Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

PM berichten vol

Gestart door Sjaak, 28-12-2006 08:09 u

Vorige topic - Volgende topic

Sjaak

Hallo beheerders van het forum,

Jullie doen absoluut goed werk en denk dat de meeste mensen het onderschatten. :hoera:

Wel heb ik vaak de mededeling van dat een pm bericht niet verzonden kan worden om dat ik de limiet overschrijd. Mijn vraag is dan ook hoeveel is dan dit limiet en kan ik mijn mailtjes verzonden en ontvangen niet ergens opslaan, zodat het werkbaar blijft?

:degroeten:
Sjaak

P.s. alvast een fijn oud en nieuw.Ik zit in london in de kroeg.

Jacques

Hallo Sjaak,

Er zijn meerdere limieten.

Er is een maximum aan het aantal berichten dat in een mailbox past. Als ik mij niet vergist is deze ingesteld op 25. Deze limiet is ingesteld om de omvang van de database beperkt te houden.
Bewaren van berichten kan door het betere plak- en knipwerk.

Ter voorkoming van het verzenden van spam is in de nieuwe versie een aantal beperkingen aangebracht.
  • Het maximum aantal ontvangers per persoonlijk bericht dat is toegestaan is beperkt tot 15.
  • De berichtengrens waaronder gebruikers een code in moeten voeren bij het versturen van persoonlijke berichten is 5. (Je moet dus minimaal 5 berichten hebben geplaatst om voortaan een pm te kunnen zenden.)
  • Aantal persoonlijke berichten dat een gebruiker binnen een uur mag verzenden is ingesteld op 10.

Sjaak

Hallo Jacques,

Ik snap waarom het gebeurd, maar ik heb nu mijn mailbox leeg gemaakt en toch kan ik geen pm sturen?
Ik heb vanmorgen maar 1 pm gestuurd en nu kan het niet meer?
Wat kan ik hier nu aan doen?

Jacques

Waarschijnlijk is de mailbox van degene aan wie jij een persoonlijk bericht wilde sturen vol.

Heb jij toevallig gezien wat de capaciteit van jouw mailbox was want ik kan deze instelling in de nieuwe software niet zo snel terugvinden.

Sjaak

Neen ik heb niet naar de capaciteit gekeken.
Zal de persoon in kwestie wel even bellen om te vragen hoeveel hij in zijn box heeft.
Volgt nog. :degroeten:
Sjaak

Sjaak

heb Teun net gesrpoken en hij heeft maar 5 berichten in zijn box zitten?
Dus daar kan het niet aan liggen.
Ik kan weer mailen, dus voorlopig opgelost?
groet,
Sjaak

JeroenCV

Als je toch naam en telefoon nummer van de persoon hebt die je wilt pm-en, kan je dan niet beter buiten het forum langs e-mailen?  ???

Jacques

Citaat van: sjaak op 28-12-2006  10:54 uheb Teun net gesrpoken en hij heeft maar 5 berichten in zijn box zitten?
Dus daar kan het niet aan liggen.

Hmm, daar kan het wel aan liggen. Het zou wel eens kunnen zijn dat de vertaler van de software een foutje gemaakt heeft. Ik zal een instelling even aanpassen om te kijken hoe dat uitpakt.

Sjaak

Heb jij toevallig gezien wat de capaciteit van jouw mailbox was want ik kan deze instelling in de nieuwe software niet zo snel terugvinden.
Waar kan ik dat zien dan?

Citaat van: JeroenCV op 28-12-2006  10:57 uAls je toch naam en telefoon nummer van de persoon hebt die je wilt pm-en, kan je dan niet beter buiten het forum langs e-mailen?  ???
maar als je gewoon op het forum zit is deze optie toch veel handiger dan je mailprogramma te openen ect ect.

Jacques

Citaat van: sjaak op 28-12-2006  11:57 u
CiteerHeb jij toevallig gezien wat de capaciteit van jouw mailbox was want ik kan deze instelling in de nieuwe software niet zo snel terugvinden.
Waar kan ik dat zien dan?

Dat kun jij niet zien maar ik als beheerder wel. Door het getal te weten kun je vaak sneller een instelling terugvinden.

Ik vind het heel vreemd dat ik de instelling niet kan vinden. De instelling die ik aangepast had was niet de goede. Zo te merken heeft de vertaler dus wel goed werk afgeleverd.

Jacques

Ok, eindelijk gevonden! Dat is het nadeel van een een nieuwe versie van de software. De makers willen dan wel eens de plaats van de instellingen veranderen.

Ik heb meteen de voordelen van de nieuwe instelmogelijkheden benut.
Het aantal persoonlijke berichten dat aanwezig kan zijn in je mailbox is vanaf nu gerelateerd aan het aantal geplaatste berichten op het forum.

Geen berichten geplaatst
10 PM's

Minder dan 10 berichten geplaatst
25 PM's

10 - 49 berichten geplaatst
50 PM's

50 - 99 berichten geplaatst
100 PM's

100 - 249 berichten geplaatst
250 PM's

Meer dan 250 berichten geplaatst
500 PM's

Ondanks de ruimhartige toedeling van vrije ruimte voor PM's verzoek ik iedereen regelmatig PM's op te slaan op je eigen harde schijf en daarna hier op het forum de berichten te verwijderen.

