Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Adapter voor persluchtfles naar CO2 manometer

Gestart door Kleine_Schriek, 13-06-2012 20:32 u

Vorige topic - Volgende topic

Oscar

Kleine_Schriek

Voldoende, want het werkte om te tappen. Hij bouwt 3 bar op.

RobinB

Dat is wel zat inderdaad. Als ik tap uit een sodakeg, tap ik met 0,5-1 bar (overdruk). :)

Kleine_Schriek

Weet iemand hoeveel herrie 47 dB continu is? Dat is de herrie die dat compressortje maakt.

Albertus

Volgens dit artikel: Gesprek op 1 meter afstand

Bert

Ronald_

Citaat van: Kleine_Schriek op 22-06-2012  09:34 uWeet iemand hoeveel herrie 47dB continu is? Dat is de herrie die dat compressortje maakt.

Ondanks dat het niet hard is, lijk het me irritant de hele tijd... Hoeveel db maakt een compressor met opslag tankje? Dat is maar af en toe...

Kleine_Schriek

Citaat van: Ronald_ op 22-06-2012  09:54 uOndanks dat het niet hard is, lijk het me irritant de hele tijd... Hoeveel db maakt een compressor met opslag tankje? Dat is maar af en toe...
Ik heb nu een compressor met 3,5 liter druktank gevonden die klein is:
http://link.marktplaats.nl/1000876137
3,5 liter lucht is ongeveer 15 glazen pak hem beet, dus om de 15 glazen slaat ie aan. Deze is maar 35 dB. Een stuk stiller dus! En maar 6 kg.

Ronald_

Citaat van: Kleine_Schriek op 22-06-2012  10:25 uIk heb nu een compressor met 3,5 liter druktank gevonden die klein is:
http://link.marktplaats.nl/1000876137
3,5 liter lucht is ongeveer 15 glazen pak hem beet, dus om de 15 glazen slaat ie aan. Deze is maar 35 dB. Een stuk stiller dus! En maar 6 kg.

Om de 15 glazen? Dat is aan jouw stand alsnog continue ;)

Ziet er goed uit dat compressortje! Wat adviseert Keykeg zelf eigenlijk?

Kleine_Schriek

Ondertussen is project Duikfles flink aan de gang. Als ex-duiker kan ik het niet laten dit werkend te krijgen. De adapter past ondertussen zonder lekken dmv een extra sicilonenringetje. Maar nu lopen we tegen het volgende probleem aan:
- Kraan open
- Druk in de fles is 200 bar
- Regeldruk is 1,2 bar ingesteld.
- Regeldrukmeter loopt op tot ver over de 3 bar
- Leidingen openzetten en regeldruk zakt in naar de ingestelde 1,2 bar
- Zodra de leidingen dichtgezet zijn loopt de regeldruk weer op.

Wie heeft er enig idee wat er aan de hand is? Kan een CO2 regelaar geen lucht aan?

Paide

Ik vermoed dat de drukregelaar een beetje lekt bij deze hoge druk. Daardoor blijft er druk opbouwen als je niks afneemt. Misschien een duikregelaar ervoor zetten om van 200 naar 10 bar of zo te gaan.
Controleer ook eens met een CO2 fles or je drukregelaar nu nog wel steeds ok is?

Sjakie

Waarschijnlijk is 200 bar teveel druk. CO2 geeft maar 50 tot 60 bar druk op mijn manometer.
Misschien kun je er wat lucht uit laten tot 100 bar en het nog eens proberen.

Kleine_Schriek

Ik zit nu rond de 140 bar met lucht eruitlaten, en het wordt al veel stabieler. Nu even laten warm worden de boel en kijken of ie op 130 bar stabiel blijft of dat we nog verder moeten zakken.

Geinig experiment  ;D

Paide

Vergeet ook niet even contact op te nemen met de fabrikant die meende dat 200 bar geen probleem was  >:D

Kleine_Schriek

GOED NIEUWS!!

De manometer is getest door de leverancier en wat blijkt. Er was iets in de meter gekomen, is er nu uitgeblazen en hij doet het weer (zal mijn siliconenringetje wel zijn, dus was aan gort geslagen door de 220 bar). De persluchtfles was ondertussen leeggelaten tot 70 bar. Gisteren aangesloten en het werkt prima nu. Ik kan binnenkort mijn Keykegs tappen met mijn persluchtflesje. 5 liter keer 60 bar = 300 liter lucht = > 14 kegs leegtappen. En 350 liter lucht kost 50 cent  ;D Kijk daar deed ik het allemaal voor ha ha.

Maar ik zou aanraden, dat iemand anders de paintbrush aansluiting gaat proberen en testen.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.