Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Forumuitval

Gestart door Hoppenbrouwers, 05-04-2015 18:14 u

Vorige topic - Volgende topic

Hoppenbrouwers

Ik heb het idee dat het forum er de laatste tijd veel vaker uit ligt dan voorheen. Soms is het dan wel bereikbaar maar krijg je een melding dat er een fout is en je de beheerder moet waarschuwen. Iemand een idee wat de oorzaak is en wat er aan gedaan kan worden?

bert braadslee

Gisteren was het forum in ieder geval tussen 8 uur 's ochtends en 17 uur 's middags (plusminus) uit den ether.
Onderhoud?

Jacques

Gisteren was er een databasefout die ik zelf kon oplossen.
Alleen ik was met andere zaken bezig. Ook mijn familie heeft aandacht nodig...
Zodra ik thuis kwam is het probleem door mij opgelost.

Vandaag was het een probleem met de server. Dat gebeurt zelden. Het gebeurde terwijl ik zelf op het forum was. Door mij is direct gemeld bij de hoster dat de server er uit lag. Deze werd herstart maar viel meteen opnieuw uit. Het duurde wat langer voordat het probleem echt opgelost was.

Vind het zelf heel vervelend dat het forum twee dagen op een rij een aantal uur er uit lag. Maar soms gebeurt dat. Gelukkig komt het niet te vaak voor.

Biermagneet

Vrij vertaald.
Poep gebeurt :)
Mooi dat je er bovenop zit wat zouden we zonder moeten.

Jacques

Vandaag weer een databasefout. Meteen opgelost zodra ik het zag.
Hopelijk komt het niet meer voor anders moet het gehele forum opnieuw worden geïnstalleerd en ingesteld worden. En dat is toch wel een hele klus door de vele aanpassingen die in de software handmatig aangebracht moeten worden.

bert braadslee

Wel heel fijn dat je er zo bovenop zit.
 :groots:

William

Citaat van: Jacques op 06-04-2015  08:55 uVandaag weer een databasefout. Meteen opgelost zodra ik het zag.
Hopelijk komt het niet meer voor anders moet het gehele forum opnieuw worden geïnstalleerd en ingesteld worden. En dat is toch wel een hele klus door de vele aanpassingen die in de software handmatig aangebracht moeten worden.

:duimop:

Dat zijn de minder prettige kanten van website beheer, vooral als de database keuren gaat vertonen. Kost veel tijd en komt altijd ongelegen. Soms is dat wel het moment om bepaalde veranderingen door te voeren.

Hoppenbrouwers

Citaat van: Jacques op 05-04-2015  18:29 uVind het zelf heel vervelend dat het forum twee dagen op een rij een aantal uur er uit lag. Maar soms gebeurt dat. Gelukkig komt het niet te vaak voor.
Ik vind t ook heel vervelend en jammer dat het terug blijft komen. Deze melding kreeg ik gisteravond:

Table './a2642hob_hobby/yabbse_members' is marked as crashed and should be repaired

Maak er maar drie dagen op rij van ;)

Goed dat je er wel iets aan probeert te doen.

Hoppenbrouwers

Vandaag lag het forum er weer een ruime tijd uit (minimaal 9 uur aaneengesloten). Als het dan toch onoverkomelijk is dat dit zich blijft voordoen, kunnen we dan op zijn minst een knop of functie installeren dat er een beheerder tijdig geinformeerd wordt om het zsm te verhelpen?

Telkens kwam de melding dat er een databasefout was opgetreden en dat de beheerder ingelicht diende te worden. Maar dat is lastig als je niet op het forum kan. Een knop met "stuur notificatie naar beheerder" zou een oplossing kunnen bieden.

William

Ach een dagje zonder forum is ook wel eens lekker  :biersmile:

Jacques

Citaat van: Hoppenbrouwers op 30-07-2015  17:09 uVandaag lag het forum er weer een ruime tijd uit (minimaal 9 uur aaneengesloten). Als het dan toch onoverkomelijk is dat dit zich blijft voordoen, kunnen we dan op zijn minst een knop of functie installeren dat er een beheerder tijdig geinformeerd wordt om het zsm te verhelpen?

