Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Beginner: startset graanbrouwen of Grainfather

Gestart door pbe, 18-08-2015 18:09 u

Vorige topic - Volgende topic

pbe

Ik wil samen met een vriend gaan graanbrouwen. We twijfelen alleen nog over de apparatuur die we aan willen schaffen. We twijfelen heel erg tussen een startset graanbrouwen (http://www.Brouwmarkt.nl/complete-startsets-cat/graanbrouwen/startset-graanbrouwen-premium-electra.html) en de Grainfather (http://www.Brouwmarkt.nl/grainfather-semi-automatische-brouwketel-rvs.html). Op gas brouwen is voor ons geen optie.

Bij de Grainfather moet je echter nog veel spullen zelf bijkopen, waardoor wij op een starttotaal van bijna € 1.200 komen tegenover € 500. Is de Grainfather het prijsverschil waard voor een beginnende brouwer?

patrick1975

Hallo en welkom.

Ik heb zelf geen ervaring met de grainfather.

Zelf zou ik niet meteen voor de duurste optie gaan tenzij je natuurlijk zeker weet dat je voor langere tijd wil gaan brouwen.
Stel je koopt voor laten we zeggen die 1200 euro de Grainfather en toebehoren en om wat voor reden ligt het brouwen je toch niet.
Die 1200 euro krijg je er nooit meer voor terug.
Persoonlijk zou ik dus voor de goedkoper optie gaan zo in het begin zodat als je om wat voor reden toch niet verder wil brouwen het verlies toch beperkt blijft.
Bevalt het allemaal wel wat bij de meeste van ons zo is denk ik dan kan je alsnog je goedkopere startset te koop aanbieden en alsnog voor de Grainfather gaan.

Groet Patrick.

Hay

Als je een beginnende brouwer bent zou ik voor de goedkopere startset gaan, omdat je zoals hierboven al gezegd eerst moet kijken of het brouwen je ligt.
En zo krijg je het proces beter onder de knie en weet je beter waarom wat gedaan word.
Je zou ook nog een derde optie hebben om wat rond te kijken en 2e hands te kopen en of het een en ander zelf bouwen.
succes ermee.

Edwarff

Welkom!