Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Nieuwe STC-1000 met 30 Ampère kontacten

Gestart door Ronnie, 12-01-2016 11:09 u

Vorige topic - Volgende topic

Ronnie

Hoera!
Er is een nieuwe versie van de STC-1000 met 30 Ampère kontacten

zie hier

is wel met LCD display i.p.v. de gebruikelijke LED display.

Hai

Citaat van: Ronnie op 12-01-2016  11:09 uHoera!
Er is een nieuwe versie van de STC-1000 met 30 Ampère kontacten

zie hier

is wel met LCD display i.p.v. de gebruikelijke LED display.
besteld

Brouwers

Als ik het plaatje bekijk heeft deze STC maar 1 schakelcontact. Als hij er 2 zou hebben had ik hem meteen besteld.

Ronnie

Oei!
Had ik niet gezien! :huilen:

Maar er staat heat en cool, links van de display
Zal nog foto van oud kastje zijn?
Zal moeten gevraagd worden.
Of iemand al gevraagd?

Ronnie

Vraag gesteld aan Young Yang.
Benieuwd naar antwoord.

hobbybob

Op ebay staan ze ook maar inderdaad maar met 1 schakelcontact

Pim

Het plaatje op eBay laat ook een de normale led display zien (achter een gekleurd perspex schermpje) en geen lcd display. Bovendien definieer je de stroom met een hoofdletter A en niet met een kleine letter a.

Lijkt dus OF een oud fotootje bij een nieuw apparaatje OF een "nieuwe" specificatie voor een bestaand apparaatje.   :weetniet:  (ik denk het laatste  :nut:)

Ronnie

Ziet er naar uit dat het bericht als waardeloos mag beschouwd worden.
Dus geen STC-1000 a la lettre.
Antwoord van Young is een zeer voorlopig standaardantwoord omdat ze zelf niet weten wat ze verkopen! :

CiteerWishing you the very best of business,
With AliExpress' Buyer Protection System, payments are only released to sellers once you confirm satisfactory delivery. Any payment made that bypasses AliExpress is not protected by us.

gevraagd wie ik kan contacteren voor technische uitleg

Gerlachus

Ik zou het niet doen. De kroonsteen connectoren op de achterzijde zijn niet geschikt voor 30A, maximaal 16 gezien de diameter van de draad maximaal 2,5m² mag zijn. Dus 30A (en al helemaal geen gelijkstroom) krijg je daar niet doorheen.

Mensen, gebruik bij dit soort dingen ALTIJD een apart schakelrelais en dan nog het best een solid state, die kosten geen drol op Ebay. Op die manier verplaats je het schakelen naar een geschikte schakelaar en niet naar het iele relais in die thermostaat. Daar is dat ding ook niet voor bedoeld, ook al zou hij 10A aan moeten kunnen.

Ik heb de STC-1000 opengemaakt en de spoelspanning van het relais gebruikt als schakelspanning voor het solid state relais. Het kleine relais heb ik laten zitten en ik heb de printbanen weggefreesd met de dremel en met 2 draadbruggen de spanning op de contacten gezet. Als er nu iets kapot gaat, is het niet het brandbare doosje...

Hai

This mini temperature controller can be used for domestic freezer, water tanks, refrigerator, industrial chiller, bolier, steamer, industrial equipments and other temperature-controlled systems.

Features:
 A mini temperature controller.
 With large and clear LCD display for better readability.
 Wide temperature measuring range.
 Heating and cooling control.
 Temperature calibration function.
 Delay protection function.
 All parameters can be set to default setting after short circuit.
 Can be used for domestic freezer, water tanks, refrigerator, industrial chiller, boiler, steamer, industrial equipments and other temperature-controlled systems.

