Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Hier ben ik dan... Klaas

Gestart door roobroeckk, 03-11-2010 18:08 u

Vorige topic - Volgende topic

roobroeckk

Hallo allemaal, ik ben Klaas Roobroeck ben 23 jaar jong en woon in Gent/Sint Amandsberg samen met mijn vriendin. Ik werk aan mijn doctoraat op de Universiteit van Gent.

Ik wou al een heel eind geleden een starten met brouwen maar wegens het feit dat je als student liever je geld spendeert aan biertje drinken dan brouwen heb ik pas vorig jaar gestart met brouwen via die blikken van Brouwland.

Na drie keer brouwen, alle wat je brouwen kan noemen, ben ik dan maar naar een all grain oplossing gaan kijken en heb mij alles aangekocht wat ik nodig had om 'echt' bier te brouwen (weckketel, immersive cooler, ... ) . Na 2 keer brouwen met de paketten van Brouwland om mijn materiaal te leren kennen zal ik dit weekend een witbiertje brouwen (aangepast recept die ik teruggevonden heb).

Voila... dit is het zowat, als hier nog gentse brouwers rondlopen.... laat maar weten!

Gerb

Welkom hier! Ik ben wel benieuwd naar het recept. Op internet staan veel recepten en sommige recepten hebben nog wat finetuning nodig. Dus voordat je gaat brouwen, is het wel handig dat je weet dat je bijv. niet 20 gram koriander in 10 liter witbier gaat doen.

Voor leden bij jou in de buurt kun je de ledenkaart bekijken. Ronnie en McLeft zitten bij jou om de hoek.

--------------

Ik zie nu dat je al een recept hebt geplaatst in een ander onderwerp.

RobinB

Welkom op dit forum!

Zoek en lees veel hier, het forum barst van info!
Mocht je er niet uit komen, schroom niet te vragen.

Volgens mij woont Edgar ook in (de buurt van?) Gent?

SeekingBeer

Welkom Klaas; op dit forum kun je echt veel te weten komen over brouwen!

Trouwens, jij bent er wel snel bij: 23 jaar en dan al aan je doctoraat begonnen...
Ik zat op mijn 23-ste pas in de propadeuse hier in Groningen.

Er zijn relatief veel wetenschaps kakkers op dit forum, gelukkig hebben we ook hordes van wat tegenwoordig VMBO-ers heten.
Ja, het is een heel leuk en divers pluimage.

Mag ik vragen, gewoon uit nieuwsgierigheid, welke studie je gedaan hebt?

Jacques

Welkom Klaas op dit forum voor alle Nederlandstalige hobbybrouwers. Nederlanders, Belgen, beginners, gevorderden en ook wetenschappers kunnen hier allemaal terecht.

Het is een echt Nederlandstalig forum. Daarom merk ik tussen neus en lippen op dat we het hier hebben over volmout brouwen in plaats van all grain. Voor dry hopping gebruiken we term koudhoppen en we voegen gewoon gist toe of enten in plaats van pitchen.

roobroeckk

Citaat van: SeekingBeer op 03-11-2010  21:10 uMag ik vragen, gewoon uit nieuwsgierigheid, welke studie je gedaan hebt?

Ik heb industrieel ingenieur informatica gedaan en daarna een jaartje gewerkt aan de universiteit als academisch medewerker en nu dus begonnen aan mijn doctoraat.

Citaat van: Jacques op 03-11-2010  23:13 uHet is een echt Nederlandstalig forum. Daarom merk ik tussen neus en lippen op dat we het hier hebben over volmout brouwen in plaats van all grain. Voor dry hopping gebruiken we term koudhoppen en we voegen gewoon gist toe of enten in plaats van pitchen.

Beroepsmisvorming denk ik  ;)

MO

Haha, wetenschapkakkers, die houden we er in.

Kleine_Schriek

Welkom! En post vooral je recept enige dagen voordat je gaat brouwen. Dat heeft mij altijd goed geholpen, want soms staan er nog zulke oude misvattingen in recepten.....

Brouwse!  :brouwen:
Antoinette

Vergelijkbare Topics (7)

20820

Gestart door Coenm

Reacties: 4
Gelezen: 1866

15779

Reacties: 10
Gelezen: 2686

35816

Reacties: 1
Gelezen: 902

3046

Reacties: 36
Gelezen: 18718

35571

Reacties: 3
Gelezen: 1063

32746

Reacties: 3
Gelezen: 1023

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.