Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Eerste jubileum Brouwersgilde "De Roode Toren" te Zutphen

Gestart door Adrie, 30-01-2013 09:24 u

Vorige topic - Volgende topic

Adrie

Het is alweer vijf jaar geleden dat De Roode Toren werd opgericht en in die vijf jaar hebben we een actieve club opgebouwd met fanatieke brouwers.

Dat willen we vieren. Op maandag 11 februari brouwen we gezamenlijk in de ketels van de Hanze Stadsbrouwerij ons Lustrumbier. Het wordt een Irish Red Ale. Gerrit Wolf, de eigenaar en brouwer van de Stadsbrouwerij sponsort deze actie. Een deel van het bier is voor de leden van het gilde, de rest wordt verkocht in het café van de Stadsbrouwerij. Op de brouwdag wordt een verslag gemaakt door Omroep Gelderland en er zal nog meer pers aanwezig zijn.

Op dinsdagavond 26 maart wordt het eerste glas feestelijk getapt door wethouder Rik de Lange. Op deze avond  blikken we terug op vijf succesvolle en gezellige jaren. Iedereen die zin heeft om langs te komen om met ons mee te vieren, is van harte welkom.

Oscar

Gefeliciteerd!  Inderdaad een mooie prestatie wat jullie in 5 jaar hebben opgebouwd!
Als ik tijd heb kom ik ff langs.  :biersmile:

:)

George81

Gefeliciteerd alvast!
Het is voor mij helaas net even te ver weg.

RobinB

Gefeliciteerd!
Dat het alweer 5 jaar geleden is zeg! :o

Ga zo door! :)

Kleine_Schriek

Gefeliciteerd! Jammer dat het zo ver weg is...  Daarom een virtuele :biersmile:

William

Citaat van: Adrie op 30-01-2013  09:24 uOp dinsdagavond 26 maart wordt het eerste glas feestelijk getapt door wethouder Rik de Lange. Op deze avond  blikken we terug op vijf succesvolle en gezellige jaren. Iedereen die zin heeft om langs te komen om met ons mee te vieren, is van harte welkom.

Wie weet. Overdag zit ik al in Deventer.

Jacques

Gefeliciteerd De Roode Toren. Dat nog veel gezellige jaren mogen volgen.
Jullie treffen het wel met zo'n clubonderkomen. Dat is niet elke hobbybrouwvereniging gegeven.

Oscar

Doen jullie nog een Video/foto verslag van jullie brouwdag bij de Zutphense?  :brouwen: :biersmile:

Adrie

Citaat van: Oscar op 31-01-2013  00:42 uDoen jullie nog een Video/foto verslag van jullie brouwdag bij de Zutphense?  :brouwen: :biersmile:

Er komt geloof ik ook een cameraploeg langs, maar ik weet niet van welke omroep.

Gerald

Citaat van: Adrie op 31-01-2013  09:33 uEr komt geloof ik ook een cameraploeg langs, maar ik weet niet van welke omroep.

Zal wel iets van omroep Gelderland zijn, of RTVoost mogelijk. Hoe dan ook leuke reclame ;)

Enne, Duiven is niet zo ver van Zutphen. Denk dat ik me ook nog wel ff meld die dag. :)

Adrie

Citaat van: Gerald op 31-01-2013  20:08 uZal wel iets van omroep Gelderland zijn, of RTVoost mogelijk. Hoe dan ook leuke reclame ;)

Enne, Duiven is niet zo ver van Zutphen. Denk dat ik me ook nog wel ff meld die dag. :)

Even voor de goede orde: de brouwdag is niet openbaar, het aanslaan van het vat wel.

Gerald

Citaat van: Adrie op 01-02-2013  10:39 uEven voor de goede orde: de brouwdag is niet openbaar, het aanslaan van het vat wel.

Het stond er wat krom achteraf, maar ik bedoelde het aanslaan van het vat. :)

Gerald

Hey mannen,

Ik kreeg gister van mijn ouders te horen dat jullie gisteren op Omroep Gelderland waren te horen? Helaas heb ik nog niet de tijd gehad om het stuk terug op te zoeken. Mogelijk hebben jullie het interview nog ergens?

edit:
deel 1
vanaf 10.45 min.
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/1997280/11-februari-2013.htm

rest zal ik nog opzoeken.

