Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Goedkoop digitaal alternatief voor de Thrumometer, voedselveilig?

Gestart door Tjardo, 04-03-2017 12:39 u

Vorige topic - Volgende topic

Tjardo

Op de 'Grainfather Users' Facebookpagina zag ik dat iemand een digitale douche thermometer gebruikt als alternatief voor de veel duurdere Blichmann Thrumometer. Lijkt me ideaal, ik vraag me alleen af of het gemaakt is van voedsel veilig materiaal of maak ik me te veel zorgen omdat het contact met het wort maar zeer kort is over een klein oppervlak?

stiaanke

Nog goedkoper. Een koperen of rvs buisje waar je zo'n vloeibare kristallen thermometer op plakt.  ;)

Petertje

muldereric

Omdat ik zelf de Blichman ook wat duur vind ben ik gaan kijken naar deze doucheslang thermometer. Het lijkt er wel op dat het geen full bore thermometer is. In andere woorden, de doorstroming s opening in de meter is een stuk kleiner als de diameter van de koppelingen. Vraag me af wat de maximale doorlaat is...

muldereric

Zag zojuist een post in de Grainfather Users Group op Facebook waarbij iemand hem gebruikt. Zij melden hetzelfde over het relatief kleine gaatje waar het wort doorheen gaat. Dit valt tegen in verhouding tot de maat van de koppelingen. De doorvoer is dus laag!

McMelloW

Citaat van: Petertje op 04-03-2017  20:08 uDe thrumometer is zelf ook niet van RVS maar van Aluminium. Niet het meest geschikte materiaal lijkt me. En inderdaad een koperen of rvs buisje beplakken met een dergelijke sticker is ook een optie.

Stickers kosten maar $1
http://m.ebay.com/itm/1-5-10pcs-Digital-Aquarium-Fish-Tank-Thermometer-Temperature-Sticker-Stick-On-/252477287550?var=&hash=item3ac8d1ac7e%3Am%3AmEJMyVhGx1XR86MyKk16TbA&_trkparms=pageci%253Ae9fa6ea0-01a3-11e7-85d3-74dbd1807765%257Cparentrq%253A9e8fef5115a0a2a474f8910bfffdf0e1%257Ciid%253A1&varId=551353217096

Bedankt, goede tip. $1.63 voor 5 stuks, gratis thuis bezorgd.  :D :D

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.