Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Fastwasherpomp, vervangende rotor te vinden?

Gestart door thepsych, 31-10-2022 20:53 u

Vorige topic - Volgende topic

thepsych

Ik heb nu 1 jaar een fastwasher met twee pompen maar ook al tweemaal een nieuwe pomp onder garantie gekregen.
Eén pomp die defect was kon ik houden en iemand heeft ergens op het forum laten weten dat er reserve rotors bij AliExpress te vinden zijn. Nou ik heb er best wel wat gevonden, maar ze hebben allemaal net andere maten dan de pomp van de fastwasher. Wat overigens een pomp van het merk JIER is, maar ik heb daar geen reserve rotor voor gevonden. Is er iemand die een passende rotor heeft gevonden? Ik zou het wel leuk vinden om in afwachting van het volgende defect nog wat reserve te vinden.

Spyro

Ook al een nieuwe pomp gekregen onder garantie, het probleem is dat die rotortjes vast te komen zitten op het asje, gewoon een tijdje wrikken, heen en weer dus tot ze mooi los op het asje die halve toer soepel draaien/bewegen en klaar is Kees....

thepsych

Bij mij was de rotor van de magneet afgebroken. Inmiddels heb ik gevonden dat Amazon de pomp onder de naam BARST verkoopt, althans dezelfde specificaties heeft, en 35 met verzenden kost. Heeft ook de code JR-2000, maar dan ipv T een B achter de 2000.

CeesM

Citaat van: thepsych op 01-11-2022  15:31 uBij mij was de rotor van de magneet afgebroken. Inmiddels heb ik gevonden dat Amazon de pomp onder de naam BARST verkoopt, althans dezelfde specificaties heeft, en 35 met verzenden kost. Heeft ook de code JR-2000, maar dan ipv T een B achter de 2000.

Uit Engeland? Dan kan er nog BTW en invoerkosten bij komen. Hier kost het maar 14 euro incl. BTW en invoerkosten.

Spyro

Ach, er moet immers geen nieuwe rotor of pomp gekocht worden, ik schreef het al eerder, gewoon het deel met rotorbladen loswrikken op het asje gedurende een tijdje en het originele pompje werkt terug perfect....  8)

pivo

Citaat van: Spyro op 03-11-2022  18:58 uAch, er moet immers geen nieuwe rotor of pomp gekocht worden, ik schreef het al eerder, gewoon het deel met rotorbladen loswrikken op het asje gedurende een tijdje en het originele pompje werkt terug perfect....  8)
Vraag me af of het probleem wordt veroorzaakt doordat de pomp na gebruik nat wordt weggezet ?

Spyro

Citaat van: pivo op 04-11-2022  09:26 uVraag me af of het probleem wordt veroorzaakt doordat de pomp na gebruik nat wordt weggezet ?

Ik had het meer tijdens het gebruik van vaatwaspoeder of vaatwastabletten (eerst opgelost in heet water) dat het buisje met het radertje erop vast liep op het asje. Er kwam precies een soort laagje oid op dat het asje liet griperen/vastkomen. Nu gebruik ik vloeibaar vaatwasproduct, die goedkope (blauwe bussen) uit de Action. Nu heb ik nooit meer dat de pomp niet wil opstarten. Die heeft blijkbaar dat halve toertje 'inertiekracht" nodig om zich in gang te duwen. Moet wel zeggen dat ik het asje een kwartier lang heb zitten heen en weer draaien/wrikken (halve toer, verder kan het niet) terwijl ik het de ganse tijd het buisje op het asje heb verwrongen om een beetje slijtage te verkrijgen tussen as en buisje. Sinds dan geen sputterende pomp meer gehad. Komt het door het vloeibare wasmiddel of door het beetje meer speling/zelf gemaakte slijtage van het asje, wie zal het zeggen...  8)

thepsych

Citaat van: CeesM op 03-11-2022  15:23 uUit Engeland? Dan kan er nog BTW en invoerkosten bij komen. Hier kost het maar 14 euro incl. BTW en invoerkosten.

waar is de link naar die pomp rotor? want ik krijg een connectie met een post uit 2008. Lijkt me stug dat een pomp voor 14 euro te krijgen is. Maar zou mooi zijn.Ben benieuwd. Overigens de pomp uit Engeland is inclusief.

thepsych

Citaat van: pivo op 04-11-2022  09:26 uVraag me af of het probleem wordt veroorzaakt doordat de pomp na gebruik nat wordt weggezet ?

ik heb er nu de gewoonte van gemaakt de pompen goed schoon na te spoelen. neemt niet weg dat een vervangend rotortje wel handig zou zijn.

