Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Nieuw filter Grainfather

Gestart door ppuk, 22-02-2020 22:02 u

Vorige topic - Volgende topic

ppuk

Heb nu voor de eerste keer met een alternatief pompfilter gebrouwen: werkte super!

ppuk

Alles gekocht via aliexpress:
DN8-DN50 SS304 Y Shape Three Way Female
2 x bazooka filter 6 inch

Om het y stuk aan de pompverbinding te klemmen gebruik ik een heel klein stukje dik siliconenslang.

Herman

Ziet er leuk uit, maar vanwaar dit nieuwe filter? Beviel de oude niet?

ppuk

Het oude filter verstopte nogal eens (ook na whirlpool) en floepte er nog wel eens af. Ook ging het pompen nogal traag. Met name dat laatste heb ik iets te vaak gehad...

Bennemans

Citaat van: ppuk op 22-02-2020  22:06 uAlles gekocht via aliexpress:
DN8-DN50 SS304 Y Shape Three Way Female
2 x bazooka filter

Om het y stuk aan de pompverbinding te klemmen gebruik ik een heel klein stukje dik siliconenslang.

Ik zie door de bomen het bos niet meer..........
heb je toevallig ook bestelnummertjes???

nog even verder gekeken dan de neus is...... heb jij de 1/2" of de 3/4" versie besteld van de DN8-DN50 ??

Gelukt...en besteld

TeVeHa

Kan je me effe verder helpen? Ik kan hem niet vinden, bedankt

Triplezzz

Ik had hetzelfde idee maar dan met 1 filter.
Waarom heb je voor 2 gekozen.
Ik moet de mijne nog monteren.

TeVeHa

Raymond W

Plaats je deze bij het starten al, of na het terug koelen?

Bennemans

Bij de start... na het koelen moet je anders tot je oksel in je verse wort proberen de boel in elkaar te krijgen...

ppuk

Klopt helemaal, meteen vanaf de start gebruiken...

ppuk

Citaat van: Triplezzz op 23-02-2020  17:53 uIk had hetzelfde idee maar dan met 1 filter.
Waarom heb je voor 2 gekozen.
Ik moet de mijne nog monteren.

Het verwarmingselement wordt op die manier niet afgedekt, vandaar.

lier

Ziet er netjes uit, ik heb het opgelost met een filterheks, maar dit ziet er ook mooi uit.
Hoe heb je de afdichting tussen de Y-koppeling en de GF gemaakt?

henkie

Ben je niet bang dat de temperatuurvoeler een beetje buiten de verwarmde wortstroom ligt? En dat het wort daardoor te ver verwarmd wordt?

Jan iets Grunn

Ik heb ook een Grainfather brouwketel. In het begin had ik ook last van een slechte pomp werking, maar nu ik zo grof mogelijk schroot gaat het wel goed. Mijn advies is dus om het schroot proces te verbeteren.

Bennemans

Citaat van: lier op 23-02-2020  22:00 uZiet er netjes uit, ik heb het opgelost met een filterheks, maar dit ziet er ook mooi uit.
Hoe heb je de afdichting tussen de Y-koppeling en de GF gemaakt?

Citaat van: ppuk op 22-02-2020  22:06 uOm het y stuk aan de pompverbinding te klemmen gebruik ik een heel klein stukje dik siliconenslang.

lier

Citaat van: Bennemans op 24-02-2020  14:49 u

Thanx, in het land der blinden is eenoog koning

Rely

Citaat van: Jan iets Grunn op 24-02-2020  14:25 uIk heb ook een Grainfather brouwketel. In het begin had ik ook last van een slechte pomp werking, maar nu ik zo grof mogelijk schroot gaat het wel goed. Mijn advies is dus om het schroot proces te verbeteren.

Ik heb ook een Grainfather en schroot altijd op 1,3 mm en heb er (gelukkig) geen last van.. :brouwen:

ppuk

Ik vond met het originele pompfilter de doorloop bij het leegpompen via de koeler nogal tegenvallen. En vaak zat ie verstopt met hop en soms floepte ie eraf. Heb niet het gevoel dat de temperatuurmeter hier last van heeft omdat er boven én onder de twee filters er best nog veel doorstroomruimte lijkt te zitten.

Bennemans

Vandaag voor het eerst deze configuratie gebruikt tot tevredenheid kan ik melden

ppuk

Leuk om te lezen, ik gebruik het ook nog steeds naar volle tevredenheid :-)

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.