Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Welk apparatuur voor te starten

Gestart door Nico1880, 03-09-2020 10:17 u

Vorige topic - Volgende topic

Nico1880

Goedemorgend allen,

We zijn na enige tijd lezen en research opzoek naar een starters pakket.
Nu eenmaal wat opgezocht kwamen we uit op het starterspakket Startset bierbrouwen premium plus van braumarkt , nu willen we ook een brouwketel aanschaffen aangezien die in verloop van tijd toch aangeschaft moet worden.
Welke ketels zijn volgens jullie de beter en qua prijs betaalbaar.
Weten jullie misschien nog betere starterspakketten?

Groetjes Nico

EvdBroek

Goedemorgen Nico,

Als ik jou was zou ik eerst eens op youtube kijken op welke manieren hobbybrouwers brouwen.
Je kunt bijvoorbeeld maischen in een koelbox (mash in a tun) of BIAB. Als maisch en kookketel zou je een weckketel kunnen gebruiken van emaille of rvs. Een open geslepen fust is misschien een idee als brouwketel.

Dus keuzes genoeg.

De startsets die je kunt kopen bij de brouwwinkels zijn over het algemeen aardig aan de prijs (soms ook te duur)

trebvuister

Ik ben begonnen met een pakket van Brouwbroeders.nl
Voor een paar tientjes heb je alles om 5 liter bier te brouwen en kun je kijken of je het wat vindt.
De uitleg is heel duidelijk.

Ik ben daarna pas spullen gaan kopen om meer bier te brouwen.
En een boek gekocht (Verander water in bier)

Er zijn ook andere bedrijven die vergelijkbare pakketten leveren.

CeesM

Het ligt er aan hoeveel liters bier je over wilt houden. Voor 5 liter bier heb je in weze al genoeg aan een 10 liter pan van IKEA en een grote zeef. Voor spoelwater kan je de grootste pan uit de keuken gebruiken. Dan heb je nog een gistvaatje en bottelemmer nodig en de spulletjes om je SG te meten. Dus zoals de vorige poster schreef, ben je voor een paar tientjes al klaar.

koffie

Citaat van: Nico1880 op 03-09-2020  10:17 uGoedemorgend allen,

We zijn na enige tijd lezen en research opzoek naar een starters pakket.
Nu eenmaal wat opgezocht kwamen we uit op het starterspakket Startset bierbrouwen premium plus van braumarkt , nu willen we ook een brouwketel aanschaffen aangezien die in verloop van tijd toch aangeschaft moet worden.
Welke ketels zijn volgens jullie de beter en qua prijs betaalbaar.
Weten jullie misschien nog betere starterspakketten?

Groetjes Nico
Belangrijkste vraag is hoe ga je brouwen? Pannetje op het vuur of wil je iets elektrisch? Voor een pannetje op het vuur even een Menno-pan scoren: https://www.hobbybrouwshop.nl/brouwpannen voor elektrisch zou ik kijken naar een inmaakpan / weckpan https://www.braumarkt.com/weck-w14-thermostaat (of 2ehands).

kubock

Citaat van: trebvuister op 03-09-2020  11:28 uik ben begonnen met een pakket van Brouwbroeders.nl

Dit vind ik persoonlijk een goed startpunt. Voor een paar tientjes kan je je eerste brouwsels brouwen en mocht het bevallen, kan je altijd opschalen naar een grotere brouwketel. Zo niet, ben je drie tientjes kwijt in plaats van een paar honderd euro.

Jeroen76

Citaat van: kubock op 03-09-2020  13:29 uDit vind ik persoonlijk een goed startpunt. Voor een paar tientjes kan je je eerste brouwsels brouwen en mocht het bevallen, kan je altijd opschalen naar een grotere brouwketel. Zo niet, ben je drie tientjes kwijt in plaats van een paar honderd euro.
Een hele wijze tip!

Ga in ieder geval genieten en alvast heel veel plezier op en met het forum.

Gr. Jeroen

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.