Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Experiment met zaden

Gestart door ruud1, 28-04-2020 23:02 u

Vorige topic - Volgende topic

ruud1

Niet lachen, of wel mag ook.
Ik ben een experiment aan het doen met grote papagaaienmix -tropisch en met klaine papagaaienzaad
Ik heb dit nog niet ergens anders gezien op diverse fora en anderen ook niet :).
Ik ben dit aan het koken gegaan, amylase en suiker erbij en staat nu te gisten op distillersgist vodka.
Ik kreeg deze zaden toegestuurd door een vriend van me en als mijn vogels het niet lusten kon ik het altijd nog aan de eendjes geven zei ie...
Ik zeg voor de grap je kunt ze ook laten vergisten en bier van brouwen, en ja even over nagedacht en nu staat het te gisten.
Het zou moeten uitkomen op een 5,5% alcohol begin sg 1040 na de suikertoevoeging en zou op rond de 1000 moeten uitkomen
Brand maar los , plzz be gentle to me :)
Het zou crazybird bier gaan heten.

Alexander_H

ik ben benieuwd wat voor sg je zonder de suiker uit dat zaad zou hebben gekregen

Roelof

;D ;D Als het maar geen zangzaad is.

Rob Q

Heb je de zaden eerst laten kiemen? Of ben je alleen de toegevoegde suiker aan het vergisten?

jaapz

Heb je ook SG gemeten voor het toevoegen van suiker?

ruud1

dat was 1030 :) begin sg zonder de suiker

Citaat van: Alexander_H op 29-04-2020  08:12 uik ben benieuwd wat voor sg je zonder de suiker uit dat zaad zou hebben gekregen

ruud1

Citaat van: Rob Q op 29-04-2020  09:56 uHeb je de zaden eerst laten kiemen? Of ben je alleen de toegevoegde suiker aan het vergisten?

Het zaad heeft een uur gekookt en daarna nog een uur op 75 graden warm gehouden.

Gerb

En heb je de zaden gemalen? Of was het gebroken zaad? In theorie zou je natuurlijk met toegevoegde amylase wel omzetting moeten krijgen.

Kiekeboe