Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Zelfbouw schudapparaat

Gestart door Hoppie, 01-08-2007 14:46 u

Vorige topic - Volgende topic

dwbrouw

Waarom niet gewoon met de hand schudden?  :degroeten:

Adrie

Hoe lang houd jij dat vol dan?

dwbrouw

Je moest eens weten wat ik allemaal met de hand kan!!!! >:D

Hopmans

Ik laat het toch liever doen.   :)

:degroeten:

dwbrouw

Huh, ok ok maar ik in mijn onkunde vroeg mij af wat en waarom en hoe, en welk nut :)

Oscar

Geniaal ! en onder tussen je oude platen van elvis afspelen... :dansen:

Menno

Wie is dat?  ???                ;D

Louis, mooie beschrijving heb je gevonden!  ;)

MO

Wat een heerlijk "mannen onder elkaar" gevoel geeft deze discussie mij.

Hopmans

Inderdaad, er mag hier best wel offtopic worden gegaan, gezien er niet veel valt te discussieren, maar
deze link hoort wel in het rijtje van roerders thuis als je weer gaat inventariseren.
Er zijn niet veel links te vinden naar een "home made lab shacker".

Ik ga dit ding maken met een gewone motor met vertaging.

EBC

Ik ben benieuwd of dit ook werkt met een 3 liter starter...die gistingsfles moet dan wel in de veiligheidsgordels.

Wat denk je van een ei-vormige roervlo? Ik gebruik die tegenwoordig en dat gaat echt perfect...

Hopmans

Die gaat bij mij gewoon naar de zijkant.

dwbrouw

Citaat van: MO op 02-08-2007  15:13 uWat een heerlijk "mannen onder elkaar" gevoel geeft deze discussie mij.
Ik had nog geen discussie waargenomen. Oude platenspelers genoeg, en vaak ook nog met regelbaar toerental. :duimop: Ik dacht eerst waarom komt ie hier nu mee. Ik kan me voorstellen dat een motortje van een oude keukenmachine misschien ook uitkomst biedt. (Wel vertragen natuurlijk) ;)

RobinB

Citaat van: EBC op 02-08-2007  16:43 uIk ben benieuwd of dit ook werkt met een 3 liter starter...die gistingsfles moet dan wel in de veiligheidsgordels.

Je moet de boel inderdaad vastzetten, dat gebeurt ook in de professionele schudstoven :)

Hopmans

CiteerIk kan me voorstellen dat een motortje van een oude keukenmachine misschien ook uitkomst biedt. (Wel vertragen natuurlijk)

Motortje met vertraging heb ik reeds voor 6 Euri bij de Baco gekocht.
http://www.baco-army-goods.nl/
Als hefboompje ga ik een kroonsteen gebruiken.
Die schroef je vast op de half ronde as van het motortje, en kan je de pin die in het
plateau komt schroeven in verschillende gaten om zo de slag in te kunnen stellen.

Drents Hopbier

Citaat van: Mr.Yeast op 31-08-2007  07:23 uMotortje met vertraging heb ik reeds voor 6 Euri bij de Baco gekocht.

Is er op de markt in Beverwijk niets te vinden?

Hopbier

Vergelijkbare Topics (7)

14087

Reacties: 8
Gelezen: 4485

1342

Gestart door midas00

Reacties: 15
Gelezen: 19830

32981

Reacties: 23
Gelezen: 5502

24481

Gestart door Nozem

Reacties: 83
Gelezen: 50243

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.