Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Uitlek'standaard'

Gestart door brouwmus, 06-09-2015 13:42 u

Vorige topic - Volgende topic

brouwmus

Wellicht een tip voor anderen:

Na het uitschenken spoel ik, net als veel anderen, de fles of het flesje meteen om met 3 x 1/3e water.

Eerst zette ik dan de fles gewoon met de opening naar boven weg, om na een aantal minuten het restant wat langs de zijkant naar beneden was gelopen nog een keertje uit te gieten.

Maar ik vond dat dat beter moest kunnen.

Ik heb daarom twee 'standaardjes' gemaakt waarin ik de flessen op de kop kan laten uitlekken.

Dit werkt voor kleine en grote flessen, de constructie is aardig stabiel:

Nodig: stukje 40 mm pvc pijp van 65-70 mm, einddop 100 mm

Onderin het stukje pijp heb ik uitsparingen gemaakt zodat het water uit de fles in de dop kan lopen.

Na uitlekken kan de fles gewoon met de bodem naar beneden in het krat (lege flessen staan bij mij schoon en droog in kratten en dozen op de zolderkamer, op het bovenste krat ligt een handdoek tegen het stof).

Als ik eens een grotere partij (BNR) flesjes schoonmaak, heb ik een aantal stukjes pijp van 40 mm diameter, 55 mm lang die onderin het krat gaan zodat de flesjes op de kop erin kunnen uitlekken zonder de bodem te raken.
(Dit naar idee van Berrie; stads- en forumgenoot BLUB.)

Groet,
John

Drents Hopbier

Citaat van: brouwmus op 06-09-2015  13:42 uWellicht een tip voor anderen:

Na het uitschenken spoel ik, net als veel anderen, de fles of het flesje meteen om met 3 x 1/3e water.

Eerst zette ik dan de fles gewoon met de opening naar boven weg, om na een aantal minuten het restant wat langs de zijkant naar beneden was gelopen nog een keertje uit te gieten.

Maar ik vond dat dat beter moest kunnen.

Ik heb daarom twee 'standaardjes' gemaakt waarin ik de flessen op de kop kan laten uitlekken.

Dit werkt voor kleine en grote flessen, de constructie is aardig stabiel:

Nodig: stukje 40 mm pvc pijp van 65-70 mm, einddop 100 mm

Onderin het stukje pijp heb ik uitsparingen gemaakt zodat het water uit de fles in de dop kan lopen.

Na uitlekken kan de fles gewoon met de bodem naar beneden in het krat (lege flessen staan bij mij schoon en droog in kratten en dozen op de zolderkamer, op het bovenste krat ligt een handdoek tegen het stof).

Als ik eens een grotere partij (BNR) flesjes schoonmaak, heb ik een aantal stukjes pijp van 40 mm diameter, 55 mm lang die onderin het krat gaan zodat de flesjes op de kop erin kunnen uitlekken zonder de bodem te raken.
(Dit naar idee van Berrie; stads- en forumgenoot BLUB.)

Kende je deze nog niet?  http://www.vanderkooyjubbega.nl/droogrek-voor-80-flessen.html

Hopbier

BLUB

Citaat van: Drents Hopbier op 06-09-2015  14:46 uKende je deze nog niet?  http://www.vanderkooyjubbega.nl/droogrek-voor-80-flessen.html

Hopbier

Ik denk dat moeders niet staat te wachten op continu een flessenboom op het aanrecht  >:D

Goed idee Mus  :petje-af: misschien pik ik dit wel van je.

:degroeten:

BLUB

wilbertd

Ik heb een kratje onder in het aanrecht kastje om de flesjes op z'n kop in te zetten. Werkt ook lekker :)

William

Na gebruik zet ik ze op de kop in de afwasmachine. Na de afwasbeurt zijn ze helemaal droog.

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.