Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Meningen over brouwerijen op dit forum

Gestart door Hopmans, 28-04-2010 10:21 u

Vorige topic - Volgende topic

broeder

Ik ben van mening dat eenieder zijn of haar mening mag uiten.
Let wel: Ook is eenieder vrij om die mening wel of niet voor zoetekoek aan te nemen.
Heerlijk toch dat je daar vrij in bent... of kies je meer voor Chinese censuur... :police:

Het voor- en tevens het nadeel van internet is;
dat binnen luttele seconden in principe de gehele wereldbevolking geconfrontreerd wordt met
jouw mening.
Aan een kant prachtig, maar ook een beetje eng :weetniet:

Als iemand van mening is dat produkt A toch niet zo heel erg tof is, dan mag ie dat spuien...zijn/haar mening.
Ik ben toch ook vrij om te zeggen dat ik produkt A juist een toppie vind, toch? :lessmile:

groet broeder Willem :degroeten:

Hopmans

Citaat van: Oscar op 28-04-2010  18:46 uNu maak je ons nieuwsgierig (mij in ieder geval wel): welke kwaadwillige inhuur collega?
(Ga je toch niet zeggen, maar toch) en welk artikel?  :)
Goed lezen wat ik zeg: Een collega van mijn werk heeft na een meningsverschil aldaar middels
het internet mijn interesses en alias weten te achterhalen, en lopen stalken middels PB's.
Als er artikelen van gildes mijn naam en alias noemen in één artikel, dan heeft mijn alias niet veel nut.

Ook zijn de uitslagen van bier-wedstrijden openbaar op het internet gepost.
Ik wil helemaal niet geassocieerd worden met bier.
In de toekomst gaan verzekeringsmaatschappijen hier naar kijken.
Wat ik privé doe gaat niemand geen ene moer aan.

Ook ik heb hier in het verleden niet zo bij stilgestaan,
maar alles wat je hier post komt hoog in de ranking.
Ik krijg daar een beetje de kriebels van.

*EDIT*

En ja heren, ik draag een andere pet als brouwers onnodig bekritiseerd worden.
Klachten over bier?
Stuur de brouwer een mail, of discussieer in het afgesloten gedeelte van dit forum.

Erick

Volgens mij ben je een echte pettenverzamelaar  :D

JWVG

Het is inderdaad erg lastig om echt helemaal anoniem te blijven als je ook anders actief bent dan uitsluitend met berichten posten (wedstrijden, uitjes, etc.) Er verschijnen dan bijna onvermijdelijk lijstjes waar je echte naam bij staat. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om aangesproken te worden op dingen die je op het forum zegt, zeker op je werk, al denk ik wel dat het juridisch gezien geen kwaad kan (vrijheid van meningsuiting en zo). Ik heb al lang geleden eieren voor mijn geld gekozen, en post nooit iets waar ik me echt voor zou schamen in het openbaar, of waardoor ik anderszijds in de problemen zou komen.

Maar als ik commercieel bier niet lekker vind, zeg ik dat wel  :). Dat is iets anders dan de brouwer afzeiken, wat ik zowel in besloten kring als in het openbaar niet graag zou doen.

:degroeten: JW.

Adrie

Citaat van: Hopmans op 28-04-2010  23:01 uEn ja heren, ik draag een andere pet als brouwers onnodig bekritiseerd worden.

Als de brouwer een slecht bier op de markt brengt, is dat zeker niet onnodig bekritiseren.

Hopmans

Bij jou is alles beneden de 60 EBU slecht.

Mensen moeten gewoon letten op google Thats All.
Ook al huldig je een bepaald bier, maar je doet dat in een kattepis-topic (lichtsmaak),
dan is het eerste wat de internetter ziet: merknaam en kattepis.

Adrie

Nou, hier ga ik maar niet op in. Zo'n reactie kan ik niet serieus nemen.

JeroenCV

Toch begrijp ik Hoppie wel.

Iedereen hier weet dat ik voorzitter van PINT ben. Als ik hier een mening neerzet kan men dat lezen als de mening van PINT. Zeker zoekmachines zien daar geen verschil in.

Ik denk dus wel een stuk beter na nu ik voorzitter van PINT ben met wat ik over brouwerijen en hun bieren zo op een forum zet. Indien ik iets mis vind met een bier of brouwerij neem ik direct contact met de brouwerij.

Hopmans

Citaat van: Adrie op 29-04-2010  09:31 uNou, hier ga ik maar niet op in. Zo'n reactie kan ik niet serieus nemen.
Ik neem aan dat dat de eerste zin betreft.
Het tweede gedeelte is bloed-serieus.

Erick

Citaat van: Hopmans op 29-04-2010  09:28 uMensen moeten gewoon letten op google Thats All.

Ik geloof dat ik denk dat ik zelf wel uitmaak waar ik op let.
Ongeacht wat voor pet iemand anders draagt.  :D

Hopmans

Oscar

Citaat van: Hopmans op 28-04-2010  23:01 uIk wil helemaal niet geassocieerd worden met bier.