Specifications:
 Working voltage: 220V  about 10 percent error
 Rated current: 30A
 power consumption: less than 3W
 Measurement range:  -40 degree centigrade ~120 degree centigrade
 Measurement precision: 0.1 degree centigrade
 Measurement error:  about 0.5 degree centigrade
 Control range: - 40 degree centigrade~120 degree centigrade
 Control precision:  1degree centigrade
 Working temperature: -20 degree centigrade~70 degree centigrade
 Temperature sensor: NTC 25 degree centigrade=10K B3435
 Item size: 8.5*7.5*3.5cm / 3.4*3*1.4in
 Item weight: 180g / 6.3oz
 Package size: 11*8.5*4.3cm / 4.3*3.4*1.7in
 Package weight: 212g / 7.47oz

Pim

Beste Hai,

Een prachtige opsomming door een handige Chinees met een Engels woordenboek. Maar daarmee is het nog niet waar!
Sinterklaas bestaat ook niet terwijl sommigen dat wel beweren  >:D

Om 30 Ampere te schakelen heb je echt iets meer nodig dan het pietepeuterige relais van een STC1000. Bijvoorbeeld een extra relais of SSR. Wanneer je dat niet gebruikt dan overleeft de STC1000 waarschijnlijk niet eens één brouwsel.

Hai

Citaat van: Pim op 14-01-2016  09:48 uBeste Hai,

Een prachtige opsomming door een handige Chinees met een Engels woordenboek. Maar daarmee is het nog niet waar!
Sinterklaas bestaat ook niet terwijl sommigen dat wel beweren  >:D

Om 30 Ampere te schakelen heb je echt iets meer nodig dan het pietepeuterige relais van een STC1000. Bijvoorbeeld een extra relais of SSR. Wanneer je dat niet gebruikt dan overleeft de STC1000 waarschijnlijk niet eens één brouwsel.
Ik heb weinig verstand van stroom, ik gebruik het alleen maar om een koelkast aan te sturen. Ik gebruik er al jaren 1, nooit geen problemen gehad. Kan ik problemen verwachten!

Pim

Citaat van: Hai op 14-01-2016  10:57 uIk heb weinig verstand van stroom, ik gebruik het alleen maar om een koelkast aan te sturen. Ik gebruik er al jaren 1, nooit geen problemen gehad. Kan ik problemen verwachten!
Dat zal op zich wel meevallen alhoewel er meer en meer mensen zijn met een uitgebrande STC1000. Ik zou inderdaad ombouwen en een hulp-relais of SSR gaan toepassen. Elders op het forum staat beschreven hoe je dat zou kunnen doen.

De discussie hier is ontstaan omdat er op eBay iemand adverteert met een STC1000 die 30A zou kunnen schakelen. En dat is, op zijn zachtst gezegd, erg ongeloofwaardig!
Met die STC1000 zou dan bv een verwarmingselement met een bruto-vermogen van 6600 Watt geschakeld kunnen worden (als die er al zijn in een enkel-fasige uitvoering).   :nut:

David Steeman

Citaat van: Ronnie op 12-01-2016  19:25 uOei! Had ik niet gezien! :huilen: Maar er staat heat en cool, links van de display

Dat klopt, dit soort thermostaten kan je instellen voor OFWEL koelen, OFWEL verwarmen. Maar niet tegelijk, er is maar één schakelcontact. Ongeschikt dus voor gecontroleerde vergisting.

Biertje1985

Die gewone STC-1000 is prima, ze gaan wel eens stuk dit komt omdat de aanloopstroom van de koeling vaak behoorlijk hoog is.
Als je op safe wilt spelen dan moet je er goede krachtige relais of SSR er tussen zetten. Kost je hooguit 10 a 15 euro extra.
Ik ben ook nog met een eigen (arduino) vergistingscontroller bezig, alleen heb ik het zo druk met mijn brouwcontroller dat dat er voorlopig niet van komt.

Vergelijkbare Topics (7)

11834

Reacties: 15
Gelezen: 7620

33630

Reacties: 27
Gelezen: 7889

26547

Gestart door Robbin

Reacties: 10
Gelezen: 3441

16446

Reacties: 15
Gelezen: 13703

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.