Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Klimaatkast - vochtprobleem

Gestart door Josss, 09-08-2022 12:31 u

Vorige topic - Volgende topic

Josss

Ik heb een koelkast op 14 graden die ik als opslaggebruik. Door het weer is hij zo vochtig dat er schimmel in zit. Van het weekend ga ik het schoon maken. In de planken ga ik gaten boren, was ik nog niet aan toegekomen en ik heb een usb ventilator gekocht die ik laat draaien als de koeling aanslaat Hopelijk is het hiermee dan opgelost. Heeft iemand anders hier ook last van met dit weer.

Jos

Micha

Maak je de koelkast vaak open toevallig? Als je bij het open maken steeds warme en vochtige lucht binnen de kast trekt, zal deze bij afkoelen het vocht lossen.
In de meeste koelkasten zit hiervoor een gootje onderin waar het vocht weg kan.
Zou het kunnen zijn dat dat verstopt is?

Josss

Er staat geen vocht in het gootje, maar ik zal het checken met schoonmaken. De achterwand is wel altijd beslagen, het is een oude miele met een  plaat tegen de achterwand. De kast gaat wel een paar keer in de week open. Al is het alleen maar om ze moed toe te spreken, binnenkort ben je aan de beurt,

Jos

Micha

Citaat van: Josss op 09-08-2022  14:00 uEr staat geen vocht in het gootje, maar ik zal het checken met schoonmaken. De achterwand is wel altijd beslagen, het is een oude miele met een  plaat tegen de achterwand. De kast gaat wel een paar keer in de week open. Al is het alleen maar om ze moed toe te spreken, binnenkort ben je aan de beurt,

Jos

;D Dat klinkt meer als angst inboezemen dan moed inspreken.

Check ook even het afvoer gaatje in het gootje. Soms komt daar prut in en kan het vocht niet weglopen.

Vergelijkbare Topics (7)

31071

Gestart door Troj

Reacties: 15
Gelezen: 4238

17822

Gestart door jtdaling

Reacties: 24
Gelezen: 18654

32664

Reacties: 145
Gelezen: 31911

27669

Reacties: 37
Gelezen: 23462

44329

Reacties: 2
Gelezen: 439

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.