Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Zelfbouw flessen/gistvat/carboy alles in één wasmachine

Gestart door KarmeFrank, 16-12-2020 10:04 u

Vorige topic - Volgende topic

KarmeFrank

Ik ben best wel gecharmeerd van de nieuwe FastWasher Rack van fabrikant FastRack waarmee je, als ze hun belofte waarmaken, makkelijk je vergistingsvaten en overige emmers en kookpannen kan reinigen (iemand ervaring met dit apparaat in combi met een Easybrew 30?)

Nu heeft dit merk eerder een washer op de markt gebracht waarmee je flessen kan schoonmaken. Ook best wel handig maar een vrij prijzige grap om alle twee de apparaten aan te schaffen  (lijkt mij trouwens een gemiste kans van de fabrikant om de fastwasher Rack niet als uitbreiding op hun flessen washer uit te brengen dan zou ik al deze moeite niet doen) dus ik wil proberen zelf iets te maken waarbij ik makkelijk ieder doel kan halen.

E.e.a lijkt me goed te realiseren met PVC pijpen & bochten en voorbeelden genoeg op dit forum. Het enige waarbij ik in het duister tast is welke pomp ik moet nemen die krachtig genoeg is om allebei de functies te kunnen doen,  betaalbaar is, tegen warme/hete caustic soda en PBW kan voor agressief schoonmaken van b.v. biersteen EN tegen het zure Star San kan voor het spoelen en steriliseren van je flesjes.

Wie heeft er een idee?

de FastWasher Rack

Nogmaals in opstelling

De fastwasher fles

Puck

Zoek eens op "dompelpomp". Krijg je een hoop topics met betrekking op een "flessenwasser", om nog maar eens een term te noemen.

Jeroen76

Heb geprobeerd zelf iets te knutselen maar als je niet alles in huis hebt, dus moet aanschaffen, kom ik in verhouding op een duurder apparaat uit dan ik direct kan aanschaffen. Heb dus de FastWasher-24 gekocht en die bevalt mij prima met de 2 bijbehorende pompen.

De FW rack zou je denk ik inderdaad makkelijk zelf moeten kunnen maken, 24 spuitmondjes bleken met bijna 3 euro per stuk wat te duur voor mijn project. 

Gr. Jeroen

KarmeFrank

Citaat van: Jeroen76 op 16-12-2020  11:47 uHeb geprobeerd zelf iets te knutselen maar als je niet alles in huis hebt, dus moet aanschaffen, kom ik in verhouding op een duurder apparaat uit dan ik direct kan aanschaffen. Heb dus de FastWasher-24 gekocht en die bevalt mij prima met de 2 bijbehorende pompen.

De FW rack zou je denk ik inderdaad makkelijk zelf moeten kunnen maken, 24 spuitmondjes bleken met bijna 3 euro per stuk wat te duur voor mijn project. 

Gr. Jeroen

Zou een selfmade FW Rack genoeg "power" hebben met één pomp van de Fastwasher-24 ?

Nobock

Vaatwasserpomp van defecte vaatwasser. Iha gratis op te halen. Met beetje sloopwerk en ritje naar de stort heb je een bijzonder krachtige pomp en nog wat slangen en electronica tot je beschikking. Kan tegen chemicaliën uiteraard.

Chipmunk03

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.