Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Elekrische brouwketel voor 70 euro!

Gestart door remvs, 07-01-2011 16:12 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Volgens mij zijn dit soort ketels voor minder geld te koop als Lidl een aanbieding heeft.

koffie

Is inderdaad 'gewoon'  een zelfde soort pan als van de Lidl.
Enige verschil: deze kun je op dit moment nu krijgen, in plaats van te moeten wachten op de Lidl :P

Volgens mij heb ik toen iets van 40 / 50 euro betaald (1800W, ~27 liter).
Is een prima (maisch)pan, zeker voor beginners!

Hopmans

Citaat van: remvs op 07-01-2011  16:12 uZou dit wat zijn?
Elektrisch koken is peperduur.
Gas is veel goedkoper.

Oscar

Citaat van: Hopmans op 07-01-2011  19:19 uElektrisch koken is peperduur.

Als 2e pan voor je spoelwater zijn ze ideaal  :brouwen:

koffie

Gas is veel goedkoper.
Niet iedereen heeft de beschikking over gas ;)
(OK, ok, als je grote volumes gaat brouwen ontkom je niet aan een losse gasfles met brander).

Hopmans

Citaat van: koffie op 07-01-2011  19:59 uNiet iedereen heeft de beschikking over gas ;)
(OK, ok, als je grote volumes gaat brouwen ontkom je niet aan een losse gasfles met brander).

Gasfornuis in de keuken.

Rowan Huigen

Of in het weekend, dan is de electriciteit goedkoper dan door de weeks.
Of midden in de nacht, zit je ook op het goedkope tarief.

Rowan Huigen

Hee Rowan, moet je wel 2 meters hebben (Ingrid).

koffie

Citaat van: Hopmans op 07-01-2011  21:12 uGasfornuis in de keuken.
Daar doelde ik dus ook op, dat heeft niet iedereen ;)
Wij hebben hier stadsverwarming en dus geen gas.

Hopmans

Citaat van: koffie op 07-01-2011  23:18 uDaar doelde ik dus ook op, dat heeft niet iedereen ;)
Aha, dat zie je hier niet zoveel.

RobinB

Citaat van: koffie op 07-01-2011  23:18 uDaar doelde ik dus ook op, dat heeft niet iedereen ;)

Ik ook en om dezelfde reden!
Maar wel een gasfles en een brander.

Brouwen op elektrisch heb ik nog niet geprobeerd...

erikgroothuis

Citaat van: RobinB op 26-01-2011  21:40 uIk ook en om dezelfde reden!
Maar wel een gasfles en een brander.

Brouwen op elektrisch heb ik nog niet geprobeerd...

Onze herms is geheel gelectrificeerd.
Koken doen we uiteindelijk wel op (flessen)gas.

Ik krijg met een inductieplaat van 2100 Watt (destijds van LIDL) geen 25 liter wort aan het koken, anders had ik het zo gehouden.
Ik heb een hekel aan dat gezeur met die gasflessen, je weet nooit wanneer ze leeg zijn en dan dat gesleep ermee.

PeterH

Ik wacht ook al een tijdje op de Lidl. Vooral voor het spoelwater lijkt me zo'n kookketel ideaal. Even de temperatuur instellen en dan staat het water klaar als je het er aan toe hebt. Nu loop ik nog met pannen heet water van de keuken naar de bijkeuken. Dat zal ik niet echt missen.
Misschien is deze link nog zinvol:  http://www.bielmeier-hausgeraete.com/Einkoch-Gluehweinautomaten/Kunststoff
Daar begint het al met 54,95.

Erick

Citaat van: erikgroothuis op 26-01-2011  21:53 uIk krijg met een inductieplaat van 2100 Watt (destijds van LIDL) geen 25 liter wort aan het koken, anders had ik het zo gehouden.
Ik gebruik 2 elektrische kookketels, 1 voor de maisch (heetwaterketel) en 1 om te koken, werkt prima.

Jomme

Gas is veel goedkoper.
Hallo Hopmans,

Heb je al eens uitgerekend hoeveel dit kost voor 1 brouwsessie?
Dit zal wel niet overdreven duur zijn zeker? Niet dat ik voorstander ben van elektrisch koken hoor maar het lijkt me wel handig, overal beschikbaar, geen gasgevaar , niet zeulen met flessen, plaatsbesparend... (met uitzondering met het gasfornuis maar dan moet je wel op moeders territoriom  :) )
Er is toch een verschil tussen een brouwsessie en uw huis elektrisch verwarmen niet?
Ikzelf ga voor gas maar ik kan we wel inbeelden dat het voor veel mensen handig is en toch ook niet overdreven duur?

Hopmans

Citaat van: Jomme op 26-01-2011  22:32 uEr is toch een verschil tussen een brouwsessie en uw huis elektrisch verwarmen niet?

Dat is ook wel weer zo. Brouwen doe je niet iedere dag.

De-Geert

Misschien is deze 2e hands optie wat voor je, remvs:
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,16880.msg242127.html#msg242127

Ik brouw overigens ook elektrisch, het is inderdaad duurder dan gas maar ik vind het wel een aantal voordelen hebben (t.o.v. het gasfornuis):
- makkelijk te sturen met een UT-100
- mobieler dan de keuken

Hopmans

Het is ook wel handiger voor als je een HERMS op zolder hebt.
De opstelling is wat cleaner.

Albertus

Citaat van: erikgroothuis op 26-01-2011  21:53 uIk heb een hekel aan dat gezeur met die gasflessen, je weet nooit wanneer ze leeg zijn en dan dat gesleep ermee.

De gasfles op de personenweegschaal zetten. Het gewicht van de fles is ingeslagen zo weet je altijd hoeveel gas je nog hebt.

Bert

erikgroothuis

Citaat van: Albertus op 27-01-2011  10:07 uDe gasfles op de personenweegschaal zetten. Het gewicht van de fles is ingeslagen zo weet je altijd hoeveel gas je nog hebt.

Bert
Heb je ook weer gelijk aan.:)
Erik :brouwen:

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.