Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Hoezo tapkraantjes?

Gestart door dennis, 27-12-2010 18:58 u

Vorige topic - Volgende topic

dennis

Ik kwam een grappig tap systeem tegen.. 

Volgens mij kan het nog wel efficiënter.

Oscar

hmm...hoe zit dat met die bekertjes ??  :weetniet:

Citaat van: dennis op 27-12-2010  18:58 uVolgens mij kan het nog wel efficiënter.

Qua tijd wellicht wel, maar hier wordt geen druppel gemorst...

Henielma

Grappig om te zien. Een orginele manier. Onder in het bekertje zit iets van een (rood) ventiel zo te zien.

William

Hier is nog een andere video waar je het wat beter kunt zien:

Op de bodem lijkt een los (magnetisch) plaatje te liggen dat als afsluiter werkt. In ieder geval weinig schuimvorming. Lijkt me wel duur.

dennis

Het lijkt inderdaad met magneetjes te werken en als je even door drinkt heb je aan het eind van de avond behoorlijk wat koelkast magneetjes.  Op een avond voor met flink wat klanten behoorlijk vervuilend en niet echt duurzaam.

William

Gemagnetiseerd bier. Hebben we hier niet ooit een topic over gehad?

Oscar

Citaat van: dennis op 27-12-2010  19:46 uOp een avond voor met flink wat klanten behoorlijk vervuilend en niet echt duurzaam.

Wellicht met een soort statiegeld regeling is het een stuk duurzamer en gaan niet alle magneetjes de prullebak in

Anton

Misschien is alleen de tapkop magnetisch en de bodempjes blik?

EBC

Cool...

Prachtig voor Engelsen en Amerikanen, maar in Europa gaat dit niet op.

Bier moet schuimen, en afgeschuimd worden.

Nog even en we hebben postmix bier.

Kleine_Schriek

Wow dat is nog eens anders denken of hoe je moet tappen. Petje af (nee, die smiley is er nog steeds niet, wel een  :police: ). Je moet maar bedenken!

RobinB

Citaat van: EBC op 27-12-2010  23:01 uNog even en we hebben postmix bier.

Hey, daar issie weer!
We kunnen het jaar niet afsluiten zónder he? ;) ;D :D

wiwi

Bier hoort in een glas geschonken te worden en wel komende uit een tapkraan of uit een flesje, al de rest is zatzuipsel, ook plezant maar niet iets waarvoor ik op het forum kom kijken. Knap bedacht, overigens.

Hopmans

Citaat van: dennis op 27-12-2010  19:46 uHet lijkt inderdaad met magneetjes te werken en als je even door drinkt heb je aan het eind van de avond behoorlijk wat koelkast magneetjes.
Ik dacht eerst dat het bleef zitten door het gewicht van het bier, maar later zag ik die magneet ook.
Dat is inderdaad niet echt "je van het".

RobinB

Misschien is dit ook wel in een glazen versie te maken? Maakt de "wegwerpfactor" wat lager en het drinkgenot mogelijk wat hoger. :)

Muldermans

Ik vind dit een echte innovatie, volgens mij is er zelfs een schuimende versie te bedenken.

Hopmans

Zou het ook kunnen onder hogere druk middels een plastic doorprik systeem,
en dan met een plakkertje dichten? (shit, ik ga patent aanvragen).
 :dansen:

Muldermans

Citaat van: Hopmans op 28-12-2010  22:34 uZou het ook kunnen onder hogere druk middels een plastic doorprik systeem,
en dan met een plakkertje dichten? (shit, ik ga patent aanvragen).
 :dansen:

Of lijm/smelten...

MM

Het idee vind ik leuk, maar volgens mij moet er nog iets aan doorontwikkeld worden. Plastic is niet de beste stof om bier uit te drinken. Een glazen versie, zoals RobinB voorstelt, zou al een hele verbetering zijn. Daarbij moet nog wel gedacht worden hoe het gat aan de onderkant van het glas robuust gemaakt kan worden, zodat het jaren mee kan.

Oscar

Citaat van: MM op 29-12-2010  11:53 uPlastic is niet de beste stof om bier uit te drinken. Een glazen versie, zoals RobinB voorstelt, zou al een hele verbetering zijn.

Valt wel mee, dit systeem zal gemaakt zijn om snel te tappen op festivals en/of evenementen, dan voldoet plastic prima.

Jomme

Mijn inziens is het gat aan de bovenkant van een beker zeker groot genoeg om deze met bier te kunnen vullen  ;D

MM

Citaat van: Oscar op 29-12-2010  12:03 uValt wel mee, dit systeem zal gemaakt zijn om snel te tappen op festivals en/of evenementen, dan voldoet plastic prima.

Op festivals heb je inderdaad genoeg aan plastic.

JeroenCV

Er komt echt geen plastic op de PINT festivals!!!!

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 29-12-2010  15:21 uEr komt echt geen plastic op de PINT festivals!!!!

Ik bedoelde ook geen bierfestivals natuurlijk... ;)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.