Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Cold crash weizen

Gestart door luftie, 13-11-2014 20:19 u

Vorige topic - Volgende topic

luftie

Ik heb een weizen gebrouwen en deze is aan de nagisting begonnen.
Ik zit te twijfelen of ik nog moet gaan lageren / coldcrash moet doen voor het bottelen.
Mijn gevoel zegt, en ik dacht het ergens gelezen te hebben, dat het weinig zin heeft. Dit omdat een weizen toch niet helemaal helder wordt en dat een Weizen toch met spoed op gedronken moet worden. Als je meerdere weken na bottelen koud gaat lageren kan dat ook.

Zelf denk ik gewoon na 10 dagen kan bottelen, want hij vergist heeeeeeel snel.

ale-x

Waarom zou je willen dat een weizen helder wordt?

luftie

Citaat van: ale-x op 13-11-2014  20:28 uWaarom zou je willen dat een weizen helder wordt?
Wil ik ook niet, maar misschien wel minder meuk onderin je fles.

Brouwers

Citaat van: luftie op 13-11-2014  20:32 uWil ik ook niet, maar misschien wel minder meuk onderin je fles.

Fles rollen voor gebruik, dan zit de meuk in je glas

luftie

Verder niemand  een idee,  ervaringen?

homoeccentricus

Hefeweizen moet troebel zijn, en de gist moet inderdaad mee in het glas worden gegoten. Cold crashen is tegen de natuur van een Hefe.  Meer valt daar niet over te zeggen. Indien je een helder bier wil, maak dan een Kristallweizen.

Brouwers

Citaat van: luftie op 14-11-2014  20:57 uVerder niemand  een idee,  ervaringen?
Misschien voor het idee, maar hefe betekend gist in het Duits. Dus waarom wil je een heldere hefe weizen?

luftie

Citaat van: Brouwers op 14-11-2014  21:32 uMisschien voor het idee, maar hefe betekend gist in het Duits. Dus waarom wil je een heldere hefe weizen?
Ik wil geen heldere,  maar ik dacht dat je dan misschien minder gist onderin je glas kreeg. Maar ik begrijp uit de reacties dat dat juist de bedoeling  is. Ik heb noot eerder een weizen gebrouwen.

RobinB

Of je maakt een kristallweizen. :)

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.