Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bouw/techniesch advies voor 100 liter herms

Gestart door braaf, 27-09-2015 13:11 u

Vorige topic - Volgende topic

braaf

Goedemiddag allemaal
Ik loop al een tijdje met de gedachten om een herms te gaan opbouwen, ik ben op zich wel handig en heb ook toegang tot het juiste gereedschap.
Alleen heb ik geen flauw idee wat de juiste samenstelling moet zijn van het geheel.
Wie kan mij aan een lijstje helpen met de benodigde materialen.

Ik hoor het heel graag van jullie.

Groet
Robert

Jacques

Beste Robert,

Het loopt nog geen storm met reacties.
Heb je al gekeken bij de tag herms/rims?

havu

Citaat van: braaf op 27-09-2015  13:11 uGoedemiddag allemaal
Ik loop al een tijdje met de gedachten om een herms te gaan opbouwen, ik ben op zich wel handig en heb ook toegang tot het juiste gereedschap.
Alleen heb ik geen flauw idee wat de juiste samenstelling moet zijn van het geheel.
Wie kan mij aan een lijstje helpen met de benodigde materialen.

Ik hoor het heel graag van jullie.

Groet
Robert

Zoals Jacques zei: de zoekfunctie. Ik verwacht tenminste 10 hits die je laten zien hoe het kan. Met de leermomenten en oplossingen voor problemen.

100 L is wel iets meer dan gebruikelijk (ca 40 l, zijn de de grootte van een gamel of opengeslepen 50 l fust)

braaf

Ik ga er morgen eens induiken.
Het gaat mij vooral om het feit of er voor een grotere volume een andere samenstelling geldt.

havu

Citaat van: braaf op 27-09-2015  21:52 uIk ga er morgen eens induiken.
Het gaat mij vooral om het feit of er voor een grotere volume een andere samenstelling geldt.

HERMS is een systeem. Systemen zijn niet afhankelijk van het volume. De componenten uiteraard wel. De flow moet (veel) groter zijn, dus ook de pomp. Etc.etc.etc.

Maartennijhof

100 liter gaat prima 1200 liter ook :) inderdaad de pomp aanpassen op het volume en de branders / elektrische elementen. Op onze Facebook pagina staat ons ontwerp wel. Deel dat door 10 en je komt een heel eind. Je mag me ook mailen op info@Rigtersbier.nl

Vergelijkbare Topics (7)

30253

Reacties: 1
Gelezen: 1434

18151

Reacties: 3
Gelezen: 2468

34519

Reacties: 3
Gelezen: 1292

22631

Reacties: 4
Gelezen: 2630

37989

Reacties: 14
Gelezen: 2308

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.