Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Iemand al eens hash toegevoegd aan het bier?

Gestart door Pim, 20-04-2015 10:28 u

Vorige topic - Volgende topic

Pim

Een collega attendeerde me op het volgende artikel waarin wordt uitgelegd dat hash en bier een mooie combinatie kan zijn.

Ik ga het in ieder geval NIET proberen maar wilde het jullie niet onthouden.
Sorry Jacques maar het is in het Engels   8)

bierhenkie

Als je al zoiets doet, doe het dan met familie van hop, wiet. Maar het lijkt me niks.

foz

Zoeken op cannabeer of canna-beer. Sinds de legalisering in enkele staten van Amerika - en in het geheim daarvoor - hebben hobby-brouwers zich met verve hierop gestort.

http://www.miaminewtimes.com/restaurants/cannabis-beer-brewed-by-homebrewers-in-colorado-and-washington-6578024

Kort door de bocht zul je van je hash/cannabis een tinctuur moeten maken omdat de actieve stoffen niet vanzelf zullen oplossen in je wort of jongbier. Zoek maar op Green Dragon tincture voor een bereiding daarvan.

Hoppenbrouwers

Citaat van: bierhenkie op 20-04-2015  10:33 uAls je al zoiets doet, doe het dan met familie van hop, wiet.
Wiet en hasj komen van dezelfde plant en bevatten dezelfde actieve stoffen.

bert braadslee

Citaat van: Hoppenbrouwers op 20-04-2015  15:50 uWiet en hasj komen van dezelfde plant en bevatten dezelfde actieve stoffen.

Maar het smaakt volkomen anders en met hash kan je niet 'hopkoken'.

Pim

Citaat van: bert braadslee op 20-04-2015  19:29 uMaar het smaakt volkomen anders en met hash kan je niet 'hopkoken'.
Klopt...  en daarom voegen ze hash-olie toe  >:D
En kennelijk heb je bij gebruik van hash in je bier ook geen last meer van zuurstofinslag. Het hele filmpje door klettert het wort vrolijk vanaf hoogte in het gistvat.
Ach....  misschien heb je nog steeds zuurstofinslag...  Maar door de hash kan het je allemaal niet zoveel schelen.   "Mozes-kriebel" zou Kees van Kooten zeggen.   :nut:

Jacques

Citaat van: Pim op 20-04-2015  10:28 uEen collega attendeerde me op het volgende artikel waarin wordt uitgelegd dat hash en bier een mooie combinatie kan zijn.

Ik ga het in ieder geval NIET proberen maar wilde het jullie niet onthouden.

Een soortgelijk topic is al eens eerder gestart. Zie hier.

Citaat van: Pim op 20-04-2015  19:38 uEn kennelijk heb je bij gebruik van hash in je bier ook geen last meer van zuurstofinslag. Het hele filmpje door klettert het wort vrolijk vanaf hoogte in het gistvat.
Ach....  misschien heb je nog steeds zuurstofinslag...  Maar door de hash kan het je allemaal niet zoveel schelen.   "Mozes-kriebel" zou Kees van Kooten zeggen.   :nut:

Zuurstofinslag na het koelen van het wort kan geen kwaad. Wordt zelfs aanbevolen voor een vlotte vergisting. Beluchten noemen we dat. Het is het enige moment in het brouwproces waarbij zuurstof gewenst is.

Pim

Citaat van: Jacques op 20-04-2015  22:45 uZuurstofinslag na het koelen van het wort kan geen kwaad. Wordt zelfs aanbevolen voor een vlotte vergisting. Beluchten noemen we dat. Het is het enige moment in het brouwproces waarbij zuurstof gewenst is.
Na het koelen wel, ja. Maar in het filmpje klettert het ook na het maischen/filteren vanaf 1m hoogte de kookpan in. En daar wil je geen zuurstofinslag  :police:

Bennemans

Jacques

Citaat van: Pim op 21-04-2015  09:42 uNa het koelen wel, ja. Maar in het filmpje klettert het ook na het maischen/filteren vanaf 1m hoogte de kookpan in. En daar wil je geen zuurstofinslag  :police:

Klopt. Maar jij had het over:
Citaat van: Pim op 20-04-2015  19:38 uHet hele filmpje door klettert het wort vrolijk vanaf hoogte in het gistvat.

Pim

Ehhh...  daar heb je een punt   ::)
Kan je zien hoe snel die hash invloed heeft op de hersenen   :proost:

goom

Wiet geeft inderdaad een aparte smaak er aan.
En als jouw recept goed is... kan die nog lekkerder worden.

PS heb het zelf al een keer gebrouwen.
Probleem worden de hoeveelheden die je mee kan krijgen in de coffeeshop, die zijn beperkt.

Lincolnm3

Hier in mijn woonplaats werd het al in begin jaren 90 gedaan echt nieuw is het niet.
Je kunt ook denken om het knipafval te gebruiken daar zitten nog veel bestanddelen in.

Shaka

Citaat van: goom op 10-05-2015  09:40 uWiet geeft inderdaad een aparte smaak er aan.
En als jouw recept goed is.... kan die nog lekkerder worden.

ps heb het zelf al een keer gemaakt.
probleem worden de hoeveelheden die je mee kan krijgen in de coffeeshop, die zijn beperkt
Je moet zelf een plant laten groeien. Zoals Goom hier aangeeft wordt het een heel duur biertje als je wiet van de shop gaat gebruiken. Bovendien is deze wiet zo duur omdat deze onder kunstmatige omstandigheden gekweekt worden waardoor ze zeer geconcentreerde hoeveelheden THC bevatten. Voor bier is dit echt niet nodig en is (tenminste dat lijkt mij) de smaak het belangrijkste. De smaak kan prima bereikt worden door zelf gekweekte buitenwiet.

Verder meende ik ergens gelezen te hebben dat juist het meekoken van wiet niet tot verdere effecten leidt en het toevoegen van wiet tijdens de nagisting/lagering wel. De heftige vergisting zou de THC weer neutraliseren oid. Blijkbaar werkt ''droogwieten'' dus wel, ondanks dat het hier niet verwarmt wordt. Wellicht zijn er andere omstandigheden in jongbier waardoor THC toch vrij komt op den duur.

goom

THC moet je koken om het er uit te extraheren.
Bij de gisting wordt het niet aangetast.
En als je wiet toevoegt... dan wil je ook  het effect ervaren.
De is vuistregel 1 gram White Widow (15-20% thc) per liter (15 minuten meekoken).
Dit is ook de concentratie die gebruikt wordt door mensen met rugklachten en ms.
De dosis is dan een theebeker in de ochtend en een in de avond.
Zo nu kun je zelf met de rekenmachine aan de slag.

Vergelijkbare Topics (7)

27991

Reacties: 2
Gelezen: 2166

8622

Gestart door ed

Reacties: 22
Gelezen: 8095

42794

Reacties: 26
Gelezen: 2235

31412

Reacties: 15
Gelezen: 10902

15927

Gestart door Hopmans

Reacties: 52
Gelezen: 17113

35306

Gestart door franklu

Reacties: 9
Gelezen: 3085

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.