Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Forum op een andere server

Gestart door Jacques, 22-05-2014 23:51 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Vandaag is het forum door de hoster gemigreerd naar een nieuwe server. Dat is gedaan om het forum optimaal bereikbaar te maken.
Jammer genoeg is er bij de migratie een kleinigheidje mis gegaan en zijn er een aantal berichten die deze middag geplaatst zijn verloren gegaan. 

Roodwang

Mmm en best een tijdje onbereikbaar... Of had ik dat alleen?
Maar... blij dat iedereen er weer is!

Roodwang

homoeccentricus

Citaat van: Jacques op 22-05-2014  23:51 uVandaag is het forum door de hoster gemigreerd naar een nieuwe server. Dat is gedaan om het forum optimaal bereikbaar te maken.
Jammer genoeg is er bij de migratie een kleinigheidje mis gegaan en zijn er een aantal berichten die deze middag geplaatst zijn verloren gegaan.
En ik had net een complimentje van de hoofdbeheerder gekregen. Nu is dat weg :-(

Anton

Zo zie je maar weer, complimentjes zijn vluchtig...
Overigens gaf ik vanavond ook eerst mijn PC de schuld van de onbereikbaarheid van het forum. Het is nu duidelijk.

Jacques

Citaat van: Roodwang op 23-05-2014  00:09 uMmm en best een tijdje onbereikbaar... Of had ik dat alleen?
Maar... blij dat iedereen er weer is!

Roodwang

Ik weet niet wanneer precies het forum onbereikbaar is geworden. Om 17.00 uur was het forum nog gewoon bereikbaar.

Daarna ben ik mij gaan voorbereiden voor een concert waarbij koningin Maxima aanwezig was. Door het concert was ik een tijdje niet op het forum. Het concert was in het kader van het 150-jarig bestaan van de koninklijke harmonie Sophia's Vereeniging waarvan mijn vouw de nodige jaren lid is.

Hier zie je mijn vrouw naast koningin Maxima. Toch wel bijzonder!

Jacques

Citaat van: homoeccentricus op 23-05-2014  00:10 uEn ik had net een complimentje van de hoofdbeheerder gekregen. Nu is dat weg :-(

Het was een leuke discussie die wij hadden. Jammer dat die nu verdwenen is.

Roelof

Volgende keer even een seintje vooraf? Geeft minder verwarring als het niet lukt om in te loggen  ;D

Sint Maarten

Citaat van: Roelof op 23-05-2014  15:32 uVolgende keer even een seintje vooraf? Geeft minder verwarring als het niet lukt om in te loggen  ;D

Goed advies!

Of even een tijdelijk melding op de pagina plaatsen.

broeder

Citaat van: Jacques op 23-05-2014  00:26 uHier zie je mijn vrouw naast koningin Maxima. Toch wel bijzonder!

Hè meester Jacques...
Heb je elk jaar zo'n mooie festiviteit?
Het ene jaar Zwaar Blond en nu weer twee mooie Blondes, :blabla: :blabla:
Wat gaat het morgen worden,
Weer een topper?

Groet,
Broeder Willem

René K

Ah gelukkig, we kunnen het forum weer op! Ik kreeg gisteren ook de foutmelding.

wilbertd

Ik zag ook even een '500' foutje, maar nu is het duidelijk waarom; Jacques zat een beetje in de ogen van Maxima te staren :)
Maar toppie, de migratie is geslaagd  :duimop:

dennisbier

Citaat van: Jacques op 23-05-2014  00:26 uIk weet niet wanneer precies het forum onbereikbaar is geworden. Om 17.00 uur was het forum nog gewoon bereikbaar.

Daarna ben ik mij gaan voorbereiden voor een concert waarbij koningin Maxima aanwezig was. Door het concert was ik een tijdje niet op het forum. Het concert was in het kader van het 150-jarig bestaan van de koninklijke harmonie Sophia's Vereeniging waarvan mijn vouw de nodige jaren lid is.

