Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bottelsuiker fles versus fust

Gestart door ernie_, 02-03-2012 09:28 u

Vorige topic - Volgende topic

hirsnl

Citaat van: Jacques op 02-03-2012  23:22 uIk weet niet of je bij de presentatie van PietO was bij De Roerstok. Hij liet zien dat bij flessenbier even wat druk aflaten niet werkt. Je moet veel langer druk aflaten om effect te hebben. Misschien dat Piet in dit topic kan reageren.
Het klopt wat je zegt.
Maar ik had het over het overdrukventiel van Robin dat heel simpel werkt.

Jacques

Citaat van: RobinB op 02-03-2012  23:33 uDat is bij flessen misschien zo, maar bij deze vaatjes kan je net zo vaak druk aflaten als je wilt.
Als je bijvoorbeeld 2-3x/dag alle druk laat aflopen en je houdt dat een aantal dagen vol, dan heeft dat echt wel effect. :)

Moet je nog steeds zo'n vaatje hebben. Niet iedereen gebruikt die vaatjes.

Ikzelf ga aan de veilige kant zitten met mijn koolzuurgehalte omdat ik geen druk kan aflaten. Meer koolzuur in het bier krijgen is geen enkel probleem maar dat is met een Cornelius vaatje ook niet.  :D

kleine Minstreel

Citaat van: hirsnl op 02-03-2012  23:07 uHet is het bier dat schuimt niet de tapinstallatie. (grapje Cor)

En het ene bier schuimt meer als het andere. Maar ook het verhaal van de ketting en de schakel je weet wel hoe sterk iets moet zijn.
Mijn punt is dat op de simpele vraag over suiker voor hergisting op fust er heeeeeeel  veel parameters zijn die meetellen. Ook ik heb maanden geklooid met een tap installatie, fustje, leidingen en zo meer. Na 6 maanden een professional gevonden van een brouwerij die alles op elkaar heeft afgestemd en zie daar een gelukkige biertapper.
Maar zoals altijd en voor alles wat met methode Dom PĂ©rignon te maken heeft zeker zijn dat je jonge bier is uitvergist.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.