Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Wat zijn dit voor witte vlokken op mijn bier?

Gestart door Math-Ice, 31-01-2016 15:10 u

Vorige topic - Volgende topic

Math-Ice

Hallo Allen,

Ik wilde zojuist gaan bottelen! Echter bij het openen van het vat de volgende vlokken.
Kan iemand mij vertellen, wat dit zijn? En of ik door kan gaan met bottelen

dorus1983

Het komt mij niet bekend voor. Hoe is de geur en smaak van het bier?
Ik zou gewoon bottelen, weg gooien kan altijd nog

Math-Ice

Heb inmiddels geheveld.

Geur is wel prima,
Heeft wel een hele wrange afdronk. Twijfel of dit bier nog lekker gaat smaken, wellicht over paar weken.

Heb het gevoel, dat die wrangheid er niet echt moet zijn. Hoewel het wel een IPA (blik Coopers) is. 

Jacques

Het ziet er uit als een verstoorde kaamlaag. Heb je geroerd of flink bewogen met het vat?

Math-Ice

Het kan inderdaad zijn dat het vat heeft geschud.

Brouwen doe ik in de keuken en lageren heeft op zolder (twee verdiepingen hoger) plaatsgevonden. Dus wellicht bij trapop/trapaf, maar heb dit geprobeerd tot een minimum te beperken,
Kan het kwaad?

Jacques

Citaat van: Math-Ice op 31-01-2016  17:17 uHet kan inderdaad zijn dat het vat heeft geschud.

Brouwen doe ik in de keuken en lageren heeft op zolder (twee verdiepingen hoger) plaatsgevonden. Dus wellicht bij trapop/trapaf, maar heb dit geprobeerd tot een minimum te beperken,
Kan het kwaad?

Kijk bij de tag kaam.

David Steeman

Dat is inderdaad kaam. Ik zou het bier weggooien. Weer iets bijgeleerd en volgende keer beter (desinfecteren)...

David Steeman

Ik heb ok wel eens kaam gehad en heb het toch gebotteld om iets bij te leren. Het bier was volledig 'leeg' (geen body) en heb het achteraf toch weggegooid... dus als je iets wil bijleren dan kan je ook een paar flesje bottelen en de rest gelijk wegkappen, scheelt aardig wat bottelwerk ☺

Wel sneu van het bier natuurlijk... Heb je geheveld als de vergisting al voorbij was? Kaam komt meestal voor als het bier nog een tijd staat zonder beschermend CO2-deken.

Vergelijkbare Topics (7)

38715

Gestart door remolen

Reacties: 8
Gelezen: 2345

31746

Reacties: 5
Gelezen: 1719

10892

Reacties: 1
Gelezen: 1678

34353

Gestart door Pim

Reacties: 2
Gelezen: 3575

17546

Reacties: 9
Gelezen: 5286

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.