Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Elliptische vormen op bier-etiketten

Gestart door Hopmans, 07-01-2010 12:51 u

Vorige topic - Volgende topic

Hopmans

Weet iemand waarom Elliptische vormen op bier-etiketten zo vaak voorkomen?

jelle

Gerb

Het is een complot van bierbrouwers om ons meer bier te laten drinken!

Albertus

Een cirkel op het etiket ziet er toch al uit als een ellips.

Bert

Leeghwater

Beetje vreemd is het wel...
Ronde vormen zijn voornamelijk vrouwelijk en worden ook maar zelden toe gepast op echte mannenproducten...
misschien doen ze het bij bier expres... dat we vrouwelijke associaties krijgen bij het zien van een bier etiket.
Waarschijnlijk is het gewoon omdat het mooi staat en het een mooie vorm is voor op het flesje.
Het is wel stof tot nadenken... en dat zonder een biertje ernaast.
mmm

proost heren (en dames)

EBC

Dan moeten we maar uit vierkante glazen gaan drinken zeker?

Maar is bier dan een mannenprodukt? Waar baseer je dat op?

Leeghwater

God hee jullie met je waar baseer je dat op...
Op het feit dat er meer mannen zijn die bier drinken dan vrouwen. Zeker als je kijkt naar de grote commerciële slootwater brouwers, is bier (pils) iets voor mannen... Ons bier (Amstel) ik heb de reclame nog niet gezien waarin 3 vrouwen de boel op zijn kop zetten onder het genot van een biertje...
En bij de grote groene uit Amsterdam, je weet wel die met die in loop kast... ze spreken wel heel duidelijk uit dat ze een mannenproduct maken.
Heb je trouwens wel eens een vrouwen tijdschrift open geslagen waar een reclame van duvel in staat? Ik nog niet.
Je snapt me wel. Er wordt door de grote jongens gesuggereerd dat bier een mannenproduct is.
Dat vrouwen het ook drinken wordt niet bij na gedacht... behalve dan door die ene met het rosé bier... maar ja dat valt voor mij ook niet in de categorie bier...

En een vierkant glas drink niet lekker...

Edgar

Citaat van: EBC op 07-01-2010  14:19 uMaar is bier dan een mannenprodukt? Waar baseer je dat op?

En jij woont in België? De Jupiler slogan vergeten? Bespottelijke slogan, dat wel, maar het geeft toch iets aan.

Leeghwater

Citaat van: Edgar op 07-01-2010  14:34 uEn jij woont in België? De Jupiler slogan vergeten? Bespottelijke slogan, dat wel, maar het geeft toch iets aan.

Oh wat erg ik weet niet eens wat je bedoeld met die slogan... Is dat niet die van voor echte mannen? Of iets in die trend?

Edgar

"Mannen weten waarom". En Maes: "Maten, makkers, Maes". Net zo duf, maar geeft ook al aan wat het sentiment zou moeten zijn. En het is natuurlijk ook gewoon waar.

Gerb

Volgens mij komt er op bieretiketten niet meer dan op andere verpakkingen elipsvormen voor. Kijk eens naar sigaren, cognac, bierworsten, voetbal T-shirts en ga zo maar door. Van die typische mannendingen. Het is gewoon een mooie vorm. Dus wat mij betreft is deze biermythe: BUSTED!!

Leeghwater

Misschien kan ik nog wel een verklaring maken...
Eclipsen zijn ook een rijke vorm, ze stralen een (zeker mate van) exclusiviteit uit. Misschien is dat de verklaring, willen de etiketten makers bier een duurder imago aan meten dan dat het heeft.
Ik heb hier nog een verklaring maar deze is alleen van toepassing op de ronden vormen van het Heineken etiket. Je zuipt het op, pist met je zatte kop in de gracht, dit word opgepompt en men bottelt het weer als Heineken pils... cirkeltje is weer rond (hee snap je hem? cirkeltje ronde vormen? laat maar...)

Toch vind ik het wel een leuke vraag, alleen ik zou niet weten waar we het juiste antwoord vandaan krijgen.

Trouwens het etiket van de Leckere is wel erg manelijk! Mooie strakke vormen!

EBC

Ik herinner me het Grolsch meisje, het Rodenbach bruintje.

Ik kijk om me heen in een Belgisch cafe. En hier in Slowakije nog veel meer. Allemaal vrouwen die bier drinken.

weed

Naar mijn mening komt het voort uit de middeleeuwse gilden tijd en wil men tot op heden het oude ambacht benadrukken met de vorm of gekozen opdruk.
Mogelijk komt de vorm voort uit de zegels die aan officiele documenten werden gehecht om de echtheid te garanderen.
Je ziet ook etiketten gelijkend op een wapenschild of perkament papier.

:degroeten:
Ronald

Ronnie

Citaat van: EBC op 07-01-2010  14:19 uDan moeten we maar uit vierkante glazen gaan drinken zeker
Dat het sop langs onze kin loopt?

@ Edgard: ben jij een VTM kijker misschien?

Edgar

Citaat van: Ronnie op 07-01-2010  17:31 uDat het sop langs onze kin loopt?

@ Edgard: ben jij een VTM kijker misschien?

Haha, die kan ik niet eens ontvangen. En toen ik nog wel kabel had keek ik er ook niet naar. Hoezo, draaien ze daar Maes reclames misschien?

Ronnie

Ik dacht: tja als ie die slogans kent..
Blij dat je geen VTM'er en dus ook geen RTL'er bent.

EBC

Citaat van: Ronnie op 07-01-2010  17:31 uDat het sop langs onze kin loopt?

Nee dan hebben we geen kringen meer op tafel.

Edgar

Citaat van: EBC op 07-01-2010  17:51 uNee dan hebben we geen kringen meer op tafel.

Ha echt Belg geworden dus :P :pan:

kleine Minstreel

Bij het zoeken naar info over bier etiketten viel deze site op.

http://www.bieretiket.nl/

Herkomst e.d. en trouwens gewoon een leuke site over de etiketten

Vergelijkbare Topics (3)

25243

Reacties: 2
Gelezen: 3427

12339

Reacties: 6
Gelezen: 5153

23482

Reacties: 5
Gelezen: 4983

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.