Hier zie je mijn vrouw naast koningin Maxima. Toch wel bijzonder!
HEEL bijzonder!

bierfan

Heel bijzonder dat je toevallig staat naast iemand die als kwartje geboren is.
En jij zelf als een dubbeltje. Nee sorry, zegt mij helemaal niets.

dennisbier

Een 'ben ik te min' trauma kun je ook jezelf aanmeten.
Ook al sta ik naast Maxima, voel ik me niet minder.
Maar ik zou het leuk vinden om iemand met een compleet ander leven dan dat ik heb te ontmoeten.
Dat staat overal los van. Die paar centen? Die andere kringen waar zij in rond moeten lopen?
Nee, die Willem heeft mazzel. Leuke vrouw!

bierfan

Heeft niets met een "ben ik te min" trauma te maken. Integendeel zelfs.
Ik begrijp alleen niet wat hier bijzonder aan is.

Willem heeft zeker mazzel.

broeder

Citaat van: bierfan op 24-05-2014  08:58 uIk begrijp alleen niet wat hier bijzonder aan is.

Willem heeft zeker mazzel.

Bijzonder: Voor de een wel en de ander niet...
En ik heet ook Willem (ook een mazzelpik).

Geniet van het leven,
broeder Willem

Jacques

Citaat van: Roelof op 23-05-2014  15:32 uVolgende keer even een seintje vooraf? Geeft minder verwarring als het niet lukt om in te loggen  ;D

Ik had het forum in een onderhoudstand kunnen zetten maar dat zou hebben betekend dat het forum bijna de gehele dag er uit had gelegen. In het verleden zijn er wel meer migraties geweest maar dat leverde geen problemen op.

In dit geval had ik het niet in de gaten omdat door het concert met Maxima mijn telefoon uitstond en de mailtjes dat het forum niet werkte gemist heb. Overigens waren er ook problemen met de mailserver door de migratie. Alles bij elkaar een opeenstapeling van bijzondere omstandigheden dat het forum een aantal uren niet gefunctioneerd heeft. Wel jammer dat de hoster heeft moeten teruggrijpen naar een backup die 3 uur eerder gemaakt was voor het niet meer werken van het forum.

Roelof

Citaat van: Jacques op 25-05-2014  17:51 uIk had het forum in een onderhoudstand kunnen zetten maar dat zou hebben betekend dat het forum bijna de gehele dag er uit had gelegen. In het verleden zijn er wel meer migraties geweest maar dat leverde geen problemen op.

In dit geval had ik het niet in de gaten omdat door het concert met Maxima mijn telefoon uitstond en de mailtjes dat het forum niet werkte gemist heb. Overigens waren er ook problemen met de mailserver door de migratie. Alles bij elkaar een opeenstapeling van bijzondere omstandigheden dat het forum een aantal uren niet gefunctioneerd heeft. Wel jammer dat de hoster heeft moeten teruggrijpen naar een backup die 3 uur eerder gemaakt was voor het niet meer werken van het forum.
Hoi Jacques. Typisch geval van de wet van  Finagle's Law. Ik hoop dat je vrouw, jij ook natuurlijk  ;) een leuke dag hebben gehad. Maxima ontmoeten is niet niks, dat wil ik ook   :nut: 
Maar als je even een berichtje had geplaatst als, bijvoorbeeld,  zo iets.

Bij ***** zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze diensten. In de toekomst breiden wij het digitale televisieaanbod uit en komen we met nog sneller internet. Om deze uitbreidingen mogelijk te maken, gaat een aantal digitale televisiezenders technisch van frequentie wisselen. Dit gebeurt in de nacht van woensdag 7 op donderdag 8 mei 2014 tussen 1.00 en 6.00 uur.
Wat merkt u daar van?
Tijdens de onderhoudswerkzaamheden zijn er tijdelijke onderbrekingen mogelijk bij een aantal digitale zenders. Na de werkzaamheden kijkt u gewoon weer [/i]alle zenders zoals u dat gewend bent.