Telkens kwam de melding dat er een databasefout was opgetreden en dat de beheerder ingelicht diende te worden. Maar dat is lastig als je niet op het forum kan. Een knop met "stuur notificatie naar beheerder" zou een oplossing kunnen bieden.

Via de mail en via Facebook kwamen diverse meldingen binnen. Alleen had ik die niet gezien. Er zijn dagen dat je met andere zaken dan het forum bezig bent...

joosting87

Citaat van: Jacques op 30-07-2015  22:11 uVia de mail en via Facebook kwamen diverse meldingen binnen. Alleen had ik die niet gezien. Er zijn dagen dat je met andere zaken dan het forum bezig bent...
Je hebt gelijk. Je moet het forum niet je leven laten beheersen. [emoji106]

sunlight

Normaal zou door het optimaliseren van alle tabellen in phpmyadmin 90% van de problemen opgelost moeten zijn. Is het iedere keer dezelfde tabel die crasht?

Jacques

Citaat van: sunlight op 30-07-2015  22:26 uNormaal zou door het optimaliseren van alle tabellen in phpmyadmin 90% van de problemen opgelost moeten zijn. Is het iedere keer dezelfde tabel die crasht?

Het optimaliseren van alle tabellen gebeurt elke nacht.

Er zijn een paar tabellen die zo eens om de zoveel maanden problemen geven. Ligt soms ook aan de server van de hoster.

Hoppenbrouwers

Citaat van: Jacques op 30-07-2015  22:11 uEr zijn dagen dat je met andere zaken dan het forum bezig bent...
Jij bent hopelijk niet de enige die dit kan oplossen toch?

KJ!

Citaat van: Jacques op 30-07-2015  22:11 u...Er zijn dagen dat je met andere zaken dan het forum bezig bent..,

Brouwen?  :brouwen: 8)

Jacques

Citaat van: KJ! op 30-07-2015  22:48 uBrouwen?  :brouwen: 8)

Dat gebeurt gelukkig ook nog steeds.

Jacques

Citaat van: Hoppenbrouwers op 30-07-2015  22:44 uJij bent hopelijk niet de enige die dit kan oplossen toch?

De hoster (Alfahosting) kan het de database ook repareren.
Maar die moet dan wel daarvan op de hoogte worden gebracht door de eigenaar van de site.

Hoppenbrouwers

Citaat van: Jacques op 30-07-2015  23:03 uDe hoster (Alfahosting) kan het de database ook repareren.
Maar die moet dan wel daarvan op de hoogte worden gebracht door de eigenaar van de site.
Dus is het dan niet verstandiger om dat lijntje wat korter te maken zodat het forum er niet weer een hele dag uit ligt? Laat ons jullie helpen om die meldingen zsm door te zetten.

Jacques

Citaat van: Hoppenbrouwers op 30-07-2015  23:05 uDus is het dan niet verstandiger om dat lijntje wat korter te maken zodat het forum er niet weer een hele dag uit ligt? Laat ons jullie helpen om die meldingen zsm door te zetten.

Melden is prima. Maar het spreekt voor zich dat de hoster niet reageert op elke melding van gebruikers van een site die zij hosten.

arg

Citaat van: Hoppenbrouwers op 06-04-2015  11:42 uIk vind t ook heel vervelend en jammer dat het terug blijft komen. Deze melding kreeg ik gisteravond:

Table './a2642hob_hobby/yabbse_members' is marked as crashed and should be repaired

Maak er maar drie dagen op rij van ;)

Goed dat je er wel iets aan probeert te doen.

MySQL corruptie, blergh  :-\

Misschien een idee om (in de toekomst) over te stappen op een database die wél om dataconsistentie geeft ( SMF ondersteunt ook PostgreSQL volgens mij ).

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.