Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

RVS pan met uitneembare binnenfilter

Gestart door RGeraads, 29-08-2011 12:44 u

Vorige topic - Volgende topic

RGeraads

Goedendag,

Een beetje brainstormende over een nieuwe brouwinstallatie vroeg ik mij het volgende af. Zijn er complete RVS sets verkrijgbaar bestaande uit RVS pan en een uitneembaar binnenfilter zeg maar, een beetje naar het idee van de Speidel Braumeister en het idee van Bierbrouwerij De Legende (). Of is dit door een beetje handige RVS-werker makkelijk te maken?

Alvast bedankt!

Groeten,
Raymond Geraads

Adrie

Citaat van: RGeraads op 29-08-2011  12:44 uGoedendag,

Een beetje brainstormende over een nieuwe brouwinstallatie vroeg ik mij het volgende af. Zijn er complete RVS sets verkrijgbaar bestaande uit RVS pan en een uitneembaar binnenfilter zeg maar, een beetje naar het idee van de Speidel Braumeister en het idee van Bierbrouwerij De Legende (). Of is dit door een beetje handige RVS-werker makkelijk te maken?

Alvast bedankt!

Groeten,
Raymond Geraads

Anton heeft zo'n systeem gemaakt. Hij is wel iets meer dan een beetje handige RVS-werker.

Leuk filmpje trouwens!

Raymond293

Filmpje is grappig, maar ik zou met zo'n installatie toch bang zijn voor zuursofinslag.
Aan het einde van het maischen en spoelen zie je toch veel naar beneden kletteren!

12345

Er komt inderdaad het een en ander bij kijken: bijvoorbeeld een takel. Liefst een met een kleiner verzet dan die in het filmpje, want daar zag het takelen er nogal schokkerig uit. Als je de binnenpan heel langzaam op kunt takelen, kun je zijn bodem altijd onder het vloeistofniveau van de buitenpan houden en klettert er geen wort dus heb je ook geen oxidatie.

Hoe de filterbodem eruit zag, kon ik op het filmpje niet zien. Wellicht zou je iets kunnen maken van horrengaas, als je dat tenminste stevig kunt bevestigen. Anders moet je een miljoen gaatjes (of zo) boren in een dikke RVS-bodem. Lijkt me niets voor de amateur.

Al met al toch geen klus om licht over te denken. De methode lijkt me overigens heel geschikt voor als je over de 100 liter heen gaat.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.