Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

IPA naar Lagunitas voorbeeld

Gestart door Henielma, 12-11-2010 20:21 u

Vorige topic - Volgende topic

Henielma

Het overhevelen naar een ander gistvat heb ik overgeslagen. Ook dit bier heb ik volgens het 1 vat principe vergist. Ik heb dit bier met de koudhop de laatste dag afgekoeld naar 6 ºC.

Gisteren dit bier op fust gezet en geforceerd van koolzuur voorzien en verder nog 12 flesjes gebotteld. Het eind SG is 1019 geworden. Precies zoals bedoeld was. Het heet maischen heeft voor het hoge eind SG waarschijnlijk geholpen.

Het SG monster rook een smaakte heerlijk. Het lekkerste SG monster dat ik ooit geproefd heb.

Door alle hoparoma's zal je een IPA jong moeten drinken. Na hoeveel dagen of weken beginnen anderen hun IPA te drinken?

MO

Op druk, dan drinken. Waar wacht je nog op.

Henielma

Tot de gist wat meer gezakt is misschien.

Ik lees net in mijn aantekeningen van de podcast dat ze de Lagunitas een  week (met de hop er nog in) op -1 ºC houden en dan bottelen. Op 6 ºC zal ik dan nog een weekje langer wachten.

Binnenkort maar weer eens proeven.

Henielma

Inmiddels is de tapvariant van dit bier redelijk helder geworden. Het is een lekker bier geworden.

Mooi bitter maar niet te bitter met een lekker hoparoma. De waterbehandeling heeft naar mijn idee ook goed uitgepakt.

Vergelijkbare Topics (7)

40842

Gestart door Jaakke

Reacties: 20
Gelezen: 2765

32086

Reacties: 16
Gelezen: 5104

23720

Gestart door René K

Reacties: 39
Gelezen: 15132

42750

Reacties: 2
Gelezen: 774

34629

Reacties: 3
Gelezen: 1596

27417
IPA

Gestart door jelle

Reacties: 7
Gelezen: 5164

12669

Gestart door De-Geert

Reacties: 116
Gelezen: 40957

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.