Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Etiketten stansen

Gestart door janjansen, 09-06-2014 20:16 u

Vorige topic - Volgende topic

janjansen

Na drie jaar (of zo) brouwen heb ik nu warempel een bier waar ik tevreden over ben EN dat ik consistent kan brouwen.
Tot nu toe kalk ik gewoon een nummer op de dop en dat werkt op zich goed.

Maar toch, het lijkt me wel geinig om een etiket te hebben dat ik dit bier mee kan geven.
Liefst drie etiketten: een etiket voorop, een hals-etiket (dromheen) en een achterkant-etiket. 
Vraag: waar kom ik aan een stans-apparaat voor dit type etiketten? Iemand ervaring mee?

Oscar

Citaat van: janjansen op 09-06-2014  20:16 uVraag: waar kom ik aan een stans-apparaat voor dit type etiketten?

Pffff, stans-apparaat... Hoeveel geld wil je er aan uitgeven? Die kun je laten maken, maar dat kost het nodige aan euries... ;)  En verder zie ik ook niet het nut van zoveel etiketten op je flesjes (aangezien het niet commercieel is).

Makkelijkste en goedkoopste is printen en dan knippen en plakken... :) ^-^

seed7

Een zo genaamde vlakstans is nog wel te laten maken, dit zijn dunne metalen strips die in een multiplex plaat gezet zijn. Weet alleen niet of je met een simpele hefboom voldoende stansdruk kunt genereren, anders met een auto krik.

Voor een vlakstans, vraag eens bij een lokale drukker of misschien beter kartonnendozen fabrikant, die kunnen je wel doorverwijzen naar de juiste club.

Ingo

janjansen

Citaat van: Oscar op 09-06-2014  20:25 uMakkelijkste en goedkoopste is printen en dan knippen en plakken... :) ^-^

Knippen heb ik een rothekel aan.
Gepruts, gedraai en gefriemel op de milimeter, Yak!
En dat ieder etiket opnieuw!
Jij haat het ook Oscar, geef het maar toe...

Citaat van: seed7 op 09-06-2014  20:43 uVoor een vlakstans, vraag eens bij een lokale drukker of misschien beter kartonnendozen fabrikant, die kunnen je wel doorverwijzen naar de juiste club,
Ingo

Da's een idee, dank je wel.

Oscar

Citaat van: janjansen op 09-06-2014  21:08 uJij haat het ook Oscar, geef het maar toe...

Klopt. En daarom doe ik ook geen etiketten, slechts een stickertje op de dop met de nodig info. Dan hoef je ze ook niet meer af te weken want de dop gaat toch weg. :) En zo'n stickertje print je makkelijk uit op een vel. 1 vel is voldoende voor 1 brouwsel  ^-^

MM

Als je rechthoekige etiketten hebt, kan je een fotosnijder gebruiken. Zelf maak ik eenvoudige etiketten met de grootte van een het Hertog Jan voor etiket. Daarvan kunnen er mooi 6 op één A4. Die kun je weer eenvoudig met een snijder los snijden.

Het beperkt je mogelijkheden, maar het kost je minder tijd om je etiketten te knippen.

broeder

Hoi,
Ik kom uit het grafisch bedrijf, waar o.a. ook gestansd werd. En ik kan je vertellen dat het een heel duur serie etiketjes gaat worden.
Om je een indruk van het werk te geven hierbij een filmpje. Overigens bij deze drukkerij heb ik niet gewerkt, dus ook geen sluikreclame.

Groet,
Broeder Willem

www.youtube.com/watch?v=jhtFt0ygLeo
De degel draait op volle toeren om 181.000 rondjes te stansen.

Vergelijkbare Topics (7)

38206

Reacties: 3
Gelezen: 2514

2301

Gestart door lagonegro

Reacties: 1
Gelezen: 5146

35250

Gestart door remolen

Reacties: 11
Gelezen: 5048

1879

Reacties: 1
Gelezen: 25627

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.