Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Ideeën voor nieuwe brouwsels

Gestart door Edolem, 09-02-2014 21:50 u

Vorige topic - Volgende topic

Edolem

Hoi,

Tjsa... misschien even heel dom, maarre..
Ik heb al gemaakt blonde, pils, dubbel, tripel en bock. Gaat uiteindelijk steeds beter..
Heb nog 3 soorten bovengisters liggen en die wil ik graag eerst op maken voordat ik iets nieuws bestel:
S-04 SafAle English Ale, S-33 SafBrew Ale en T-58 SafBrew Specialty Ale.
Heeft iemand leuke ideeën om eens wat anders te brouwen? Heb op voorraad:
Cara 120 (120 EBC), Lichte tarwemout (3 EBC), Münchenermout (15 EBC), Pilsmout (3 EBC), Special B (350 EBC), Cara-amber (70 EBC)                      3,550 kg, Cara-pils (4 EBC)                       
Hop: E.K. Golding (4,9 %), Herkules (18,2 %), Perle (8,0 %) en Saaz (3,9 %)                             
Korianderzaad                            specerij                           
Sinaasappelschil, bitter                 specerij                                 

Twentse Schapekop

Mijn favoriet, Quadrupel ,beetje specialB erbij(6%) vergisten met T58. Zoek maar eens bij bewezen recepten. :degroeten:

seed7

S04 & EKG, dat vraagt om een bitter 4%alcohol max, met de mout een beetje improviseren pils + 5% muenchner +10% cara-amber. Goed bitter en heeeel veel late EKG. Niet te koud vergisten.

Ingo

Edolem

Dank jullie voor de reactie. Quadrupel heb ik wel al gehad. Donker, zwaar, redelijk zoet bier. Ga ik proberen. Kan de T58 tegen veel alcoholen?

De bitter heb ik eigenlijk nog nooit gedronken. Denk dat ik het wel lekker vind, maar toch even eerst commercieel eens proeven. Welke bitter is goed te verkrijgen en zou je me adviseren?

Hoppenbrouwers

BrouwHulp heeft een handige functie die je laat zien wat er mogelijk is op basis van je voorraad. Probeer het zou ik zeggen. :brouwen:

Edolem

Ja dat gebruik ik wel eens, maar in heel veel gevallen staat er vloeibare gist of andere hops en dan krijg ik die opties niet..

Hoppenbrouwers

Citaat van: Edolem op 10-02-2014  12:20 uJa dat gebruik ik wel eens, maar in heel veel gevallen staat er vloeibare gist of andere hops en dan krijg ik die opties niet..
Dan komt de vindingrijkheid vam de brouwer naar boven. Je kan de eigenschappen van de hop en gist die je wel hebt gewoon opzoeken en dan net dat ene onderdeel veranderen. Dan heb je al een nieuw recept.

Christiaan S

Je kan er een irish red mee maken.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.