Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Brouwzaalrendement

Gestart door LRFokken, 05-11-2011 18:59 u

Vorige topic - Volgende topic

LRFokken

Heren (en dames),

Volgende week zondag begin ik met een eenvoudig receptje die ik hier van het forum heb geplukt. Nu heb ik hem voor het gemak even in BrouwVisie gezet, maar die vraag om een brouwzaalrendement. Die weet ik natuurlijk (nog) niet. Hier op het forum even in de tags en zoekfunctie gekeken, maar niets over een beginnend rendement.

De vraag is dus: Wat kan ik nu als beste rendement nemen, ook al weet ik het nog niet? Een percentage dat een beetje bij een eerste brouwsel past (vast wat meer verlies de eerste keer) en ik zo dicht bij het recept kan blijven.

Edgar

Met 70 procent zal je wel in de buurt zitten. 80 procent als je jodium gebruikt.

Overigens vind ik wel dat Oscar een standaardwaarde mag invullen van pakweg 75 procent.

Jacques

Citaat van: Edgar op 05-11-2011  19:09 uMet 70 procent zal je wel in de buurt zitten. 80 procent als je jodium gebruikt.

Je krijgt natuurlijk geen hoger rendement enkel en alleen door het gebruik van jodium.
Jodium is slechts een controlemiddel.

Edgar

Uiteraard. Maar beginnende brouwers die jodium gebruiker maischen langer en zullen gemiddeld gesproken een hogere omzetting hebben. Met nadruk, gemiddeld gesproken.

LRFokken

Bedankt! Ik had inderdaad al 75% ingevuld, blij dat ik er dichtbij zat ;-)

Oscar

Citaat van: Edgar op 05-11-2011  19:09 uOverigens vind ik wel dat Oscar een standaardwaarde mag invullen van pakweg 75 procent.

En dat doet BrouwVisie ook bij de standaard configuratie.... :)

Vergelijkbare Topics (6)

45091

Reacties: 16
Gelezen: 1166

8593

Gestart door ed

Reacties: 13
Gelezen: 8452

26530

Reacties: 13
Gelezen: 4946

45064

Reacties: 27
Gelezen: 734

11552

Reacties: 90
Gelezen: 38089

34087

Reacties: 22
Gelezen: 3902

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.