Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Simpele voor vrienden en relaties

Gestart door hobbybob, 30-08-2012 10:50 u

Vorige topic - Volgende topic

hobbybob

Op die flesjes komt alleen een etiketje dus ff wat in elkaar gepriggeld

fwouters

Vind de achtergrond, kleurstelling en algemene indruk wel mooi; ik heb alleen wat moeite met het lezen van de teksten omdat het benodigde contrast ontbreekt tov de achtergrond. Daar zou je misschien nog wat aan kunnen doen?
O ja, en die tekst links onder vind ik net iets TE veel Work Art, wat de professionaliteit niet ten goede komt.

Hopelijk heb je hier iets aan.

dennis

Hoe komt men toch aan die plaatjes? Ik moet daar toch ook eens wat mee doen...
En wat kijkt die dame links nors.  :D

Drents Hopbier

Citaat van: hobbybob op 30-08-2012  10:50 u

Het is  sinaasappel.

Hopbier

hobbybob

Huummm krijg niet een nieuwe afbeelding op mijn album ( zeurt over 400x400 maximaal heb um al verkleint naar 400x266 maar wil nog niet )

Wordart eruit, alle tekst ook zwart en spelfout eruit.

Die afbeeldingen is simpel hoor bedenk wat je erop wilt hebben en vervolgens met google - afbeeldingen ff zoeken

dennis

Je kunt de tekst ook als volgt doen:
 - maak de funky word-art letters zonder schaduw
 - dupliceer de tekst die een schaduw nodig heeft
 - plaats beide teksten over elkaar en verplaats de onderste een paar punten in de schaduw richting (verschuif niet te ver want dan gaat het contrast verhogende effect verloren)
 - maak de onderste zwart of donkergrijs en eventueel een beetje transparantie

dennis

Citaat van: hobbybob op 30-08-2012  11:41 uDie afbeeldingen is simpel hoor bedenk wat je erop wilt hebben en vervolgens met google - afbeeldingen ff zoeken

Tja, maar dan kom ik nog niet bij zo'n schets. Ik zal nog eens klikken..

BierHenk

Citaat van: Drents Hopbier op 30-08-2012  11:20 uHet is  sinaasappel.

Hopbier
Het is Frysk.

fwouters

Citaat van: hobbybob op 30-08-2012  11:41 uDie afbeeldingen is simpel hoor bedenk wat je erop wilt hebben en vervolgens met google - afbeeldingen ff zoeken

Dit werkt wel voor eigen gebruik en kleinschalig uitdelen (zoals jouw plannen), maar denk wel aan het copyright dat er (vaak) op rust.
Dan kun je beter zoeken op "free royalty free images", sommige hele goede sites geven schitterende afbeeldingen, sommige betere sites zijn betaald en dan koop je voor een klein bedrag een hele mooie achtergrond. Maar goed, zoals ik al zei zal dit in ons geval meestal geen problemen opleveren.

seed7

Citaat van: dennis op 30-08-2012  12:16 uTja, maar dan kom ik nog niet bij zo'n schets. Ik zal nog eens klikken..

Wat je kunt proberen is om het plaatje van hierboven naar de zoekbalk van Google-Images te slepen. Dan zoekt google op soortgelijke plaatjes, er worden in dit geval alleen exacte "matches" gevonden. Het blijkt een werk van Ids Wiersma te zijn die meer van dit soort tekeningen heeft gemaakt, ook weer in Google Images gezocht.

fwouters

Wow, bedankt voor de tip! Ik wist niet dat je zo kon zoeken op afbeelding. Zo leer je nog eens wat :weetbeter:

hobbybob

Yep is een afbeelding van Ids copyright zit ik niet zo mee komt alleen maar op flesjes voor vrienden en kennissen.
Hooguit een flesje of 12 ( of misschien toch 6 extra voor onk2013? wie weet komt ie heerlijk onder het doppie vandaan? )

Wybe

De naam van Ids staat zelfs op de tekening, bij de schaduw van de man.
Gerst is volgens mij "koarn" in het fries en tarwe is "weet". Brouwt schrijf je (denk ik) zonder "w". ;)

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.