Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Wie heeft er onlangs een refractometer gekocht

Gestart door kleine Minstreel, 11-01-2010 21:14 u

Vorige topic - Volgende topic

kleine Minstreel

Ik wil graag een refractometer kopen. Heb mezelf wel wat ingelezen op dit forum maar zie door de grote hoeveelheid aan info niet duidelijk welke ik moet kopen en waar ik het beste kan kopen
Ook heb ik correctie software gezien om ook in gistend bier en of wijn te meten hoe ga je daar mee om.
Wie kan mij helpen.

jelle

In Geldrop zit een handelaar die die dingen goedkoop aanbiedt.

Groet Jelle

jelle

dennis

Ik heb hem van ebay, met oechsle graden.  Dat is makkelijk te converteren naar gr/l dichtheden.

kleine Minstreel

Citaat van: dennis op 11-01-2010  21:40 uIk heb hem van ebay, met oechsle graden.  Dat is makkelijk te converteren naar gr/l dichtheden.

Lijkt mij een handig ding ging de verzending e.d. wel gemakkelijk. Betaling met creditkaart of anders? De calibratie moet dus met een schroevendraaier begrijp ik

kleine Minstreel

Citaat van: jelle op 11-01-2010  21:23 uIn Geldrop zit een handelaar die die dingen goedkoop aanbiedt.

Groet Jelle

Had ik gezien op Marktplaats er zit ook een handelaar in Utrecht. Het belangrijkste is dat de refractometer bevalt en handig is in gebruik. Oechelse is erg handig maar in sommige programma's wordt weer Brix gebruikt.

Henielma

Citaat van: Henielma op 06-12-2008  12:39 uZojuist ook deze New Brix Refractometer 0-32% Fruit Juice Wine Honey A4 gekocht voor EUR 23,47 inclusief verzending vanuit Hong kong van easylife op ebay. Benieuwd wanneer die binnen is.

Het is mijn eerste ebay ervaring. Het is even wennen als je marktplaats gewend bent maar het internationale heeft ook wel wat.

Deze werkt van 0..32 Brix en voldoet uitstekend.

jelle

Citaat van: dennis op 11-01-2010  21:40 uIk heb hem van ebay, met oechsle graden.  Dat is makkelijk te converteren naar gr/l dichtheden.

Dat is een betere koop ;)

Groet Jelle

Kleine_Schriek

Via Ebay Easylife kost ie inderdaad maar 23 dollar. Ik zou er echt geen 50 euro voor geven hier.
Ik heb er ondertussen al twee besteld, 1 voor mij en 1 voor Sjakie. Alleen de hongkong postzegels zijn al geweldig! Binnen 2 weken heb je hem binnen.

YOz

De ebay verkoper waar ik een paar maanden geleden besteld had bood deze aan voor rond de 16 euro en in totaal kwam het geheel op ongeveer 22 euro (met verzendkosten). Zo op het plaatje te kijken van de Marktplaats variant lijkt het zelfs hetzelfde apparaat
De verkoper van ebay uit Hongkong heet iets van easylifeproduct (is ergens anders een draad over op dit forum)

YOz

Sjakie

Ik heb mijn meter inderdaad via Kleine Schriek.
Waarvoor nogmaals dank  :groots:

Het is echt een super ding.
Ik wil niet meer zonder.
En via de ebay site lijkt mij de investering het meer dan waard.
Misschien dat je ook iemand kent die een credit card heeft??

Wild Chocolate

In deze draad staat ook het een en ander. http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,10206.msg175137.html#msg175137

Zoals je daar kan lezen, heb ik hem ook via Ebay gekocht, maar bij gainexpress. Op zich maakt dat niet zoveel uit, maar ik wilde ook een pH-meter en die had een mooiere. Ik heb afgelopen maanden diverse zaken vanuit Hongkong via Ebay besteld en dat is steeds zeer goed bevallen. Verzendkosten zijn meestal erg laag (soms zelfs inbegrepen), het duurt alleen vaak een tijdje voordat de producten er zijn (week of 3 meestal). Daarvoor zijn ze dan ook veel goedkoper dan NL (laptop adapter voor 17 Euro (kon ook voor 9), Ipodkabeltjes voor 70 cent (inclusief verzendkosten!) en de pH meter en refractometer voor samen ongeveer 45 euro (incl. verzending). Alles netjes aangekomen, en werkt allemaal zeer naar tevredenheid.

Als je met Paypal betaalt, heb je kopersbescherming. Dat houdt in dat je je geld terugkrijgt als je je spullen niet ontvangt. En als zo'n handelaar een paar keer geen spullen opstuurt raakt hij zijn Paypal account kwijt en kan hij niet meer handelen. Dus ze sturen wel op. Paypal kan je overigens aan je bankrekening koppelen (machtiging), zodat ze het geld automatisch af kunnen schrijven. Je kan ook eerst geld vanaf je bankrekening overmaken als je dat beter vindt. Of je kan paypal aan je creditcard koppelen, voordeel daarvan is dat je je creditcardgegevens alleen aan paypal geeft en niet aan bedrijven die je via paypal betaalt.

Uiteraard is het op ebay ook goed om naar de feedback-score van de verkoper te kijken. Die zit bij de eerder genoemde bedrijven trouwens wel goed. Je hebt altijd wel mensen die negatieve feedback geven. Maar als >99% positief is hoef je je absoluut geen zorgen te maken.

Groet,

Remco

kleine Minstreel

Vandaag deze besteld en via Paypall betaald. Wat en gemak is dat en een goede ervaring om voortaan verder te kijken dan alleen bij Marktplaats..

Thank you for your payment. eBay item #250557175940 190 ° Oe 44% Zucker, 38% KMW REFRAKTOMETER WINZER WEIN (GAIN EXPRESS HOLDINGS)

Als ik alles ontvangen heb meld ik mij weer. Vermoedelijk dan met vragen over gebruik maar daar is dit forum toch ook mede voor.

wilko

Een aanrader voor refractometers (en nog veel meer ook hoor :-) is http://www.dealextreme.com

Uit HongKong, geen verzendkosten, typisch iets van 2 weken tot je het in huis hebt.  Ik heb er al van alles en nog wat gekocht.

Wilko

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.