Adrie

Ja, het was een leuke dag met veel media-aandacht. Gerald geeft al een link. Er is een blokje met interview na 11 uur en na 12 uur. Allebei rond de 10:00 minuten. Er was ook nog een nieuwsflits op de tv bij Omroep Gelderland gisteravond en verder staat er vandaag een artikel in de Stentor. Wegens zieken thuis kon ik er helaas niet de hele dag bij zijn, maar het belooft een lekker bier te worden en het was heel leuk om eens in de professionele installatie van de Stadsbrouwerij te mogen brouwen.

Adrie

Zie hier de link naar het TV item:

TV Omroep Gelderland, het nieuws van 11-2 om 18:00 uur op minuut 09:52:
http://www.omroepgelderland.nl/web/uitzending-gemist-5/tv-1/afgelopen-7-dagen.htm

heijligers

Citaat van: Adrie op 12-02-2013  15:05 uZie hier de link naar het TV item:

TV Omroep Gelderland, het nieuws van 11-2 om 18:00 uur op minuut 09:52:
http://www.omroepgelderland.nl/web/uitzending-gemist-5/tv-1/afgelopen-7-dagen.htm
Dat was een mooie flits.

Adrie

Gisteren hebben we het jubileumbier op fust gezet en gebotteld, althans, het deel dat naar de leden van onze vereniging gaat. De rest komt volgende week dinsdag op de tap in de geheel verbouwde en vernieuwde Stadsbrouwerij. Ik kan zeggen dat het bier voortreffelijk smaakt.

En de verbouwing is wat mij betreft een succes. Er is nu veel meer zitruimte en er is een heuse bar met barkrukken gekomen. Bovendien heeft Gerrit nu een aantal bijzondere bieren op de tap, waaronder de Rodenbach.

Gerald

RobinB

Zit er een nieuwe eigenaar op?
Zo niet, wat is de reden voor de naamswijziging van de brouwerij?

Albertus

Citaat van: RobinB op 19-03-2013  18:47 uZit er een nieuwe eigenaar op?
Zo niet, wat is de reden voor de naamswijziging van de brouwerij?

Geen nieuwe eigenaar. Gerrit zei enkele maanden geleden al dat hij de naam wilde wijzigen in "Stadsbrouwerij" omdat van "Hanze-Stadsbrouwerij" het "Hanze" nooit werd gebruikt en mensen ook niet aansprak.
Kennelijk heeft hij er "Cambrinus" aan toegevoegd, zoals heel veel Stadsbrouwerijen een naam hebben.

Bert

Oscar

Citaat van: Albertus op 20-03-2013  09:27 uKennelijk heeft hij er "Cambrinus" aan toegevoegd, zoals heel veel Stadsbrouwerijen een naam hebben.

Tsja... dan is Cambrinus natuurlijk niet zo'n originele naam en al eerder gebruikt in de bierwereld link 1  link 2

Gerald

@adrie,

Hoe laat wordt het vat morgen aangeslagen?  ;)

hobbybob

Citaat van: Oscar op 20-03-2013  20:06 uTsja... dan is Cambrinus natuurlijk niet zo'n originele naam en al eerder gebruikt in de bierwereld link 1  link 2

En deze natuurlijk, mijn favoriete Tsjechische pils:

http://www.prazdrojvisit.cz/en/gambrinus-brewery-tour/

LOL bril opzetten hobbybob ( C - G )

Adrie

Citaat van: Gerald op 25-03-2013  07:00 u@adrie,

Hoe laat wordt het vat morgen aangeslagen?  ;)

De wethouder is er om 20:30, dus ergens rond die tijd.

Gerald

Zo net terug van een gezellige avond in zutphen.
Aantal mensen gesproken en meer gezien, hoe de torenwolf smaakte laat ik aan de rest over. Zelf met de auto dus geen druppel bier op... Dan hier nog maar een voor het slapen gaan. :proost:

Tot een volgende keer :)

Vergelijkbare Topics (7)

21889

Reacties: 17
Gelezen: 6617

27175

Reacties: 22
Gelezen: 8394

19179

Gestart door WvR

Reacties: 19
Gelezen: 5898

5213

Gestart door klaas

Reacties: 7
Gelezen: 2710

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.