Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vergistingskast/koelkast met glazen deur

Gestart door DavyDK, 13-04-2020 17:54 u

Vorige topic - Volgende topic

DavyDK

Hey,

ik heb volgende vergistingsvaatjes = > https://www.unibrew-nederland.nl/bierbrouwen/vergisten/gistingscontainers-en-gistingsvaten-plastic/gistingsvat-plastic-incl-kraan-en-waterslot-31-liter.html

En ik zou me een nieuwe vergistingskast willen maken, mijn oude is wat te klein, en wil er nu 2 tot 3 vaatjes kunnen inzetten. Zodat je altijd de ruimte hebt die je wil.

Nu kom ik een koelkast tegen met een glazen deur in. En ik vraag me af of dit een nadeel is, dat er zonlicht kan binnen komen? Bij wijn leg je er normaal een handdoek om, en bier zou ook last kunnen krijgen van bijsmaken heb ik al opgezocht. Maar ik vroeg me af als het bier in een plastiek gistvat zit zoals ik heb, of dat dan nog een probleem is. Koelkast gaat in het tuinhuis staan, daar staan 2 ramen in en kan de zon binnen.

Iemand een idee?

Grts

André de Laat

Deur afplakken met zwart papier of RVS vaten aanschaffen.

Kiekeboe

Gewoon twee gordijntjes hangen voor de raampjes van je tuinhuis. Het is heel leuk als je de gistvaten met activiteit watersloten (evt bijkomende thermometers naast de gistvaten) in de gaten kan houden zonder de deur van de koelkast te hoeven openen.

CeesM

Citaat van: André de Laat op 13-04-2020  20:09 uDeur afplakken met zwart papier of RVS vaten aanschaffen.
Zonde van die koelkast met glazen deur.
De ramen van het tuinhuisje dichtplakken met zwarte folie.

Vergelijkbare Topics (7)

18516

Reacties: 16
Gelezen: 6977

37781

Reacties: 9
Gelezen: 2074

22146

Reacties: 8
Gelezen: 4210

11003

Reacties: 4
Gelezen: 2439

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.