Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

PreOnk 2008 Recept idee

Gestart door Jos Groen, 15-09-2007 23:44 u

Vorige topic - Volgende topic

Jos Groen

Noot van de Moderator: helaas heeft Jos Groen zijn eerste bericht gewist.

oranjeboombiertje

Citaat van: Oud Schooten op 15-09-2007  23:44 u2. Allemaal een 5 procent biertje ?

Dit lijkt me de beste optie want we hebben dan sowieso al meer dan 10 biertjes te proeven volgens hetzelfde recept, dan moet de rest nog komen samenvol

Citaat van: Oud Schooten op 15-09-2007  23:44 uOja, weet iemand dat moment zich nog te herinderen dat Hoppie de volgende ochtend uit zijn tent komt met het bier glas als eerste?

Dat was inderdaad erg mooi. Maar goed dat er toen wat koffie voor hem was :ziek:

:degroeten:
Wesley

Herman

Op welke locatie wordt het gehouden, de aloude boerderij van 't Wort wat lijkt me wat te klein?

Ik opteer ook voor het 5% biertje of wellicht nog iets lager. Dit soort bieren zijn genadeloos voor de brouwer in de zin dat ze brouwfouten vaak goed naar boven brengen. Er moet uiteraard wel sprake zijn van enige hop. Een standaard weizen valt dan af, lijkt me. Maar een APA-Weizen (APA met >50% tarwe, is dat eigenlijk wel lekker??) gaat er natuurlijk wel weer in.

oranjeboombiertje

Of een mooie bitter van 50 IBU >:D

:degroeten:
Wesley

Herman

Citaat van: Oud Schooten op 16-09-2007  00:40 uBij welke grenzen komen de fouten dan het best om hoog ?
Veel hop camoufleert natuurlijk ook. Ik zou zelf denk ik een K├Âlsch van zo'n 1.040-1.044 brouwen met ca 20-25 IBU, dat lijkt me wel mooi. Om het toch wat freaky te maken, gebruik ik een Amerikaanse aromahop.

Caspar

Mijn Brerwers Gold proefbrouwsel heeft ook 30% Tarwemout en dit smaakt prima. Ik ga sowieso mijn eigen WIPA recept brouwen speciaal voor het PrONK (een meergranen witbier met heel veel Cascade en misschien wel Brewers Gold hop :proost:).

Misschien is het toch leuker dat iedereen een speciaal brouwseltje maakt voor het prONK (licht in kleur en licht alcoholisch) en niet allemaal exact hezelfde bier :proost2:.

Groet Caspar

Hopmans

Vergelijkbare Topics (7)

39653

Reacties: 9
Gelezen: 2430

30459

Reacties: 12
Gelezen: 3471

41430

Reacties: 11
Gelezen: 1445

24568

Reacties: 40
Gelezen: 11557

5385

Gestart door oranjeboombiertje

Reacties: 31
Gelezen: 7991

36835

Reacties: 15
Gelezen: 3319

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.