CeesM

Citaat van: thepsych op 04-11-2022  17:37 uwaar is de link naar die pomp rotor? want ik krijg een connectie met een post uit 2008. Lijkt me stug dat een pomp voor 14 euro te krijgen is. Maar zou mooi zijn.Ben benieuwd. Overigens de pomp uit Engeland is inclusief.
Dat is een link naar AliExpress. De prijs is actueel. € 14,09 incl. BTW en verzending. Verder geen kosten aan de deur.

PS. Probeer die link nog eens, want het komt hier vaker voor dat je via de link niet op de juiste site komt.

CeesM

Citaat van: pivo op 04-11-2022  09:26 uVraag me af of het probleem wordt veroorzaakt doordat de pomp na gebruik nat wordt weggezet?

Een gewoon aquarium/vijver dompelpomp. Nooit problemen mee gehad. ;)

thepsych

Citaat van: CeesM op 05-11-2022  11:20 uDat is een link naar AliExpress. De prijs is actueel. €14,09 incl. BTW en verzending. Verder geen kosten aan de deur.

PS. Probeer die link nog eens, want het komt hier vaker voor dat je via de link niet op de juiste site komt.

De link gaat nu naar http://www.cbk.nl/Menu_Links/regelgeving_en_convenanten/commissie_bier/ en die werkt niet. Ben wel benieuwd naar het pompje voor die prijs op aliexpress. Kun je de link nog eens posten?

TymonK

Ik heb ook een haperende pomp. Garantie kreeg ik geen gehoor tot zover. Hij geeft wel druk maar niet veel. Meestal na een paar minuten werkt ie wel (daarvoor trilt de pomp behoorlijk). Is dit hetzelfde als bij jullie? Zal de pomp binnenkort eens openmaken dan.

En die Ali express pomp - die kun je direct op de fastwasher schroeven?
ALi

CeesM

thepsych

Cees, deze link werkt meteen. Overigens kost een pomp met net iets minder capaciteit nog altijd 31 euro, niet te veel. er is wel een vervangende rotor beschikbaar, maar die lijkt wat anders dan die van een JIER pomp die overigens best wel te krijgen is maar dan ook 40 euro kost.Maar ik zoek verder naar een rotor, zal laten weten of ik nog wat dichter bij het origineel kan komen.

Spyro

Citaat van: TymonK op 08-11-2022  17:21 uIk heb ook een haperende pomp. Garantie kreeg ik geen gehoor tot zover. Hij geeft wel druk maar niet veel. Meestal na een paar minuten werkt ie wel (daarvoor trilt de pomp behoorlijk). Is dit hetzelfde als bij jullie? Zal de pomp binnenkort eens openmaken dan.

En die Ali express pomp - die kun je direct op de fastwasher schroeven?
ALi

Klinkt bekend in de oren, bij mij sputterde de pomp ook na een tijdje, haperende fonteintjes van max. 3 cm hoog en na korte tijd kwam ie er plots door, echter na x-aantal keer bleef het bij dat sputteren, dan maar open gehaald en ondervonden dat het buisje waar die rotor aan vast zit tamelijk stroef op dat asje zat, beetje wrikken en terug in mekaar gezet, en met suc6 voor de volgende paar keer, tot het terug sputterde, daarna zeker een kwartier gewrikt tot er tussen beide onderdelen wat "sleet/speling" was, nooit geen "miserie" meer gehad met die pomp.....

thepsych

Inmiddels bij een winkel voor Koi, maar er zijn nog veel meer winkels die SERA pompen leveren, een "loopeenheid inclusief as en lager" voor een SERA pomp FP2000 gekocht. Kost maar 6.95 euro exclusief verzendkosten. Is heel erg gelijkend, asje is even dik echter denk ik enkele mm korter. Ook het rotortje lijkt een fractie dikker maar zal daardoor wel iets meer rondpompen. Heb het rotortje gemonteerd en het werkt goed. Ga binnenkort bottelen en dan ga ik het vervangen rotortje testen. Zal jullie op de hoogte houden.
Ik snap dat dit niet helpend is voor de mensen die een vastgelopen rotortje hebben maar wel wanneer het rotortje is afgebroken, evt kun je dan het originele asje en de lagers gebruiken.
Nou nog een duurtest doen, ik hoop dat het goed gaat!

Vergelijkbare Topics (5)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.