Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

SPOED: Alternatief gezocht voor bottelapperaat

Gestart door Robbiert, 16-03-2016 19:03 u

Vorige topic - Volgende topic

Robbiert

Beste allemaal!

Ik ben zojuist mijn 20 L bier aan het bottelen, maar wat denk je, bij het eerste biertje trek ik zo mijn kroonkurkapparaat aan stukken. Hij is echt niet meer bruikbaar.

Nou is het wat te laat om snel nog wat te halen, dus mijn vraag: Wie heeft er een handig alternatief, of een idee om een geïmproviseerde huis/tuin/keuken gereedschap tot kroonkurkapperaat om te toveren?

Graag reacties! Alles is welkom! Dank allen

Tjardo

Ik zou proberen een kroonkurkapparaat te lenen bij een mede brouwer in Utrecht? Succes en sterkte ermee...

Biermagneet

Citaat van: Robbiert op 16-03-2016  19:03 uBeste allemaal!

Ik ben zojuist mijn 20 L bier aan het bottelen, maar wat denk je, bij het eerste biertje trek ik zo mijn kroonkurkapparaat aan stukken. Hij is echt niet meer bruikbaar.

Nou is het wat te laat om snel nog wat te halen, dus mijn vraag: Wie heeft er een handig alternatief, of een idee om een geïmproviseerde huis/tuin/keuken gereedschap tot kroonkurkapperaat om te toveren?

Graag reacties! Alles is welkom! Dank allen

Paar lege Grolsch beugel kratten in supermarkt regelen en deze gebruiken?

Robbiert

Dank voor de reacties!  Ik heb voor nu het bier uit de flesjes maar weer terug geschonken in het vat (natuurlijk wel schoon gemaakt). Echter heb ik er wel al suiker bij toegevoegd.. Ik laat hem maar weer rustig door gisten  :nut: Ik ben benieuwd hoe het biertje gaat worden... :P

seed7

Op zich kun je de kroonkurken er ook met een houten- of kunsstofhamer op slaan. Kroonkurk op flesje, klok/bel uit je dopper er overheen en een niet te ferme tik.

Ingo

Jacques

Citaat van: seed7 op 16-03-2016  22:15 uOp zich kun je de kroonkurken er ook met een houten- of kunsstofhamer op slaan. Kroonkurk op flesje, klok/bel uit je dopper er overheen en een niet te ferme tik.

Ingo

Klopt. Er zijn kroonkurkapparaatjes die uit niet meer bestaan dan uit een dop met daarin een ring en een handvat. Door een tikje met een hamer op de dop te slaan zet je de kroonkurk vast.

Herman

Jacques

Citaat van: Herman op 16-03-2016  22:47 uRotdingen zijn dat, waardeloos.

Maar als de nood aan de man is wel bruikbaar.

seed7

Citaat van: Herman op 16-03-2016  22:47 uRotdingen zijn dat, waardeloos.

:)  Ik heb jaren geworsteld met een houten 'klos' waar zo'n bel in zat en een houten hamer.

iets dergelijks wordt nog verkocht:

Ingo

Robbiert

Dank voor de tip! Ik zal, mocht het weer gebeuren, de klok gebruiken!

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.