Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Resultaat met een DE-molen

Gestart door kk107, 20-04-2012 19:52 u

Vorige topic - Volgende topic

kk107

Hallo mede-brouwers,

Bij mijn eerste brouwsels heb ik voor het schroten gebruik gemaakt van een oude DE-koffiemolen. Het resultaat hiervan is te zien op de foto. Ik heb al een positieve reactie van een medebrouwer gekregen. Misschien zijn er nog meer mensen die willen reageren op deze foto. Het is per slot van reden bijna Koninginnedag, misschien een goede moment voor anderen om een dergelijke molen te kopen.

RobinB

Ziet er best oke uit! :duimop:

Wel wàt gebroken kafjes, maar niks ernstigs lijkt zo. Het meeste lijkt heel.

Bart J

Wat voor molen is dat precies (foto?) Ik ben ook nog steeds op zoek naar een molen, misschien is dit wat voor mij.

Kota-appie

Ohoh... dat wordt alles afstruinen.

kk107

Citaat van: Kota-appie op 20-04-2012  20:56 uOhoh... dat wordt alles afstruinen.
Dit is em. Het glazen opvangbakje zit er niet meer op. Verder helemaal origineel. Je kunt de molen ook nog aandrijven met een (schroef-) boormachine.

Johannes

Twonky

Dat gaat inderdaad prima, zo ben ik ook begonnen, gewoon een boormachine met flexibel verloop stangetje en een dopje op het boutje van de slinger en gaan met die banaan...
Daarna nog een grotere hopper gemaakt van een 5l jerrycan bodem eruit op zijn kop in het gat van de molen, 3 minuten werk ziet er niet uit maar werkt wel  >:D

Zwaai
 :degroeten:

kk107

Citaat van: Twonky op 21-04-2012  10:06 uDaarna nog een grotere hopper gemaakt van een 5l jerrycan bodem eruit op zijn kop in het gat van de molen, 3 minuten werk ziet er niet uit maar werkt wel  >:D

Zwaai
 :degroeten:
Goede tip, dank je wel.

Vergelijkbare Topics (7)

41166

Reacties: 4
Gelezen: 949

33897

Reacties: 4
Gelezen: 1751

9562

Reacties: 6
Gelezen: 3192

43328

Reacties: 3
Gelezen: 1195

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.