Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Ervaringen met Brumas brouwketel

Gestart door Egide, 17-05-2011 15:54 u

Vorige topic - Volgende topic

Egide

Hallo  :brouwen:

Graag kreeg ik wat feedback van personen die het Brumas (Braueule) brouwsysteem gebruiken of gebruikten.
Welke zijn de voordelen van dit systeem?
Maar vooral ...waar liggen de beperkingen?
Wat kan beter?

Bierbrouwen als hobby is nieuw voor mij.
Als beginneling moet ik nog veel (heel veel !) leren....maar als onze inspanningen af en toe al beloond worden met een zelfgebrouwen  :biersmile: ...dan zullen we wel volhouden  ;)

RGeraads

Hallo,

Ikzelf heb buiten een keer meebrouwen met iemand geen ervaring met dit systeem. Forumlid Penners heeft een een Brumas Braueule, wellicht een idee om hem een PM te sturen met je vragen over dit systeem!

Groeten,
Raymond

Oscar

Citaat van: Egide op 17-05-2011  15:54 uBierbrouwen als hobby is nieuw voor mij.
Als beginneling moet ik nog veel (heel veel !) leren....

Waarom wil je dan aan de brumas ? Dat is best wel een flinke investering om mee te beginnen. Is het niet leuker om gewoon met een pan op het gasfornuis te beginnen ? Dan kan relatief goedkoop en je leert er heel goed mee je proces onder controle krijgen en waar de aandachtspunten liggen.

Met zo'n brumas wordt je lui...je kunt veel programmeren en je hoeft niet zo heel veel zelf te doen. Voor zover ik weet zijn er hier op het forum niet zo heel veel brouwers die zo'n apparaat hebben..  :weetniet:

:degroeten:

Gerb

Ik zie net dat er bij de opendeurdagen (11-13 juni) van Brouwland een presentatie is van de Brumas. Misschien leuk voor je?

Egide

Citaat van: Gerb op 17-05-2011  16:40 uIk zie net dat er bij de opendeurdagen (11-13 juni) van Brouwland een presentatie is van de Brumas. Misschien leuk voor je?

Zal daar zeker eens gaan kijken.
Bedankt voor de tip  :biersmile:

Egide

Citaat van: Oscar op 17-05-2011  16:00 uMet zo'n brumas wordt je lui...je kunt veel programmeren en je hoeft niet zo heel veel zelf te doen. Voor zover ik weet zijn er hier op het forum niet zo heel veel brouwers die zo'n apparaat hebben..  :weetniet:
 :degroeten:

Misschien ben ik wel een beetje lui  :-[
Dat je mogelijks veel kan programmeren staat me wel aan...

erikgroothuis

Citaat van: Egide op 17-05-2011  17:25 uMisschien ben ik wel een beetje lui  :-[
Dat je mogelijks veel kan programmeren staat me wel aan...
Ieder zijn meug.

De pan op het vuur is natuurlijk een uitstekende methode om precies te leren wat de invloed van bepaalde stappen in het proces is.

Zelf HERMS ik zoals bekend. Ook een prima methode, evenals de Braumeister en de Brumas. :brouwen: :brouwen: :brouwen:

Egide

Citaat van: RGeraads op 17-05-2011  15:58 uForumlid Penners heeft een een Brumas Braueule, wellicht een idee om hem een PM te sturen met je vragen over dit systeem!
Groeten,
Raymond
Pm is verstuurd ! Ben benieuwd naar zijn reactie en ervaringen.

Vergelijkbare Topics (7)

18386

Reacties: 1
Gelezen: 2112

2488

Reacties: 41
Gelezen: 28377

37781

Reacties: 9
Gelezen: 2074

22023

Reacties: 7
Gelezen: 3006

9562

Reacties: 6
Gelezen: 3216

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.