Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Apparatuur voor nieuwe brouwer

Gestart door Wilbert, 23-09-2012 12:10 u

Vorige topic - Volgende topic

Wilbert

Hallo allemaal,
Ik ben nog 'nieuw' hier, maar heb me al wel goed ingelezen in bierbrouwen. Ik me storten op het bierbrouwen in batches van 20-25 liter, maar ik heb nog allerlei apparatuur nodig.
Wie kan me helpen met 2e hands apparatuur, ik ben ge├»nteresseerd  in:
-) schrootmolen (bij voorkeur de gietijzeren variant die veel toegepast wordt);
-) maisch-/kookketel, sterke voorkeur voor de elektrische 27 l RVS ketel met thermostaat zoals door Brewferm aangeboden;
-) 30 liter filterkuip (incl. filterplaat en kraantje);
-) wortkoeler, bij voorkeur een RVS platenwarmtewisselaar met minimaal 12 platen en als het kan de aansluitingen/slangen erbij;
-) ook voor een RVS/koperen spiraal dompelkoeler met aansluitingen en eventueel slangen sta ik open;
-) wort dichtheidsmeter
-) thermometer
-) 30 liter kunststof gistingsvat met kraantje, deksel en brede opening
-) 30 liter kunststof gistingsemmer met kraantje en deksel

Zoals jullie zien kan ik nog van alles gebruiken en ik sta open voor alle voorstellen van jullie kant.
Dank alvast.
Groet, Wilbert

Hai

Waarom een filterkuip? Ga je niet filteren met een Javal filter?

Ga eerst eens met iemand meebrouwen, scheelt je hoop irritatie, geld en je krijgt meer inzicht in wat je nodig hebt.

Ook is het handig om te laten weten uit welke buurt je komt, misschien zijn er collega brouwers bij jou in de buurt :degroeten:

Ik heb nog wel een (schroot)moutmolen, die professioneel aangepast is voor een (accu)boormachine.

Etn82

Beste Wilbert,

Het zal ws lastig zijn om je gehele lijst op korte termijn tweedehands te vinden omdat de meeste dingen die je zoekt eenmalige investeringen zijn. Maar als je goed zoekt, kan je op internet veel voor een scherpe prijs vinden. Je moet alleen even weten waar je moet zoeken.

Citaat van: Wilbert op 23-09-2012  12:10 u-) ook voor een RVS/koperen spiraal dompelkoeler met aansluitingen en eventueel slangen sta ik open;

Denk dat je deze maar weinig tweedehands aantreft. Je kunt wel proberen zelf een te maken van koper. Maar voor een paar tientjes meer kan je eentje van volledig RVS met gardena aansluitingen kopen bij candirect. Is een goede investering.

Citaat van: Wilbert op 23-09-2012  12:10 u-) wort dichtheidsmeter

Bedoel je een glazen dobber of een refractometer? De laatste kan je voor weinig geld vinden op eBay. Laatst eentje gekocht in China voor $26 (20 euro) incl. verzendkosten.

Citaat van: Wilbert op 23-09-2012  12:10 u-) thermometer

Je kunt voor de IKEA Fantast gaan (6.99) wel oppassen met vocht in de voeler
Of bij conrad een iets betere kopen.

Don

Hallo Wilbert,

Ik heb nog wel een tweedehands platenkoeler in de aanbieding.

En nog een pan van 37 liter.

Stuur me effe een bericht of bel me, zie je persoonlijke berichten voor mijn nummer.

Groeten

Don

Vergelijkbare Topics (7)

27885

Reacties: 8
Gelezen: 3220

15169

Reacties: 1
Gelezen: 1873

30111

Gestart door orangeloo

Reacties: 27
Gelezen: 7799

43872

Reacties: 4
Gelezen: 653

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.