Dan hadden wij geweten dat het inloggen misschien problematisch  zou kunnen zijn. ;D ;D

Jacques

Citaat van: Roelof op 25-05-2014  18:56 uHoi Jacques. Typisch geval van de wet van  Finagle's Law. Ik hoop dat je vrouw, jij ook natuurlijk  ;) een leuke dag hebben gehad. Maxima ontmoeten is niet niks, dat wil ik ook   :nut: 
Maar als je even een berichtje had geplaatst als, bijvoorbeeld,  zo iets.

Bij ***** zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze diensten. In de toekomst breiden wij het digitale televisieaanbod uit en komen we met nog sneller internet. Om deze uitbreidingen mogelijk te maken, gaat een aantal digitale televisiezenders technisch van frequentie wisselen. Dit gebeurt in de nacht van woensdag 7 op donderdag 8 mei 2014 tussen 1.00 en 6.00 uur.
Wat merkt u daar van?
Tijdens de onderhoudswerkzaamheden zijn er tijdelijke onderbrekingen mogelijk bij een aantal digitale zenders. Na de werkzaamheden kijkt u gewoon weer [/i]alle zenders zoals u dat gewend bent.

Dan hadden wij geweten dat het inloggen misschien problematisch  zou kunnen zijn. ;D ;D

Een soortgelijk mailtje had ik gehad van de hoster. Mocht het weer eens gebeuren (zal niet zo snel...) dan zal ik berichtje van de hoster op het forum plaatsen. Gezien eerdere ervaringen had ik verwacht dat alles vlekkeloos zou verlopen.

Roelof

Citaat van: Jacques op 25-05-2014  19:13 uEen soortgelijk mailtje had ik gehad van de hoster. Mocht het weer eens gebeuren (zal niet zo snel...) dan zal ik berichtje van de hoster op het forum plaatsen. Gezien eerdere ervaringen had ik verwacht dat alles vlekkeloos zou verlopen.
Zo zie je maar weer, toch weer die wet van  Finagle's Law ;D

broeder

Citaat van: Roelof op 25-05-2014  18:56 uBij ***** zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze diensten. In de toekomst breiden wij het digitale televisieaanbod uit en komen we met nog sneller internet. Om deze uitbreidingen mogelijk te maken, gaat een aantal digitale televisiezenders technisch van frequentie wisselen. Dit gebeurt in de nacht van woensdag 7 op donderdag 8 mei 2014 tussen 1.00 en 6.00 uur.
Wat merkt u daar van?
Tijdens de onderhoudswerkzaamheden zijn er tijdelijke onderbrekingen mogelijk bij een aantal digitale zenders. Na de werkzaamheden kijkt u gewoon weer alle zenders zoals u dat gewend bent.

Hoi,
Net zoiets als Post.nl dus:
In verband met de uitbreiding van onze service doen wij het aantal brievenbussen verminderen  :groots:

Groet,
Broeder Willem

dennisbier

Weer een andere server gisteren?
Hele dag een storing.

brouwmus

Hier ook :(

Nu werkt het wel weer gewoon, gelukkig.

Fripel

Hier ook, van 's-ochtends vroeg tot 's-avonds laat....

Iets met een database-fout.

Geen communicatie gezien, ook niet achteraf  :(
Zal ongetwijfeld zijn redenen hebben maar ik vind het altijd fijn om dit dan ook gecommuniceerd te krijgen.

Wolter

Lijkt me moeilijk communiceren als de database van het forum plat ligt. :D

Vergelijkbare Topics (7)

38265

Reacties: 6
Gelezen: 3901

11736

Reacties: 9
Gelezen: 6210

31905

Reacties: 25
Gelezen: 10028

44576

Reacties: 11
Gelezen: 668

5389

Reacties: 24
Gelezen: 8646

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.