwVisie online opgeslagen en open het gewoon vanaf al mijn computers...
Helaas werkt het niet op de ipad :huilen:

RobinB

Je kan de bestanden exporteren naar XML en in de andere weer importeren.
Kopiëren is inderdaad makkelijker.

Hai

Heb alles gekopieerd het werkt. Dropbox is perfect jammer dat niet werkt op de ipad.

John

Topic is alweer wat oud maar ik wil hetzelfde doen; ik heb maar op 1 pc een printer aangesloten. Als ik BrouwVisie op mijn laptop heb staan en ik wil op andere pc printen, wat moet ik dan gebruiken om een recept op usb stick te zetten om pc te kunnen openen/printen: Export naar sjabloon, Export naar XML, Export naar HTML of Export naar CSV?

koffie

Als het puur om printen gaat zou ik het opslaan als HTML.
Kun je niet gewoon je printer delen in je netwerk?

John

Heb ik nog nooit gedaan; weet niet hoe dat moet. Het is niet een echte netwerkprinter. Zit rechtstreeks aangesloten op pc boven. Deel helemaal niks in mijn netwerk: ook geen bestanden.

John

Citaat van: koffie op 25-03-2012  20:12 uAls het puur om printen gaat zou ik het opslaan als HTML.

Moet ik dan nog steeds BrouwVisie op de pc zetten en in BrouwVisie recept vanaf usb stick importeren?

koffie

Nee, gewoon dubbelklikken op je HTML bestand en deze vanuit de geopende browser printen.

John

Had het inderdaad al geprobeerd. Werkt prima. Waar zijn de andere "exports" voor?

RobinB

XML's kan je hier op het forum aan berichten koppelen. Bijvoorbeel bij bewezen recepten of discussies.
Iedereen die dat wil kan die dan downloaden en importeren in BrouwVisie, BrouwHulp, confomash en misschien zelfs ProMash.

Voor uitwisselen is dat dus wel handig.

Voor jezelf kan je het makkelijkst BrouwVisie in z'n geheel op de USB stick zetten.
Het is een stand-alone programma, dat niet geïnstalleerd hoeft te worden. Het kan direct van de USB stick draaien.
Zo kan je em dus in iedere computer steken waar je wilt!
Dus ook ff in die met printer... ;)

Herman

Citaat van: RobinB op 25-03-2012  22:29 u... en misschien zelfs ProMash.
Neen.

Oscar

Citaat van: John op 25-03-2012  20:08 uAls ik BrouwVisie op mijn laptop heb staan en ik wil op andere pc printen, wat moet ik dan gebruiken om een recept op usb stick te zetten om pc te kunnen openen/printen:

BrouwVisie is portable. Zet de gehele BrouwVisie map op een USB stick en je kunt deze vanaf iedere PC opstarten.

George81

Ik gebruik BrouwVisie nu op 3 computers via dropbox en ik merk dat hij toch niet alle data goed wegschrijft.
Tijdens het brouwen draai ik vanaf de laptop en ik zie op mijn vaste computers nu mijn metingen niet terug.
Ik heb 'm vaak ook lokaal geinstalleerd (zo stond die eerst) maar ik start daarom altijd de .exe vanuit dropbox, misschien dat die locale installatie roet in het wort gooit.

Oscar

Citaat van: George81 op 27-03-2012  20:59 uIk gebruik BrouwVisie nu op 3 computers via dropbox

Waarom op 3 computers?  :weetniet: Gebruik dan een usb-stick waar BV op staat...

Citaat van: George81 op 27-03-2012  20:59 uMisschien dat die lokale installatie roet in het wort gooit.

Installatie is niet echt noodzakelijk, het enige wat die installatie doet is bestanden in een mapje plaatsen... ;)

George81

1 PC thuis
2 Laptop
3 PC werk (voor de dode momentjes, even een receptje uitwerken of bekijken)

Oscar

Citaat van: George81 op 27-03-2012  22:08 u1 PC thuis
2 Laptop
3 PC werk (voor de dode momentjes, even een receptje uitwerken of bekijken)

Gebruik een USB stick... ;) of Zet BrouwVisie op 1 PC en werk met Teamviewer...

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.