Sjaak

Dat zou dus betekenen voor mij dat ik max 250 berichten zou kunnen hebben?

Waarom kon ik dan niet pm en? ik had misschien 30 berichten in mijn in en outbox staan?

Herman

Sjaak,

Lees Jacques' bericht nog eens. De instellingen zijn zojuist gewijzigd.

Sjaak

Je hebt gelijk Herman. :duimop:
Sorry, mijn vriendin zegt het ook al vaak, eerst goed lezen. :lessmile:
 :degroeten:
Sjaak

Chilobrachys

Topic is inmiddels 10 jaar oud, op gebied van opslagdata is er overal een heleboel veranderd. Zouden deze limieten van 2006 misschien eens heroverwogen kunnen worden, dit is niet meer echt van deze tijd. Ik vind het best vervelend om de inbox en verzonden items telkens leeg te moeten gooien.

Jacques

Citaat van: Chilobrachys op 25-03-2016  08:43 uTopic is inmiddels 10 jaar oud, op gebied van opslagdata is er overal een heleboel veranderd. Zouden deze limieten van 2006 misschien eens heroverwogen kunnen worden, dit is niet meer echt van deze tijd. Ik vind het best vervelend om de inbox en verzonden items telkens leeg te moeten gooien.

De limieten stimuleren om zo veel mogelijk openlijk op het forum te discussiëren. Verder merk ik op dat een forum geen mailserver is.

Door wat meer berichten te plaatsen op het forum neemt ook het aantal persoonlijke berichten toe dat je kunt opslaan. In jouw geval van 100 naar 250 berichten.

Chilobrachys

Citaat van: Jacques op 25-03-2016  14:53 uDe limieten stimuleren om zo veel mogelijk openlijk op het forum te discussiëren. Verder merk ik op dat een forum geen mailserver is.

Door wat meer berichten te plaatsen op het forum neemt ook het aantal persoonlijke berichten toe dat je kunt opslaan. In jouw geval van 100 naar 250 berichten.

Dat snap ik maar sommige dingen hoeven niet openbaar, uitwisselen van gegevens of verdere afhandeling van aankoop/verkoop om maar iets te noemen. Daar wil ik over opmerken dat de pm functie ook niet voor niets in het forum zit, heeft met een mailserver weinig te maken.

Ik probeer mijn bijdrage wel te leveren aan het forum maar loop hier tegen aan, ik zit dicht aan die grens van 100 berichten maar om nu te gaan spammen om mijn inbox vergroot te krijgen vind ik ook wat overdreven.
Het is niet als klacht bedoeld maar opbouwend om hier misschien nog eens naar te kijken, aangezien dat blijkbaar al 10 jaar onveranderd is  ;)

Flogiston

Bijzonder mooi dat zoiets na 10 jaar nog steeds functioneert. (op een enkeling na dan  8) )

Jacques

Citaat van: Chilobrachys op 25-03-2016  16:20 uDat snap ik maar sommige dingen hoeven niet openbaar, uitwisselen van gegevens of verdere afhandeling van aankoop/verkoop om maar iets te noemen. Daar wil ik over opmerken dat de pm functie ook niet voor niets in het forum zit, heeft met een mailserver weinig te maken.

Ik probeer mijn bijdrage wel te leveren aan het forum maar loop hier tegen aan, ik zit dicht aan die grens van 100 berichten maar om nu te gaan spammen om mijn inbox vergroot te krijgen vind ik ook wat overdreven.
Het is niet als klacht bedoeld maar opbouwend om hier misschien nog eens naar te kijken, aangezien dat blijkbaar al 10 jaar onveranderd is  ;)

Je hebt dus meer persoonlijke berichten geplaatst dan openbare berichten.
Het forum is niet bedoeld om grote hoeveelheden berichten onderling te kunnen sturen. Het forum is vooral bedoeld om in de openbaarheid te discusiëren.

De limieten zijn overigens ook bedoeld om spamgedrag tegen te gaan.

Chilobrachys

Citaat van: Jacques op 25-03-2016  22:45 uJe hebt dus meer persoonlijke berichten geplaatst dan openbare berichten.
Het forum is niet bedoeld om grote hoeveelheden berichten onderling te kunnen sturen. Het forum is vooral bedoeld om in de openbaarheid te discusiëren.

De limieten zijn overigens ook bedoeld om spamgedrag tegen te gaan.

Nee hoor, berichten ontvangen en verzonden worden bij elkaar opgeteld.

Vergelijkbare Topics (7)

37933

Reacties: 26
Gelezen: 9220

2453

Gestart door John

Reacties: 1
Gelezen: 5499

42640

Gestart door ray81

Reacties: 1
Gelezen: 2530

16448

Gestart door orangeloo

Reacties: 6
Gelezen: 4209

1755

Reacties: 0
Gelezen: 5162

44791

Reacties: 5
Gelezen: 494

37049

Reacties: 26
Gelezen: 9285

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.