Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Koelkast

Gestart door wazdj, 31-07-2022 12:12 u

Vorige topic - Volgende topic

wazdj

Hallo heb een koelvriescombinatie waarvan het vries gedeelte beneden zit met 3laden
Wil hem ombouwen tot klimaatkast
Mijn koelgedeelte boven kan ik uit zetten maar mijn vries gedeelte gaat aan als ik hem aanzet , maar ik zou willen dat ik het vriesgedeelte uit zou kunnen zetten voor altijd ,door bijv slang dicht te knijpen , afkoppelen af wat dan ook zodat ik mijn spullen in de laden kan bewaren zonder dat ze bevriezen en dat ik de koelgedeelte wel gewoon uit en aan kan zetten. Is dat mogelijk?

Snelbier

Ligt aan het merk en type koelkast, en aan wat jij wil.
Koelkast met 2 compressors kan je proberen de vries-compressor elektrisch uit te schakelen, draden wegnemen en netjes isoleren.
Met risico dat de 'software' van je combi dat niet accepteert en de hele combi niet werkt, dan wordt het een electronica-zoekplaatje.
Koelleidingen afknijpen zou ik niet aan beginnen. Systeem is daar niet op berekend, afgezien van risico op lekkage.
De lades zullen zonder koeling warm worden, is nogal een verschil met 'niet bevriezen  8) .  Is dat de bedoeling? Gewoon 'opslag'?'
Proost, Snelbier.

wazdj

Ok bedankt voor je reactie👍🏻En ja de vries gedeelte is gewoon dan voor opslag zoals spullen van de ketel ,bierdopjes,weegschaal ,alle spullen voor het bier zeg maar
Zou ik wel een groot rond gat kunnen maken of kleine gaatjes boren in het gedeelte tussen het koel en vries gedeelte of loop daar ook iets ,zodat ik dan maar de kou van het vriesgedeelte gaat gebruiken om de temperatuur te kunnen regelen ? Dat ik dan maar de laden eruit haal en de spullen ergens anders leg ??🙋🏻�♂️image.jpgimage.jpg 

Snelbier

Altijd een gokje waar bedrading etc loopt.
Met een beetje kijken in en achter de kast en logisch nadenken kan je het meestal wel vinden.
Gewoonlijk zit bedrading en leidingen achter de kast, en aan 1 zijkant. Is economischer bouwen.
Gok er zelf op dat tussen de 2 kasten alleen isolatie zit, maar blijft een gok  :police:
Succes, Snelbier

Toevoeging: Als ik het goed begrijp is onderkant (met lades) het vries-gedeelte?
Die koude gaat met geen 100 gaten naar het hoger koel-deel; warmte stijgt op en koude slaat neer..

Het is overigens mogelijk om met vries-deel je temperatuur te sturen, dus 'clima' onder inrichten, bovenkast als opslag?
Vriezer-koeling is vaak overbemeten voor wat brouwers willen. Temperatuur kan dan door 'overshoot' wat schommelen. Maar het kan.
Succes, Snelbier

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.