Ach... als je niet wilt dat men iets van jou op internet kan vinden, dan moet je je volledig distantiëren van ieder forum, iedere club of wedstrijd waarvan uitslagen op internet gepubliceerd worden en sowieso iedere instantie die jou persoonlijke gegevens registreert (uiteindelijk zullen die ook wel via internet te vinden zijn). Maar daar is het al te laat voor... :)

Ik doe er niet zo moeilijk over, dat scheelt ook weer energie die ik dan niet in dat soort zaken hoef te steken... :)

Herman

Eens met Oscar. Als je niet met bier geassocieerd wilt worden, word je toch gewoon een 'lurker'.

Liemingbrouwer

En wij zijn dan nog maar de beginnende generatie; in 'ons' leven werd de computer uitgevonden, het internet ontwikkeld tot wat het nu is, de grenzen van de bescherming van de identiteit en de persoonlijke levenssfeer eventjes verlegt.
De toekomst van onze kinderen en kleinkinderen ziet er nog minder fraai uit...
Aanloggen door iris controle of vingerafdrukherkenning...
Faceboek en andere toestanden waar iedereen zijn blootste geheimen opgooit...
Wie wil kan van iedereen in de toekomst alles weten.

Toch nog even een bedenking: moest ik controleur van de accijnzen zijn dan weet ik perfect hoeveel iedereen hier op het forum brouwt (er bestaat zelfs een draadje over) en kan ik zo inschatten of die hoeveelheden voor eigen gebruik kunnen zijn.
En dan de naam en het adres van die alias vinden is een klein kunstje.

En dan een voorbeeldje hiervan: onlangs komt er een man bij mij bellen en vraagt of ik bier brouw en of ik liemingbrouwer noem???
Hij was verzamelaar van etiketten en vermits ik maar een paar flessen die ik weggeschonken had van etiketten had voorzien waren die in de wereld van de etikettenverzamelaars heel gegeerd....dus kwam hij vragen of ik voor hem niet een paar etiketten had.
Zo zie je maar alles is te achterhalen...

Maar dan on topic; een slecht commercieel bier mag en moet volgens mij openlijk beoordeeld worden op een forum zoals dit hier.  De brouwer kan dan kiezen zijn energie steken in beter bier brouwen of een schadeclaim starten tegen de schrijver (die hij nooit kan winnen).
Maar er is een wezenlijk verschil tussen beoordelen en met modder gooien natuurlijk.(doen wij natuurlijk niet!!!)

Ronnie

Citaat van: Liemingbrouwer op 30-04-2010  07:57 uEn dan een voorbeeldje hiervan: onlangs komt er een man bij mij bellen en vraagt of ik bier brouw en of ik liemingbrouwer noem? Hij was verzamelaar van etiketten en vermits ik maar een paar flessen die ik weggeschonken had van etiketten had voorzien waren die in de wereld van de etikettenverzamelaars heel gegeerd....dus kwam hij vragen of ik voor hem niet een paar etiketten had.

Hihi,.. Ook van dat: Toen dit forum nog niet bestond was ik rond 1998 sporadisch actief op een Amerikaans forum. Ik was Lobosbrouwer, als hier in het begin mijn forumnaam was. Ik had in die tijd wel mijn naam, voornaam en gemeente bijgezet, me nog van geen privacy bewust.
Ik kreeg een brief uit Tschechië, Mijn naam en gemeente stond op de enveloppe. Blijkbaar voldoende om hier terecht te komen.

Die enveloppe zat vol met allerlei etiketten van speciale minder gekende bieren, nooit achter gevraagd nochtans. Die tiep vroeg me ook naar etiketten!
zo zie je maar hoe klein de wereld wordt..

Ook in onze gilde komen soms brieven met vragen waar ze "ons bier" kunnen kopen!

zo dat was even off topic..

weed

Citaat van: Hopmans op 28-04-2010  23:01 uIk wil helemaal niet geassocieerd worden met bier.
Wat ik privé doe gaat niemand geen ene moer aan.

Laat je niet gek maken !
Er komt een tijd door kostenbesparing ingegeven dat iedereen die wat mankeert of een potentieel risico neemt meer moet betalen.
Dat staat los van wat je thuis doet en wat voor mening dat je hebt.

Dat wat je thuis doet gaat de maatschappij wel aan.
Je mag met je `dingeling` spelen maar niet voor het raam.
Het is maar een voorbeeld.

Citaat van: Hopmans op 28-04-2010  23:01 uStuur de brouwer een mail, of discussieer in het afgesloten gedeelte van dit forum.

Kassa en aanverwante programma's bespreken ook producten en hebben soms rechtzaken aan hun broek van fabrikant/importeur die overigens maar zelden gewonnen worden door de aanklager.
Buckler heeft geen stappen ondernomen tegen die zelf benoemde lolbroek (ik weiger de naam te noemen van de man omdat zijn humor altijd ten koste van iemand gaat, er zijn meer van dat flauwe types in NL) die dat alcohol arm bier "zeik" noemde.
Waarom  mogen die dat dan wel?

>:D heel deze draad gaat nergens over  >:D
Word ik nu geroyeerd door de forum politie= :police:

Menno

Hopmans, ik begrijp absoluut je reactie, je bent immers op bepaalde fronten ook wat terughoudender cq. voorzichtiger geworden.  :groots:

Maar doe me een lol: blijf jezelf!  8)

Risico is alleen dat je nu zelf in een ander uitgangspunt staat...

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.