Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Donker zwaar bier

Gestart door Kruimeltje, 28-01-2008 18:50 u

Vorige topic - Volgende topic

Kruimeltje

Hallo,

Ik heb nog een zakje korrelgist liggen voor donker zwaar bier. Heeft iemand hier een leuk recept voor?

Vriendelijke groeten,

Doeke Visser

Caspar

Wat voor soort gist heb je en wat voor soort donker zwaar bier wil je maken (een Quadrupel, Barley Wine of Stout)?

Kruimeltje

Ik heb bovengistend biergist van Unibrew (7 gram). Ik zat zelf te denken aan een dubbel of een bock biertje. Op voorraad heb ik pilsmout, amber mout en caramout. Ook heb ik gerstevlokken en tarwevlokken.

gr.

Doeke

Caspar

Hmmm, ik zou dan gaan voor:

78% Pilsmout
10% Suiker
12% Caramout

Begin SG 1080  :weetniet:

30 IBU

Maar op het forum staan voldoende goede recepten, wil je per se deze ingrediënten gebruiken?

Kruimeltje

Deze ingrediënten heb ik nog liggen en ik ga er morgen mee brouwen. De meeste recepten hier op het forum worden gemaakt met vloeibare gist hierdoor kwam ik met deze vraag.

Ik ga er morgen mee aan de slag, misschien voeg ik morgen er nog wel wat sinaasappel en koriander aan toe.

Hartelijk dank.

Doeke

Caspar

thibolleke

Wat word je hopkeuze?

RobinB

Die Unibrew gist, is dat herverpakte S33?
Wel vage akties van vd Kooy...

jacob

Volgens mij is K97 dat staat erop tenminste.
Jacob

Johannes

Had die S33 niet een vrij lage vergistingsgraad? Dan is 1080 misschien wel een beetje ambitieus. Sowieso trouwens, met 7 gram korrelgist vergist je niet veel bier met een start SG van 1080. 

RobinB

K97 is een Duitse bovengist misschien zoals German Ale?

MO

Ik heb wel eens gebrouwen met de K97. Een vrij cleane gist die goed uitvergist. Maar lekker bier heb ik er nooit mee bekomen.

Kruimeltje

Het is inderdaad k97. Als hop keuze heb Challenger, Hallertau Perle of Cascade.

Het mout is gemalen, kan ik morgen vroeg van start.

vrgr

Doeke

Oscar

Citaat van: Kruimeltje op 28-01-2008  22:48 uHet mout is gemalen, kan ik morgen vroeg van start.

Voor dag en dauw broodbakken?  ;D  Ik neem aan netjes geschroten ;D... ;)

Vergelijkbare Topics (7)

43066

Reacties: 3
Gelezen: 1048

22490

Reacties: 10
Gelezen: 4064

3705

Gestart door fouras

Reacties: 14
Gelezen: 5904

39240

Reacties: 16
Gelezen: 3835

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.