Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Etiket, opnieuw te gebruiken

Gestart door Pethee, 07-01-2014 22:42 u

Vorige topic - Volgende topic

Pethee

Beste brouwers,
In dit uitgebreide onderwerp mis ik m.i. toch nog een stukje techniek. Wellicht dat iemand het wiel al heeft uitgevonden, dan hoor ik dat graag.
Ik ben op zoek, en dat moet bestaan, naar een statisch raam etiket, die je eventueel zelf door de printer kan halen. Ik bedoel dan dat spul waarmee kinderen op de achterbank van een auto de ramen mee volplakken. Je haalt het er af en plakt het weer op.

Als je van dit materiaal een standaard etiket kan maken, is dit ook weer makkelijk er af te halen. Voor specifieke gegevens kan je altijd nog een hals etiket gebruiken, zie elders in dit forum. Een avondje googlen levert wel enkele leveranciers op, maar de prijzen zijn nog steeds wat prijzig.

Wie heeft er al ervaring met dit materiaal? Op de website van www.labeley.com kun je prima ontwerpen maken en downloaden. En bij www.drsticker.nl heb ik zelf een online prijsopgave gemaakt, 100 stickers voor circa 70 euro. Wie heeft er zelf afdrukken kunnen maken?

Ik hoor het graag,

Peter

seed7

Dit kan als je in je printer oplosmiddelen gebaseerde inkten gebruikt, ik weet niet of die voor huis tuin en keuken gebruik bestaan. Daarmee ben je er dan mogelijk nog niet en moet je materiaal corona (niet het bier) behandeld zijn, een soort van electrostatische behandeling die de oppervlakte spanning van het materiaal verandert.

De meeste van deze folie zijn van gegoten pvc en bevatten erg veel weekmakers om ze te laten hechten. Er zijn ook siliconen en PP varianten varianten, die zijn nog moeilijker bedrukbaar. Voor dze materialen moet je naar een printshop, die hebben het op rol. Bij de doe het zelf zaken is het ook te koop, maar altijd met een patroontje voorbedrukt, waar je dus niets aan hebt.

Ingo

sander_123

Deze Amerikaanse site biedt herbruikbare labels aan: http://www.grogtag.com

(zie hier: http://www.grogtag.com/post/frequently-asked-questions#what-are-grogtags )

edit: met een cheesy Amerikaanse reclamevideo ;)

Pethee

Hoi Sander,

Bedankt, dit is precies wat ik zoek. Het filmpje laat zien weat ik wil. Ik ga informeren naar de prijzen en dergelijke.

Peter

RJT

Laat je ons de uitkomsten nog even weten?

dank!

RJT

LRFokken

Wat een ontzettend slechte video :P

sander_123

Citaat van: LRFokken op 08-01-2014  11:57 uwat een ontzettend slechte video :P
Goeie slogan wel.. "At least your beer will look good!" ;)

Pepe

Filmpje is zo over de top dat hij weer grappig wordt. De laatste zin maakt het filmpje wat mij betreft af!  ;D

Melchior Bos

Wat een geweldig slecht filmpje ;)

Qua prijzen geeft de website aan dat je 120 labels hebt voor $75/€ 55, en 300 voor $150/€ 110. Er komen natuurlijk ook verzendkosten bij van waarschijnlijk $10 a $20. Ook de verzending zal 1-2 weken in beslag nemen.

Naar mijn mening is het wel erg prijzig, variërend van € 0.55 tot € 0.45 per etiket is niet goedkoop. Ik weet dat een digitaal geprint etiket ongeveer 0.22€ kost voor 300 etiketten, die zijn niet vaker te gebruiken maar wel een stuk goedkoper, en wanneer je iets qua smaak of samenstelling van je bier verandert, kun je nieuwe labels maken met de nieuwe informatie. Dat is met de herbruikbare labels een stuk duurder natuurlijk.

Pethee

De labels zijn binnen! Hierbij een voorbeeld, de elips wordt afgedrukt. We hebben ze op wat flessen geplakt, over een paar weken eens kijken of ze er dan makkelijk afgaan. Op dit moment "plakken" ze wel stevig, ik verwacht dat met water ze er soepel afgaan. Dat zal ik nog laten weten. Ze waren met een week binnen, in een keurige bubbel envelop die niet door de brievenbus paste. Het hals etiket plakt op kleine fles niet zo goed, op de champagne flessen geen probleem. Met het ontwerp (gemaakt in Visio) gaan we nog wel verder stoeien.

Peter

Pethee

Ik had nog een foto van het fles. Het hals etiket komt niet zo goed uit de verf, maar je krijgt ze er bij. Misschien met andere kleuren dat het beter staat.

Peter

wimwo

Ik vroeg me af Peter, of je altijd het zelfde bier brouwt?
Ik plak er juist etiketten op om de verschillende biertjes die ik gebrouwen heb uit elkaar te kunnen houden.

Pethee

Wij brouwen verschillende bieren. Ik hou ze uit elkaar door op het dopje een kruis, stipje of ander merkteken te zetten. En eer dat ik door de symbooltjes heen ben is er al weer een op  :) Zodoende kunnen we "standaard" etiketten gebruiken.

Peter

Melchior Bos

Mag ik vragen wat je voor de herbruikbare labels hebt betaald? Ben wel nieuwsgierig naar de kosten :)

wilbertd

Pethee

Nee, deze site had ik nog niet gezien. Wel vreemd, de prijs in SeK en versturen vanuit Californie.
De re-usable etiketten kosten ongeveer 45 euro voor een stuk of 76 etiketten (4 op een vel).
Dit is niet echt goedkoop, maar ze gaan wel een tijd mee. Ik beplak niet alle flesjes. Ziet er goed uit.
Ze laten zich het beste verwijderen met wat water.

wilbertd

Citaat van: Pethee op 25-03-2014  12:44 uNee, deze site had ik nog niet gezien. Wel vreemd, de prijs in SeK en versturen vanuit Californie.
Ach ja, de prijzen zijn in SEK omdat ik de link verzond vanuit Zweden.
Ze verkopen ook 'Custom Printed Beer bottle caps', ook niet goedkoop, maar ik dacht me die eens cadeau te doen voor een speciale gelegenheid.

Vergelijkbare Topics (7)

9054

Gestart door ZeroDome

Reacties: 8
Gelezen: 4326

17277

Reacties: 4
Gelezen: 3982

2854

Reacties: 11
Gelezen: 7066

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.